lisan-en-nanette.reismee.nl

Vakantie!

Vrijdag 30 augustus 2019 om 23 uur zijn we vertrokken richting Villach. Via Babberich vertrekken we richting Duitsland. Maar wacht wat zien we nou?! De aangevraagde stop in Pokémon door onszelf is zowaar een gym geworden. Wacht even daar moeten we natuurlijk wel in staan voordat we vertrekken. Dus even een ommetje in Babberich en hoppa dat is ook weer gefixt. Nu kunnen we echt gaan. Toch nog even tanken eerst, lekker goedkoop in Duitsland. Kunnen we dan nu gaan? Ja we kunnen. Voordat we het weten zitten we in Oberhausen en zo vervolgt de reis tot Frankfurt. Daar zijn we even gestopt. Benen strekken en plassen. En weer door. Maar toch even iets sneller gestopt dan verwacht, want Nanette hield het niet meer. Lisan had een beetje geslapen dus zij kon er tegen aan. Nanette op de achterbank en hop gaan! En zo reed Lisan ook 300 kilometer weg. We zijn gestopt net naar München rond half 7, maar daar was het druk en weinig soeps dus we zijn doorgereden. En toen dachten we nog even en nog even en toen zaten we al in Oostenrijk. We vonden een Mac en konden heerlijk ontbijten ? Dit was rond 9 uur. Vervolgens zijn we verder gaan rijden en met 1,5 uur waren we in Villach. We konden nog niet in checken maar dat hadden we verwacht. Inmiddels is het dus zaterdag 31 augustus voor diegene die het vergeten waren :P We lopen wat rond en tja Pokémon leidt ons dus we komen al snel in het centrum. Onderweg kwamen we nog een stoet auto’s tegen die onwijs hard aan het toeteren waren.. Blijkbaar hier normaal dat als er een trouwerij er is er zo gereden word :P. Maar goed een leuke gezellige stad is Villach. We zijn de Sint Jakobs kerk in geweest en de toren beklommen. Dat was een klus want het waren 239 treden en we waren nogal moe van de reis haha! Maar we zijn boven gekomen en we hadden een geweldig uitzicht over de stad! Lisan bleef netjes op het bankje zitten, want tja hoogtevrees is niet bepaald handig op zo’n hoogte. Na wat leuke foto’s en even rust pauze zijn we naar beneden gegaan. Ze hadden trouwens een stukje wenteltrap.. Altijd lastig met passeren, maar mensen hier zijn slim! Ze maken er een stoplicht van en dan heb je 4 minuten om de trap af te komen haha! Ik vond het geweldig! Eenmaal beneden zijn we lekker een drankje gaan doen en even wat eten. Vervolgens zijn we nog wat winkels in geweest, zoals natuurlijk Swarovski. Maar ook een winkel met allemaal Marvel spullen, super leuk! Nog een straatje in geweest waar allemaal paraplu’s hingen en toen terug naar het hotel. We moesten nog even wachten en toen konden we inchecken. Handig systeem met betalen aan de deur en dan komt reeën pasje uit en zo kun je naar binnen. Nja klinkt heel onlogisch nu, maar wel super handig. We hebben even lekker uitgerust. Boek lezen en slapen ?. Vervolgens zijn we even naar Atrio geweest, het grootste winkelcentrum hier in Villach. Overdekt dat wel. We hebben nog wat geshopt ? en daarna waren we er snel klaar mee, dus zijn we weer lekker gaan liggen. Ik heb de Nintendo Switch van Sebas en Marijke te leen dus ik vermaak me daarop en Lisan leest boek. We vergeten de tijd en daardoor eten we wat laat. Maar wel een lekker pizza om de hoek gegeten. En nu zitten we allebei lekker ons eigen ding te doen. Op tijd naar bed en op naar een mooie tijd in Slovenië. We gaan morgen het national park Triglav in. Benieuwd of we die 50 haarspeldbochten overleven?! Dan moet je morgen maar weer lezen! Tot snel en groetjes vanuit hier!

Liefs

Ellen

Fijn om weer met jullie mee te kunnen reizen, heel veel plezier!

Tonnie

Goedverhaal
Kom net onder boog vandaan

Oma D.

Maandagmorgen. Ik lig met alles achter. Op de eerste plaats met jullie een erg fijne, veilige, gezellige enz. vakantie te wensen. Ik ben weer blij met jullie blog. Heel veel plezier en pas goed op elkaar. Liefs, o.