lisan-en-nanette.reismee.nl

Piran

Hoi Allemaal,

Dat is even lang geleden, maar donderdag 5 september zijn wij vanuit Ljubljana naar Piran gereden. Het was een hele mooie dag dus we hadden besloten om meteen door te rijden naar Piran, zodat we van de zon konden gaan genieten. Manon, Tom en Booth hadden zo snel gereden dat ze al vrij vroeg er waren. Dus rond half 11 kwamen aan in Piran. Toen gingen we op zoek naar Manon, Tom en Booth. Dat was even een dingetje, behoorlijk verdwaald en beetje om gelopen maar toen hebben wij ze gevonden. En Booth was helemaal verbaasd haha! In een ver land en dan zie je ook nog je tantes haha! Maar we hebben nog even lekker gezeten en zijn toen lekker gaan genieten van het zwembad en de zon! Een heerlijk dagje hebben we gehad. Vervolgens zijn we nog gezellig samen uiteten geweest, maar wat is Piran een vreselijke stad om te wandelen. Je moet van welke parkeerplek dan ook minstens tien minuten wandelen naar het centrale plein, maar niet gewoon wandelen, gewoon tientallen trappen af en dus daarna ook weer op. Een beetje een volledige workout. We zijn er al snel klaar mee maar goed het is niet anders. We hebben aardig gegeten en zijn toen weer lekker naar het huisje gegaan en op tijd gaan slapen.

Vrijdag 6 september is Manon jarig. Nanette heeft samen met Booth samen het balkon versierd met slingers en ballonnen. Booth vond vooral de ballonnen weer leeg laten lopen leuk, dus Nanette was vooral druk bezig met blazen haha! Maar goed iedereen plezier gehad. Die ochtend zijn we gaan lopen naar de vuurtoren die in Piran staat. Het was mooi droog in de ochtend dus dat was leuk om te doen. Het was wel weer een eindje lopen maar een mooi uitzicht was het waard. Vervolgens zijn we lekker spaghetti gaan eten tussen de middag en toen begon het als een gek te regenen. Uhm daar waren we niet helemaal op voorbereid. Geen paraplu of jas mee.. Hmm mja het het zou voorlopig nog blijven regen dus dan maar gewoon lopen. Booth op de rug bij Lisan en hop lopen. Spitter spetter spater lekker in het water! Ga maar vast naar huis ik kom een druppel later. Zo ging de weg naar huis! En nog veel meer liedjes kwamen voorbij zodat we het samen gezellig hadden. En wat waren de trappen zwaar! Eenmaal thuis lekker warm douchen en naar bed. Booth wilde lekker bij tante Nanette. Dus lekker samen in het grote bed. We hebben heerlijk geslapen met onze knuffels haha! Vervolgens zijn Lisan en Nanette boodschappen gaan doen. Vreemde soep gehaald. De eerste soep was mislukt maar gelukkig hadden we een tweede pakje haha! En het fornuis hier is dramatisch. Je kunt geen twee pitten tegelijk aan zetten want dat valt alles eruit. Maar goed met kleine hamburgers en toast en groentesoep komen we een heel eind. De avond vliegt om en we liggen alweer op tijd erin.

Zaterdag 7 september gaan we in de ochtend naar Koper. Een mooie stad waar het gelukkig niet continu bergopwaarts of afwaarts lopen is. Alleen het parkeren was even een dingetje. Lisan Nanette en Manon zijn uitgestapt om een parkeerplek te zoeken. En Booth en Tom zaten in de auto. Booth vond het spannend want iedereen was uitgestapt en hij zat er nog. Oepsie.. Manon, Nanette en Lisan hadden net het gevoel dat ze een spel aan het spelen waren zoals wie is de mol.. We loopt te mollen. Haha het duurde even maar toen hadden we en plek. Mensen achterna lopen en over touwtjes springen maar uiteindelijk hadden we dus een plek. Vervolgens zijn we naar de boulevard gelopen. Leuke speeltuinen voor Booth en een gezellig terrasje hebben we al snel gevonden. Daar zitten we dan heerlijk met een warme chocolademelk op vakantie, nja wat je chocolademelk kunt noemen want het was gewoon gesmolten chocolade zonder water. Die hebben we dus even snel zelf toegevoegd en toen was het aardig te drinken. Het begon bijna te regenen dus Nanette en Tom zijn snel naar de auto gelopen om de parkeerplaats tijd te verlengen.. Op de terugweg regende het al wat harder. Mja dat overleven we wel. We kregen een lekker broodje en konden toen lekker genieten van de regen. Maar helaas kwam er onweer bij. Heel hard en niet geloven waar zelf wij als grote mensen van schrokken. Een vette flits in het water en een enorme knal. Dus we wilden lekker terug naar het huisje. Iedereen weer ingepakt en hop naar de auto. Gelukkig was het niet ver. Lisan liep op slippers en dat ging niet zo lekker dus hop op blote voeten door het water naar de auto.. Eenmaal terug zijn we lekker gaan relaxen. We hebben een lekker potje scrabble gespeeld. In de avond hadden we geen zin meer op de trappen af en op te lopen. Dus hebben we de auto gepakt en zijn we naar Potoroz gereden. Dat was een super leuk stadje.. We hebben een heerlijk plek bij een Griek gevonden en heerlijk gegeten. Ze hebben een leuke boulevard en daar lopen we nog wat overheen. Eten nog een ijsje en gaan lekker relaxt terug.

Zondag 8 september de laatste echte dag in Piran. Het zou de hele dag gaan regenen, maar gelukkig viel het mee. Booth had een slechte nacht gehad. Dus Lisan en Nanette hadden hem even mee naar boven genomen. Lekker broodje eten en lekker opruimen en op bed springen en even op het balkon staan. Lekker spelen dus. Manon kon zo even rust pakken. Nanette en Lisan wilde met Booth weer naar beneden even overleggen wat we gaan doen. Het had hard geregend en de trap was glad. Dat wisten we, dus goed vast houden en lopen. Maar helaas bij de eerste trede viel Nanette al. En flink! Een flinke bult op de kuit en pijn aan de enkel gaat het redelijk haha. Vervolgens zijn we naar Piran gelopen (langzaam) om nog wat souvenirs te kopen. Manon is even lekker in het huisje gebleven. Gezellig lopen we naar beneden en zijn we lekker winkeltjes in gegaan. Vervolgens hebben we even naar de vissen gekeken en toen lekker op een terrasje gezeten. Het was echt heerlijk weer. Lekker broodje gegeten en boekje gelezen met Booth. Vervolgens even naar de winkel gegaan om iets lekkers te kopen voor in de middag. Booth, Nanette en Lisan zijn in de middag even gaan slapen en vervolgens zijn we nog even gaan zonnen. Vervolgens zijn we gaan chillen en lekker veel gegeten. Haha In de avond zijn we weer naar Potoroz gereden om te eten. Dat was wel oké niet bijzonder, maar het toetje was geweldig en super machtig maar we zitten lekker vol en kunnen weer naar huis. Nu zijn we lekker Expeditie Robinson aan het kijken. Morgen gaan we weer verder richting de camping en grotten bezoeken. Tot snel weer!

Liefs

Ellen

Fijn dat het weer vandaag weer wat beter was, nog heel veel plezier. X

Oma D.

Weer een leuk verslag. Ik wist niet dat jullie Manons zus etc. zouden ontmoeten? Leuk en Booth vond het ook leuk denk ik. Hoe gaat het met Nanette? Vaak de volgende dag nog meer pijn? Ik hoop dat het meevalt, het weer een beetje meezit en jullie nog veel kunnen genieten. Liefs o en o.

Fokje

Superleuk om jullie reisverslag te lezen. Veel plezier in Slovenië, hoop dat jullie nog een paar zonnige dagen voor de boeg hebben.