lisan-en-nanette.reismee.nl

Bochtje hier en bochtje daar

Hallo allemaal,

Zo nu dit al getypt te hebben moet er een opluchting zijn voor jullie! Ja we hebben het overleefd. We werden fijn rond half 9 wakker en hebben rustig aan onze spullen gepakt. Beetje proppen en het past niet helemaal, maar ook weer wel. Achja het zit er in! We kunnen op weg. We willen binnen door naar Kransjka Gora gaan, zodat we niet om hoeven te rijden en meteen goed kunnen beginnen aan de Vsric pas. Maar eerst nog even tanken en een vignet halen voor Slovenië. Benzine gewoon 1,21 euro wauw! Nja vol getankt en hop door. Het ging best lekker. En toen kwam er een Wurzenpass, die hadden we niet ingerekend oepsie.. Nog iets meer haarspeldbochten te gaan dan we dachten en hoppa meteen 18% omhoog.. Daar gaan we dan! Als we dit halen dan halen we die andere pass ook. Jeetje vol gas en in de 1.. 2 ging echt niet.. Dus hop vol gas en opletten voor tegenliggers want het was ook niet heel breed. En die motoren hoppa die gaan er zo langs. Nu wij nog, maar we komen er op en naar een paar bochten konden we gelukkig ook al naar beneden. De grensovergang was niet spectaculair ?! Achja we zijn in Slovenië. Eerst door Kransjka Gora, wat een ski-oord is dat zeg. Heel toeristisch, maar zag er wel gezellig uit. We konden beginnen aan de pass en al snel kwamen de bordjes van de bochten. Ze waren genummerd altijd prettig. We hadden al snel een aantal auto’s achter ons zitten dus hebben we een stop gemaakt zodat we even rustig verder konden. Oh wacht even een foto natuurlijk en een vlinder dacht oh dan ga ik even in jullie auto zitten:P Dus wij eerst daarvan foto’s maken en toen nog even van de omgeving. Al snel gingen we door en kwamen we bij een stop waar allemaal kleine stenen op elkaar gestapeld waren. Veel foto’s gemaakt en uitgeprobeerd en ondertussen kwamen we verschillende Nederlanders tegen. Ook auto’s en campers en bussen waarvan we dachten als jullie dit kunnen, dan wij ook! We reden door en boven op de berg (1611 meter), valt best mee. Maar goed boven op de berg was het super druk! Niet normaal gewoon.. dus wij dachten laat maar we rijden verder! Je deed ook over 30 kilometer een uur.. dus we dachten gaan door want we hebben nog een flink afstand te gaan. Dus hop door en nog een paar bochten te gaan! Bochtje hier en bochtje daar. Tot we ze alle 50 hebben gehad. Mooie route. We zijn nog gestopt bij een kerkje waar we een houten brug over konden. Lisan bijna rennend want het was niet zon leuk bruggetje. Kraakte en wiebelde enorm. Maar we konden wel mooie foto’s maken. Na een korte stop zijn we doorgereden naar Bovec. Daar wilden we wat eten, maar op zondag is het hier best dood.. Nja zeg maar gerust dood! We konden niet echt iets te eten vinden dus zijn we doorgegaan naar de Virje Waterval. Leuke kleine wandeling en een mooie uitzicht. Nanette ging nog even het water in, maar dit was ijs en ijskoud.. De voeten stierven er bijna van af. Brrr.. Even wat gerust te hebben gingen we door en gelukkig kwamen een soort bakkerij tegen. Broodje gehaald en toen door naar Bled. Maar wat een hel was dat.. Op de kaart ziet het eruit alsof je gewoon een normale weg volgt die wel door de bergen gaat, maar gewoon normaal. Maar helaas we moesten weer bochtje hier en bochtje daar en flink omhoog en flink omlaag. En zo deden we over 60 kilometer ruim 2 uur.. wat een gedoe en wat waren we er klaar mee. We kregen onderweg ook wat regen, maar gelukkig trekt het snel bij. Eenmaal bij het huisje.. sprak de vrouw ons aan. Het huis heet tereza.. we denken dat die vrouw dan moeder tereza is! Haha wat kan ze praten zeg, maar ze kan wel onwijs goed Engels voor zon oud vrouwtje. We zijn een van haar laatste gasten want ze stopt ermee. Ze heeft last van haar heup.. arm vrouwtje. Ze vertelde ons ook dat er meer toeristen dan inwoners hier zijn! Nou dat is ook wel te merken.. Wat is het druk en een hoop Nederlanders zien wij. Maar goed het is leuk en gezellig. We hebben even snel wat gegeten en toen nog een rondje om het meer gewandeld. Toch wel 8 kilometer pff.. Maar goed nu voldaan en moe op de bank! Op naar morgen.. Even afwachten wat het weer doet.

Liefs

Evelyn

Hi Lisan en Nanette, hele fijne vakantie, geniet ervan!!! Eerste deel was al een hele reis ben benieuwd naar de rest ??