lisan-en-nanette.reismee.nl

Kruger en Hazyview

Hoi allemaal!

Even later dan gepland maar hier dan als nog het verhaal. Vanaf Swaziland zijn we vroeg vertrokken, omdat mensen aangaven dat het een vervelende weg was met veel wegwerkzaamheden. Al met al waren we zo Swaziland uit en in Zuid-Afrika ging het ook goed. Op naar ons kruger park avontuur. We waren er al om 12 uur waardoor we super vroeg waren in ons park. We moesten 7 kilometer op gravel road rijden… Oeps Tui niet goed over nagedacht met onze Toyota, maar al met al hebben we het veilig gehaald. We reden aan de rand van een stadje wat weer super armoedig eruit zag, ons eigen soweto! De kinderen zwaaiden allemaal even lief. Super mooi om te zien, maar ook heftig zulke armoede. Eenmaal bij de parkeerplaats aangekomen gingen onze koffers in een safari jeep. Nu nog een half uur naar het park toe. Jeetje wat een weg zeg! Niet normaal hobbel de bobbel en hobbel de bobbel. Lisan vond het eng en Nanette brulde het uit van het lachen. Wat was dit geweldig om te zien. Het bleef ook maar omhoog gaan joh. Maar eenmaal aangekomen keken we ontzettend onze ogen uit! Wauw wat een luxe. Een super mooi hutje en uitzicht over het wild park. Een super mooi zwembad.. Als we naar onze kamer willen in het donker moet er wel een begeleider mee aangezien we zonder omheining zitten. Dit was wel even spannend, maar het viel gelukkig mee! We zagen alleen rustige dieren als we snachts liepen. We konden even gaan relaxen, dus hebben even gezwommen en geluncht. Al het eten zit er bij in! Echt super geregeld dit! En super luxe allemaal. Bij de lunch hadden we warm eten, maar ook pannenkoeken en brownies etc! Meer luxe dan dit konden we niet aan hoor! Jeetje. Onze eerste game drive begint om half 4. Dus hadden even de tijd. Heerlijk.

Half 4 daar gaan we dan!! Lisan vond het spannend, haar eerste safari. De chauffeur stelde zich voor Aaron! Super toffe gast. Ik heb meteen aangegeven dat ik moet plassen van al dat gehobbel. No problem! Pipi machen zei Aaron! Super fijne vent dus. Er ging ook een mannetje voor op de wagen zitten. Super grappig om te zien! En Lisan zei ook zit hij wel vast?? Ja gelukkig met een riempje haha! Geen idee hoe die man heette dus we noemen hem even Afrikaan! We gingen dus op pad. In een auto kunnen 9 mensen en we zaten met 4. Hoe relaxt! En daar gaan we dan! Hobbel de bobbel en hobbel de bobbel, maar al snel kwamen we de eerste dieren tegen. Impala la la la’s zoals Aaron het altijd zegt, waterbok. En toen kwamen de giraf en zebra’s naar voren. En ook een neushoorn in de verte.. Aaron ging daar op af! Geweldig om te zien en Lisan houdt zich nog steeds goed vast en zei je kunt niet zomaar over doorheen. Maar Aaron dacht ik ga die neushoorns vinden! Ik zei Aaron STOP en Aaron zei pipi machen. Ik laat de motor draaien als er een dier komt, dan rijd ik snel weg:P! Wat een vent! Verder vertelde hij ook gave verhalen over dieren en ook veel grapjes. Er kwam halverwege een stel bij ons nog in en hij zei meteen de leeuw en luipaard hebben we al gezien. Wij moesten lachen. Die Aaron alleen maar grapjes maken. Uiteindelijk heeft Aaron de neushoorns gevonden en wakker gemaakt, zodat wij mooie foto’s konden maken! Super gaaf! Dus wij zeiden Thank You, maar blijkbaar zeiden wij het leuk waardoor Aaron het elke keer herhaalde:P! Zo de safari zat er op.. Nu terug naar onze kamer met een begeleider en over een half uurtje worden we op gehaald voor het diner. Het diner was geweldig en we zijn vroeg gaan slapen want we worden om 5:45 uur gewekt door een mannetje. Super gaaf.

Stipt 5:45 uur worden we gewekt. En wij maken ons klaar voor de ochtend safari. Aaron had gehoord dat er olifanten waren, dus op zoek naar olifanten. We hadden ze al snel gevonden. Zo gaaf om ze in het wild te zien. Niet normaal. Ook best veel bij elkaar. Die ochtend hebben we de giraf zebra’s, impalalala’s, verschillende soorten bokken, Buffalo gezien. Een mooie safari. Tussendoor maken we ook elke keer een stop op een geweldig mooi uitzicht punt. En Aaron zorgde altijd voor een toilet met een geweldig uitzicht:P! Terug in het park hebben we weer gechilld en gezwommen. Bijgeslapen en gegeten. Alles goed geregeld en opgemaakt voor de avond safari. Aaron wilde ons nu de leeuw en luipaard laten zien. Dus hij ging hard op zoek. Helaas niet gevonden, wel nog andere dieren gezien en geweldig uitzicht gehad. We zijn snel gaan eten en vroeg naar bed voor onze laatste ochtend safari. 5:45 uur weer worden gewekt. Ook dit was weer goed geregeld. De leeuw was gesignaleerd dus we gingen weer op zoek. Aaron was een beetje pissig omdat hij de leeuw niet kon vinden. Wij vonden het al super gaaf om op safari te zien. We hebben niet veel dieren gezien, maar het is zo mooi om te zien dat die mensen er alles aan doen om ons zoveel mogelijk te laten zien. Om half 10 kwamen we terug en om 10 uur zijn we uitgecheckt met een volle maag. Op naar onze laatste plaats Hazyview!

Onze reis naar Hazyview ging voorspoedig, ondanks dat Nanette veel moest plassen. We zijn rond half 2 ingecheckt en gaan meteen een deel doen van de panorama route. Wat is dat gaaf zeg en wat een verdomd mooi uitzicht. We hebben drie plekken gezien. De potholes waren ook ontzettend gaaf om te zien. Dat zijn grote gaten die gevallen zijn in de bergen. Er ontstaan dan mooie watervallen etc. Super mooi om doorheen te lopen. Ver volgens zijn we naar het hotel gegaan.. Wat een hobbel weg zit daarvoor zeg, maar gelukkig kunnen we buiten de deur eten ofja gelukkig dan moeten we nog elke keer die hobbel weg over maar goed te doen. Super leuk bij de Italiaan gegeten. Niet top, maar super om even er uit te zijn en wat anders te kunnen doen. Heerlijk gezeten. Die avond hebben we de tas ingepakt voor Kruger, want we zouden we vroeg vertrekken om zelf in het kruger park te rijden.

Die ochtend om 6 uur stonden we bij de gate van het kruger park. Zo vet om daar te staan. We waren allebei bang dat we niet veel zouden zien, maar goed we gaan er voor. Eenmaal in het kruger park kwamen we er achter dat safari jeeps voorrang hebben op iedereen.. Bullshit, maar we zien wel. We gaan snel een gravel road in en rijden daar een eind op weg. We komen al snel onze impala’s tegen, maar ook snel super veel olifanten. Zo gaaf! Ook kwamen we giraf tegen. Na een tijdje kwamen we weer op de gewone weg.. Mensen stopte bij een plek dus wij wilden ook kijken, maar alle safari jeep duwden ons weg en zaten geblokkeerd.. We konden niets zien en het zou om een luipaard gaan. We hadden even de pest er in. Maar al snel konden we van een afstandje super gaaf twee leeuwen met welpies erbij zien liggen. Zo gaaf dit. We reden langs de rivier en kwamen buffalo’s en nijlpaarden tegen. Dit was al te gek! We waren onder de indruk en het mooie was nog dat we de safari jeeps hebben terug gepakt. We zagen weer een stoet staan, maar dachten laat maar. Dus we reden door en wilden even vragen wat er was.. Dus die man deed eerst vet achterlijk hee terug in de rij.. Dus ik heb de auto er voor gezet en ben foto’s gaan maken van leeuwen. Zooo vet. Iets verder op zagen we wat auto’s staan en wij vroegen wat zien jullie? Luipaard zei die man en ga maar staan dan kun je hem goed zien. Super aardig de gewone drivers. We konden toen super dicht bij komen en hebben mooie foto’s kunnen maken. Onderweg werden we nog gewezen op de olifant.. Ik had door dat ze wilde oversteken dus reed snel achteruit en ja hoor! Daar kwam de stoet met olifanten. De man en de vrouw zijn de bewakers en de kleintjes lopen er door heen. Zo super mooi om te zien. We zijn ook nog een stukje ergens ingereden om te kijken of we de olifanten beter konden zien.. En we stonden daar en opeens kwam er een olifant uit de bosjes! Whaaa en hij zetten zijn oren op en alles. We werden bang, maar wisten niet wat te doen, maar gelukkig liep hij de andere kant op. Eenmaal aangekomen bij ons punt waar we wat konden eten zagen we tijdens het eten ook nog super veel dieren. Olifanten die overstaken in de river. Op de terug weg wilden we nog graag de leeuw nog een keer zien, dus duimen maar. En met super veel geluk lag de leeuw juist meer op de weg en konden we op een meter of 2 bij komen. Daarna hadden we het gehad en zijn we naar huis gereden. Zo’n mooie dag gehad! Nog even lekker gegeten bij een ander restaurant en toen de koffers gaan inpakken.

Vandaag de dag zitten we nu bij de wimpies op het vliegveld. Nanette heeft een slechte dag met het plassen, maar we hebben olifanten geaaid en geknuffeld en te eten gegeven. Zulke grote beesten niet normaal! Lisan heeft nog een commando gegeven echt super gaaf! Niet normaal, maar ontzettend gaaf om te doen. We hebben de panorama route afgemaakt en toen zijn we pannenkoeken gaan eten bij een bekend restaurantje. Harrie’s pancakes. Super lekker en toen zijn we gaan rijden. We hebben nog vaak moeten stoppen voor het plassen, maar alles is goed nu en we zijn aangekomen en de auto is ingeleverd. En zitten goed nu. We lopen nu naar de gate!

Tot morgen allemaal!!

oma

zo genoten van jullie verhaal. Krijg bijna de trannen in de ogen van jullie enthousiasme. Dit nemen ze jullie nooit meer af. Jammer dat Nanette zo'n last had van haar blaas. Ik hoop dat ze er gauw wat aan kunnen doen. Ik ben ook blij dat jullie nu inmiddels vliegen. Wij komen van de verjaardag van Eric. Ik was zo bang dat jullie misschien net nu autopech zouden krijgen. Heel goede reis en fijn jullie gauw weer te zien. Liefs, o en o