lisan-en-nanette.reismee.nl

Durban

Goeiemorgen allemaal,

Het is vandaag vrijdag ochtend en gaan vandaag alweer door naar de volgende plek. Hluhluwe staat op de planning. Naar ons idee is het ongeveer 3,5 uur rijden dus hebben besloten rustig aan te doen en lekker uit te slapen. Normaal typt Nanette altijd de verhalen, maar aangezien ik al sinds 7 uur wakker ben en Nanette vannacht geen oog dicht gedaan heeft, probeer ik haar schrijfstijl te evenaren. Ik moet wel weer even diep denken waar we gebleven waren. Woensdag ochtend zijn we vertrokken vanaf Winterton. We hebben in Winterton verschillende Nederlanders gesproken en één gezin raden ons aan Meander Route te rijden. Dit is een route waarbij je langs allemaal leuke winkeltjes en plekken rijdt en ook langs de plek komt waar Mandela is opgepakt. We hebben van te voren gegoogled waar deze route precies liep. Volgens de sites moesten we bij Mooi River van de snelweg af. Zo gezegd zo gedaan. Maarja.. ons kennende hier in Zuid-Afrika gaat het vinden van de weg niet in 1x goed. Na drie keer keren en rond rijden in een stadje ben ik maar een supermarkt binnen gegaan om het te vragen. Ik ben vier keer doorverwezen, maar uiteindelijk had Nanette iemand gevonden die wist waar het was. We kregen een mooie beschrijving 1st left, 1st right, iets met Robot wat we niet konden lezen en three corner. Dat was de hele beschrijving, hmm.. Maar al snel kwamen we een informatie punt tegen langs de route en daarvan kregen we een mooi kaartje waar alle winkeltjes zaten en alle routes die er waren. Nu zou je denken, dan rijden ze toch in een keer goed met zo’n mooie kaart. Nou niks is minder waar, ik denk dat we wel de conclusie kunnen trekken dat zowel Nanette als ik niet heel erg top zijn in kaart lezen! Maar naar een aantal leuke dingetjes bezocht te hebben zijn we door gereden naar Durban. Het was al laat in de middag rond half vier. Nanette wilde graag de big swing maken in het stadion van Durban. Dit stadion was gebruikt tijdens het WK hier in Zuid-Afrika. We zijn er even langs gelopen en hebben een mooie tijd voor morgen gereserveerd, 10 uur. We besloten maar richting ons volgende verblijfsplek te gaan, wat nog een klein half uur rijden was. Daar aangekomen werden we al opgewacht. Achteraf wel logisch, het was al na vijf uur (we zijn natuurlijk weer eens verkeerd gereden!) en de eigenaar moest om half 6 weg naar een voorstelling van zijn zoon. We kregen de sleutel en stonden meteen te kijken van de luxe. Heerlijke douche en jaja weer een bad!

We zijn allebei even gaan omkleden en terug gereden naar een restaurantje waar we eerde langs waren gekomen. Hier hebben we heerlijk gegeten en zijn vervolgens weer terug gegaan richting het hotel. Allebei hebben we even een lekker bad genomen om warm te worden en zijn vervolgens vroeg gaan slapen!

Nu moet ik eigenlijk Nanette even wakker gaan maken, want zij heeft de big swing gister gemaakt. Ik heb alleen heerlijk in het stadion gezeten en gekeken hoe de andere daar van dat ding afsprongen.

Donderdag morgen, poh wat werd het langzaam spannend. Om half 9 eerst ontbijten. We kregen heerlijk vers gemaakte producten uit de keuken van de mensen zelf. Ons buikje was al snel gevuld. Vervolgens kwamen we er achter dat er file stond en dat we toch wel een beetje tempo moesten maken, dus tjop tjop de auto in. Al met al valt de file hier toch elke keer wel mee. We kwamen mooi half 10 aan en zijn meteen naar de big swing gelopen. De mensen herkenden ons nog en er zouden nog twee mensen springen. Oeh zenuwen kwamen langzaam op. Volgens mij wel iets meer bij Lisan dan bij mij.. Lisan ging namelijk mee kijken (niet wetend dat ze gewoon in het stadion mocht zitten, want we dachten dat ze ook mee omhoog moest.) Nanette kreeg een mooi veiligheids pakje aan. Lekker strak! Even oefenen met de anderen twee jongens en op naar de trappen. We moesten 380 treden op! Boh super veel en met mijn super conditie natuurlijk appeltje eitje.. Ahum ik kon ze niet bij houden en dacht echt dit is nog erger dan het springen! Ik was kapot daar boven! Wel een ontzettend gaaf uitzicht. Eenmaal boven moesten we maar wachten en wachten.. Ik snapte niet waarom en de zenuwen lopen steeds verder op. Vervolgens mochten we naar het puntje lopen. De jongens gingen eerst zodat ik nog kon afkijken. Ik vond het trapje naar beneden het engst van allemaal.. Je weet niet waar je terecht komt en als je naar beneden kijkt zie je alleen maar gras… AAAH! Maar daar stond ik dan.. 88 meter.. vast aan een paar kabels.. 3 2 1 JUMP! En daar ging ik.. Woow het begin was eng… Maar daarna was het zo gaaf om door het stadion te zweven! Ik heb het gedaan!! YEAH! Eenmaal weer boven bij de trap stond ik wel even te shaken, maar gelukkig deden de jongens dat ook!

Nadat we bij het stadion weg zijn gereden, zijn we met de auto naar de sea world hier gegaan. We hebben de auto geparkeerd en besloten eerst even een uurtje lekker op het strand te gaan liggen. Het is heerlijk weer hier vandaag en achteraf kan vooral Nanette zeggen dat ze even de zonnebrand had moeten gebruiken. Hebben het natuurlijk niet voor niks mee!

Durban staat bekend om de haaien en Sea World is een soort van dolfinarium. Naast dat soort van dolfinarium hebben ze ook een soort van tikibad van Duinrel. We hebben alleen niet zoveel veel tijd meer. Het is namelijk al na 1 uur en alles gaat hier natuurlijk op tijd weer dicht omdat het vroeg donker wordt, dus we hebben besloten alleen naar het dieren gedeelte te gaan. Ze hebben een super mooi aquarium binnen waar Nanette ook mega mooie fotos heeft gemaakt. We gaan nog naar een zeehonden show kijken, hebben de haaien bekeken (die ik wel tegen vond vallen) en een dolfijnen show. Waar we allebei van staan te kijken is dat er heel veel school kinderen zijn. Het is hier 30 graden, de kinderen lopen allemaal netjes in uniform, maar dan wel een legging onder de rok of jurk en nog een dikke trui soms zelfs nog met jas. Ik snap dat het hier winter is, maar het is hier even warm als bij ons in de zomer. Toch wel een beetje vreemd als je hat aan mij vraagt!

Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar het hotel. En ja hoor, op precies hetzelfde stuk op de snelweg rijden we weer verkeerd. Dit keer heeft Nanette wel wat sneller de juiste weg gevonden en zijn we iets na 5 uur weer in het hotel. We gaan vervolgens weer lekker ergens eten, maar zijn allebei kapot van de dag dus besluiten weer vroeg te gaan slapen en zoals ik al zei, vandaag vooral lekker rustig aan te doen. De safari’s voor morgen staan al gepland. Ik ga zo maar eens weer de koffers inpakken, ik sta er toch elke keer weer van te kijken hoeveel troep wij kunnen maken in 2 nachten tijd!

Wie weet tot over 2 dagen weer!!

Reacties

Reacties

oma D.

Wat een leuk en spannend verhaal weer. Ik hoop een keertje het filmpje te zien van de big swing. Stoer hoor Nanette.
Nemen ze je niet meer af. Fijne reis verder. Take care.

Ellen

Ik ben benieuwd naar de foto's. Leuke beeldjes die zwart-witte!

Ellen

Misschien kunnen jullie nog via de lintjes app aangeven dat jullie een blogg bijhouden en voor de geïnteresseerden de mail adressen toevoegen. Ik heb Jasper de link doorgestuurd, hij vond het leuk om mee te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!