lisan-en-nanette.reismee.nl

Lekker niets!

Hoihoi allemaal!

Zo we zijn gearriveerd in Oostenrijk hoor! De reis is vandaag begonnen richting huis, wel jammer maar ook weer lekker om richting Nederland te gaan. Alleen het koude weer daar houden we niet van! Bah! Maar goed we zullen toch een keer naar huis moeten! Helaas schijnt de zon in Kroatië vandaag ook niet dus dat scheelt! We gaan op het juiste moment weg hier. De reis gaat over 562 kilometer waar je ongeveer 8 uurtjes over doet. Te doen dus! Mooie reis we zijn benieuwd. We wilden vroeg vertrekken, want op de heenweg hadden we gezien dat de grensovergang pot dicht stond en daar wilden we zo vroeg mogelijk zijn! Dus we zijn om tien over zes opgestaan! We waren zo snel dat we al om kwart voor 7 in de auto zaten. Wat een record. Het weggaan was wel grappig, want de eigenaar snapte er niets van. Ik zei dat we gingen en ze zei alleen maar oke oke. Ik zei dat we het goed hadden zei ze bye bye. Haha dus met handen en voeten uitgelegd wat wij bedoelden! Maar uiteindelijk snapte ze wat we bedoelde en zijn we gegaan! Tjop tjop de TomTom aan. Nog 76 kilometer rechtdoor! Pff dan pas snel een snelweg?! Wat een Kroatië! Maar goed Lisan is goed in deze wegen dus dit komt helemaal goed. De grensovergang daar waren we al snel! Gelukkig geen lange file dat scheelt enorm! Het is wel een strengere controle dan normaal, maar goed we gaan ook de EU in. Verder hebben we onderweg veel vignetcontroles gehad en ook veel tol nog moeten betalen, maar alles verliep vlot! We moesten weer 112 kilometer rechtdoor! Het is een saaie weg, maar alles ging goed totdat we bij de grensovergang naar Oostenrijk kwamen… Daar stond een file voor de tunnel! Pff maar goed dat redden we ook wel! We hebben er ongeveer een kwartier ingestaan en toen konden we al door de tunnel heen! Dus zo erg was het allemaal niet gelukkig! De tunnel verliep ook rustig en we konden weer lekker doorrijden! Na Villach zijn we even gestopt om te tanken wat een drukte niet normaal! Maar we hadden de laatste rij gepakt en dit duurde niet zo lang gelukkig! Toen we eenmaal er doorheen waren zijn we gaan eten! In de vroege ochtend om 11 uur hebben we pasta en patat met schnitzel gegeten! Maar wat was het vreselijk lekker! We waren al lang op dus dat konden we wel gebruiken!

Tjoptjop door! Nog geen 20 kilometer snelweg gehad en we gingen er al af! Dit werd ongeveer 190 kilometer op de gewone wegen rijden door Oostenrijk… Dit werd ons al aangeraden en de TomTom deed dit ook! Over dat laatste stuk deed je dus zo lang haha! De weg was mooi, maar het regende dus was het gewoon wat minder mooi! Haha! We gingen bochtje naar rechts en weer naar links en omhoog en omlaag… Soms iets te omhoog dat onze grüne auto er een beetje moeite mee had! Vervolgens zaten we achter een stomme tankwagen pff wat gaat dat ding langzaam zeg! 60 waar je 100 mag en 30 waar je 60 mag! Het is geen doen! We konden hem inhalen en gas geven weer! Maar Nanette moest verderop plassen en weet je wie er toen weer langs kwam? Ja hoor die tankwagen weer! Dus we zaten er weer achter, maar gelukkig konden we hem snel inhalen! Rond 15 uur zijn we aangekomen! Mooi appartement hebben de ouders van Nanette en het was er meteen Oostenrijks gezellig! Dus die regen vergeten we vast wel weer! We kunnen in ieder geval gaan wennen! We doen het hier vooral rustig aan zoals de ouders van Nanette ook gewend zijn:P! We zijn rond 16 uur in het restaurant gaan zitten en lekker gaan kaarten! Gezellig! Flink wat biertjes gedronken en goed gegeten! We hebben hier half pension dus we hoeven nergens over na te denken! Heerlijk! Nu hopen op goed weer hier morgen, zodat we nog wat kunnen doen iets kleins! Spreken jullie snel weer!

Dikke kus en knuffel
Nanette en Lisan

Ellen

Het weer in Nederland schijnt woensdag iets beter te worden, zou voor iedereen fijn zijn. Hier best aardig weer met elke dag een flinke bui. Zie jullie nu snel. Groetjes

oma

We zullen jullie blog gaan missen. 's avonds voordat ik naar bed ga of eerder op de i-pad even kijken. Maar, jullie kunnen in Nederland gewoon doorgaan, jullie doen genoeg leuke dingen. Goed? Geniet nog even. Liefs en groetjes van hier.