lisan-en-nanette.reismee.nl

Conditietraining!

Hoihoi allemaal!

Vandaag onze laatste dag in Kroatië! Spannend want we gaan naar de Plitvice meren! Maar eerst even een beetje uitgeslapen en vooral rustig aangedaan. We hebben tenslotte vakantie. Rond 10 uur zijn we bij het park aangekomen. Beetje chaos bij het parkeren, want parkeervakken kennen ze natuurlijk weer niet in Kroatië. Maar goed parkeren is gelukt en we gaan op naar de ingang. Wat een gigantische rij zeg! Niet normaal, daar hadden we niet op gerekend! Maar goed, Nanette is even de souvenir winkel in gegaan en Lisan wachtte netjes in de rij. Vervolgens hebben we een kaart gehaald met de routes erop, zo wij konden van start. De rij schoot enorm op. Met een kwartier stonden we vooraan. Lisan was in de rij lekker aan het dansen en mensen keken er wel eens aan van wat doe jij? Maar het was een beetje koud, dus Lisan danste haarzelf warm! Haha wat een meid toch! Maar we lieten onze studenten passen weer zien en we konden weer met korting naar binnen! (Dankjewel Manon voor een studentenpas!) Zo wij zijn binnen! We willen route K gaan lopen, want dat is de langste route en dan zie je alles. Dit is zo’n 6 tot 8 uur lopen dus kom maar op! Je begint in het toeristische gedeelte, waar ook de gigantische watervallen zijn! In één woord: GEWELDIG! Nu al en we waren nog geen 5 minuten aan het lopen. Nou dit beloofd wat! Nou we vervolgen en de mensen worden al uitgedund. Vervolgens komen we op een plek waar je kunt eten en naar het toilet kunt. Veel toeristen nemen daar de boot naar de andere kant van het park, maar wij willen route K dus gaan het hele eiland rond lopen. Een klein steegje langs het water op wordt onze weg! Het wordt aardig stil.. Niet veel mensen nemen deze route dus. Maar het gaat nog prima zo langs het water op. Na mate we verder komen wordt het steeds meer bergop! Veel trappetjes en geklim, maar we redden het tot nu toe wel! Op een gegeven moment waren we aan het lopen en iets springt net voor Lisan het water in! Lisan schrikt zich een hoedje en je hoort het galmen Whoe! En weet je welk dier het was? Een EEND! Haha echt heel grappig, waarschijnlijk schrok die eend ook van Lisan! We hebben dus even samen flink gelachen. Maar dat lachen was ons snel vergaan! Wat een route zeg die K. We snappen het al het is K.. route! Vreselijk! We moesten weer berg op en flink klauteren soms om er door heen te komen. Het had geregend de vorige dag, dus sommige stukken waren heel drapperig en soms echt niet te doen. Op een gegeven moment kwamen we twee Duitsers tegen die zeiden good luck! Dus wij zeiden oh danke… Hij lachte en wij liepen verbaasd verder! Totdat we aankwamen bij de enorme ravage! Hier kom je nooit doorheen dachten wij! Zo klauteren op de grote boomstam. Lisan staat nu Nanette nog! Lisan geeft nog aan dat de boomstam glad is, dus Nanette probeert… Maar kan haar evenwicht niet houden en valt voorover zo de drap in met haar schoenen! (zie foto) Ze stond nu met handen en voeten op de boomstam! Niet echt handig en we lachten ons kapot! Er kwamen twee mensen aan en die keken echt oh god hoe gaan we dit doen?? Wij zeiden dat het beetje glad was, maar konden niet op het engelse woord komen en toen zeiden die mensen: haha je bedoelt glad! Nederlanders dus wat grappig, maar zij hadden goede schoenen aan en wij liepen er op de primark schoenen! Maar we hebben het overleefd en konden de weg weer vervolgen! Nog veel meer drapperigheid en geklauter kwamen we tegen! We hadden het helemaal gehad, maar we hadden geen idee hoe lang we moesten! Op een bepaald punt stonden we te discussiëren met andere mensen welke kant we op moesten en waar we in godsnaam waren! Nou we bleken al veel verder op de kaart te zijn dan we dachten! Pff wat een K.. route, maar goed we zijn op gegeven moment maar gestopt en naar station 3 gelopen. Vanuit daar gaat een treintje naar station 1. Daarna hoefden we niet meer zo ver te lopen en konden we lekker naar huis toe! We hadden er vier uur lang rond gelopen! Wij waren er trots op, want we waren helemaal kapot! Wat een slechte conditie hebben wij:P! Daarna hebben we heerlijk bijgetankt op de kamer en zijn we daarna voor het laatst in Kroatië uit eten geweest! We gaan op tijd naar bed, want morgen gaan we weer een stuk rijden naar Oostenrijk! Ong 600 km!

Dikke kus en knuffel
Nanette en Lisan

oma

In ieder geval fijn voor jullie dat het droog bleef (hier zon en flinke buien). Ik hoop dat Ellen en John een beetje redelijk weer hebben. Goede reis morgen, wees voorzichtig. Groetjes aan Nanettes ouders. Liefs en hugs, o en o.

Ellen

Inmiddels zijn jullie al weer onderweg naar Oostenrijk, goede reis. Kus