lisan-en-nanette.reismee.nl

Freezing!

Hoihoi allemaal

Vandaag hebben we het ‘leuke’ Gradac achter ons gelaten en zijn we al een klein beetje begonnen aan onze terugreis naar Nederland. Ondanks dat we maandag pas weer thuis komen zijn we nu al richting Nederland aan het rijden. Al met al hebben we de afgelopen paar dagen leuke dingen gedaan in Gradac en zeker wel genoten. Maar we zijn blij dat we dit appartement achter ons kunnen laten! Onze weg gaat over iets meer dan 350 km, waar je hier minimaal 5 uur over doet! Niet te geloven he?! Maar dan ga je niet over de snelweg, maar binnendoor! Voor de snelweg betaal je namelijk tol! Dus wij kiezen voor binnendoor! We zijn eerst nog even Gradac in geweest voor wat internet! En hopen op een ontbijt, maar dit is blijkbaar echt iets van Zadar tot Trogir! Daaronder is het toch echt minder toeristisch. Maar goed dan maar naar de bakker en marmelade bollen halen! Lekker opeten aan de kade en nog genieten van het zonnetje! Om 10 uur zijn we gaan rijden!

Eerst maar rijden via de kaart, want de TomTom wilden niet meewerken! Het knopje deed het niet. Nanette werd er chagrijnig van, maar dit werd al snel beter omdat Lisan lekker vrolijk was! We hadden het appartement verlaten en Lisan was gelukkig! Dus met de kaart moet het ook lukken! We zijn dus onderweg! Gelukkig net voor het belangrijke punt deed de TomTom het weer en konden we de juiste weg pakken! We waren al een eind op weg toen het heel hard begon te regenen! En niet een klein beetje echt super hard! Bertha is ook hier geweest. Wat een regen, maar wel prettig de auto is helemaal schoon nu! De straten waren zo nat, dat het niet eens weg liep! De temperatuur was ook al flink gedaald! We begonnen met 30 graden in Gradac en we zijn belandt in 20 graden bewolkt en regen.. Pff dit is niet wat we wilden. Nu maar hopen dat het morgen droog is als we het park gaan bezoeken! Oh we moeten jullie nog iets leuks vertellen!! Lisan had gisterenavond de sokjes van ons even in de week gezet en dus netjes op de tafel buiten gelegd om te drogen. Goed idee, want dan hebben we lekker veel schone sokjes. Maar wat wij beiden niet wisten was dat het vannacht in Gradac enorm heeft gewaaid! Dus Nanette is in de ochtend gaan kijken en weet je wat er gebeurd was? Nou alle sokjes weg dus! Overal lagen ze, maar wij wisten niet waar en gaan ze ook niet zoeken haha! Het was een super goed idee, alleen nu zijn we de schone sokjes kwijt en zal Gradac wel denken een sokkenregen?!! Maar goed weer even terug naar het rijden! Het was gezellig in de auto en we hebben weer gelachen! Sommige kroaten rijden super hard en sommige super zacht. Soms heel irritant, want als je ze wilt inhalen dan trappen ze het gaspedaal weer in belachelijk! Maar goed ze hebben het niet zo op buitenlanders hebben wij het idee. Sommige ook wel hoor! Maar ze zijn niet altijd even vrolijk! Het laatste stukje naar ons dorpje was een weg waar je 90 mocht rijden, maar twee vreselijke campers hielden de weg op. Ze reden namelijk 60! En ook niet even aan de kant gaan hoor, maar gewoon stug door blijven rijden! Nou je zult dus denken inhalen he?! Logisch, maar hier in Kroatië is dat niet even makkelijk. Ze hebben veel bochten die je niet door kan kijken, maar uiteindelijk is het ons gelukt en zijn we in ons appartement belandt! Mooi verlaten dorpje op 7 kilometer van het park af! Ideaal om lekker uit te rusten! Het was super koud toen we uitstapten in onze korte broek en hemdje aan. Eenmaal in ons appartement hebben we onze trainingsbroek aangedaan. Nanette is even naar de winkel geweest en Lisan heeft even de boel geïnstalleerd! We hebben heerlijk gechilld zoals we de hele avond gaan doen! En lekker op tijd naar bed, want we zijn kapot! Gradac heeft ons gesloopt! Haha! Maar hier kunnen we heerlijk slapen en morgen gaan we heerlijk plitvice bekijken! Nu al enorm zin in!

Dikke kus en knuffel

Lisan en Nanette

Oma

Leuk dat jullie solidair zijn met ons wat het weer betreft. Wij zijn blij met 18 gr. Ligt er wel een deken(tje)? Veel plezier daar en bedankt voor kaart nr7 uit Vodice. Liefs.