lisan-en-nanette.reismee.nl

Broembroem!

Hoihoi allemaal!

Gelukkig vandaag de laatste dag hier in Gradac ofja echte dag! Maar laten we even beginnen bij gisteravond! We hebben nog een gezellige avond gehad namelijk! Nadat de blog online stond zijn we lekker gaan eten! En Lisan zei bestel jij maar Nanette! Dus Nanette besteld twee bier! Zegt de ober small one or big one? Nanette kijkt Lisan aan en zegt BIG ONE! We gaan lekker drinken vanavond! Dus de ober kwam aan zetten met twee halve liter pullen! Haha zegt Lisan dit kan ik nooit charmant drinken! Een pul is ook niet charmant drinken dus dat scheelt! Pff zo’n pul is wel veel! Daarna bestelde Nanette een mix meat plate for 2 persons! Haha Lisan houdt ook zo van vlees, maar ze wilde het een keer proberen! Lekker joh! Het duurde wel even, maar dan heb je ook wat! We hadden weer chance met de ober! Sommige kroaten zijn best leuk hoor! Maar goed nadat we ons buikje hadden rond gegeten en de bier bijna op hadden maakte Lisan een geweldig opmerking! Nanette denkt dat het leuker is als je er bij was geweest, maar goed! Lisan was al een beetje aangeschoten en Nanette vroeg of we nog ergens anders wat gingen drinken! Lisan zei toen; Nou ik denk dat ik met 5 minuten slaap ( en steekt 3 vingers op) Nou Nanette heeft zich kapot gelachen! Haha! Zie je het voor je! Nanette nog steeds! Nanette heeft Lisan overgehaald en we hebben aan de ober gevraagd waar we moesten zijn! Echt gezellig café! Je kon zelfs op het strand zitten en zelfs een stukje het water op(de kade)! Echt super leuk! We namen twee cocktails en hadden de grootste schik met zijn tweeën! Er kwamen veel kroaten dus dat was wel leuk om te zien! We zijn op tijd weer terug gegaan, maar we hadden genoeg gedronken want de berg op was zwaar! Niet normaal joh! Maar eenmaal thuis sliepen we als roosjes! Dus dat was wel even prettig! Het was nog niet een geweldige nacht, maar we hebben alweer beter geslapen! Vanavond dus maar weer heerlijk bier drinken!

Zo nu vandaag maar even vertellen! Vandaag staan Korcula en Peljesac op de planning! Zoals sommige van jullie weten hebben we de planning aangepast! Dubrovnik is er uit gehaald! We zijn zeer op tijd (1,5 uur te vroeg) gereden naar Ploce waar onze veerboot vertrekt naar Trpanj! We waren er vroeg en we dachten prima, want we staan vooraan in de rij dus we komen er sowieso op! Dus konden we gaan ontbijten! Wat een dooie boel hier zeg! Overal in Kroatië konden we ontbijten! Lekker croissant en omelet etc… Nou hier in Ploce was geen enkel café of restaurantje wat ook maar iets van ontbijt had! De bakker had ook niets lekkers, dus dan maar naar de winkel toe! We liepen stukje verder! (Kroatië staat bekend om de afstapjes etc) We liepen dus en opeens ging Nanette bijna onderuit! Er was dus namelijk een afstapje! Lisan lachen en zei: ik dacht dat je die wel had gezien! Hij was hoog genoeg! Nanette kon er ook wel om lachen, maar het deed ook even goed zeer! Maar goed ook weer overleefd! Op naar de winkel! Bij de winkel aangekomen hebben we heerlijke biscuitjes gehaald! Zo’n zak van 1 kilo aan koekjes! Heerlijk! Familie Burgers zal wel snappen wij bedoelen! Dus op naar de auto, want de boot komt zo! We hebben de anderhalf uur er al weer op zitten! Lisan was vervelend aan het worden en zat achter het stuur! Ze probeerde om haar voeten op het stuur te leggen, maar in plaats daarvan toeterde ze een keer, zet ze het knipperlicht aan en laat ze de ruitwissers gaan! Tja handig is anders! Maar we hebben gelachen! Zo we konden de enorme boot op! Wat groot! Maar daar hebben we allebei heerlijk de ogen even dicht gehad en even gespeeld met een Sloveens klein jongetje! Grappig hoe dat kan met buitenlandse kinderen spelen! Daarna zijn we even ijsje gaan eten en toen moesten we de boot alweer af! Het was de bedoeling om Peljesac door te steken en dan door naar Orebic om daar de boot naar Korcula te nemen! Haha dat dacht dus iedereen op de boot! Dus in een stoet op naar Orebic! Gelukkig gingen veel mensen domweg parkeren en konden wij dus vooraan in de rij de auto neer zetten! We hadden honger en zijn een hamburger gaan eten! Voor het eerst hier haha! We bestelden en even later kregen we de hamburger! Wat een ding zeg! Niet normaal! Maar we hebben hem opgegeten! (Lisan had de hamburger niet helemaal opgegeten hoor!) Lisan heeft nog een ijsje gegeten! De pisa kan nog wat leren van de prijzen hier! Voor 4 bolletjes betaalden we 2 euro! Jeetje zeg! Dat waren de tijden van vroeger van pisa! Maar goed is ook niet overal hier in Kroatië hoor:P!

Op de boot hebben we de bikini gepakt en aangetrokken! We waren over verhit:P Haha! Dus we moesten verkoeling opzoeken! De boottocht duurde 20 minuten! Even rijden naar Korcula stad! We hebben daar eerst de kraampjes afgelopen en weer de souvenir gevonden voor Lisan! En daarna zijn we even gaan rondrijden! We konden helaas geen goed strand vinden, dus we moeten nog even wachten! We zijn naar een paar uurtjes terug gegaan op de veerboot! We konden er zo op zonder problemen! In Peljesac wilden we de route terug nemen via het vaste land! De wijnroute! Dus je zou denken die proeven even een wijn uit de buurt! Maar dat hebben we lekker niet gedaan! Dan mag ik niet meer rijden he:P! Dus wat gaan we hier doen! Lekker rond crossen en opzoek naar een strand! We hebben heerlijk rondgereden! Even naar dorpjes en dan weer de weg terug, maar het waren weer gave mooie routes! We zijn bij een heel plaatselijk dorpje gaan zwemmen! Zonder waterschoentjes, maar het ging hier perfect! Even uitgerust en daarna lekker weer de auto in op naar ons geweldige appartement! We moeten via Bosnië terug! Dus paspoorten hadden we netjes ingepakt! We rijden naar het laatste plek in Kroatië en komen daar een mooi fort tegen! Wat het precies was zoeken we vanavond op als we weer internet hebben! Maar het was gaaf om te zien! Daarna op naar Bosnië! We dachten nou komt het bij de douane, maar toen we er in wilden hadden we eerst de verkeerde rij! Ofja de rij die totaal gecontroleerd werden! Daar hadden we geen zin in, dus op naar de andere rij! En wat dacht je? We konden zo doorrijden zonder ook maar 1 paspoort te laten zien! Nou nog geen 20 kilometer verderop konden we Kroatië al weer binnen rijden, dus paspoorten weer in de aanslag! En wat dacht je komt er een maannetje aanlopen en wijst naar rechts! Dus wij volgen haha! En wat denk je geen paspoortcontrole maar doorrijden! Nou mooie douane! Zo komt er wel van alles lekker makkelijk naar binnen! Maar goed voor ons weer prettig! Nog even rijden en dan zijn we weer thuis! Onderweg komen we nog mooie meren tegen! Dus daar stoppen we even! De auto achter ons was al foto’s aan het maken, dus Lisan zei haha en wij weten dat je zo kan stoppen! Dus vrij vroeg van te voren zetten we het knipperlicht uit! En wat denk je ze rijden eerst door… om vervolgens alsnog tegen de richting in daar ook te stoppen waar wij stonden! Wat een mensen! Maar wat een geweldig uitzicht weer! Nou even gestopt en weer door!

We zijn weer heerlijk in het appartement en gaan zo weer beide douchen! Dat wordt wat! Maar goed we overleven het wel! Morgen gaan we alweer weg en dat is gunstig!

Dikke kus en knuffel
Nanette en Lisan

Ellen

Hoi meiden, morgen al weer richting het laatste adres in Kroatie, ik zie dat het wel een eindje rijden is, maar al wel weer een beetje op de terugweg. Fijn om te zien dat jullie zoveel plezier hebben. Goede reis morgen en rij voorzichtig. Ik hoop dat het nog een mooi plekje is waar jullie overnachten. Liefs

oma

Als jullie thuis al jullie eigen verhalen weer lezen zullen jullie wel weer in een deuk liggen.
Bedankt voor jullie kaarten. Gezellig die kaarten, ik ga ze ophangen.
Morgen een goede reis en wees voorzichtig. Liefs van o en o