lisan-en-nanette.reismee.nl

Hobbelig Hvar!

Hallo daar!

Vandaag hebben we een heerlijk dagje gehad! Namelijk heerlijk rond crossen op hvar! In 1 woord: Geweldig! Zo we gaan jullie het hele verhaal even vertellen en als je de foto’s ziet dan zijn jullie het vast met ons eens! (nou maar hopen dat we jullie kunnen overtuigen;))! Zo ons eerst nachtje zit er op in ons appartment… Wat een brakke nacht zeg! Nanette kon in het begin niet slapen, omdat er een feestje was verderop en het koud was. Dus ze heeft de airco uit gezet en op een gegeven moment (om 3 uur) was de party afgelopen! Nanette viel in slaap en Lisan was wakker! Ze had het warm en heeft de airco weer aangezet! Het word al langzaam licht dus dat maakt het ook niet beter! Om 7 uur waren we beiden wel wakker, maar hebben we nog wat gedommeld tot 8 uur! Met het badlaken over onze deken heenXD! Zo om acht uur hebben we snel ons omgekleed! We wilden eigenlijk de boot om half 11 pakken, maar we dachten allebei wat moeten nog zolang hier in dit leuke appartement! Dus tjop tjop en zo snel mogelijk gaan! Om Kwart over 8 zaten we in de auto! (Na weer een heuvel af en heuvel op te lopen!) Dus snel rijden! Beetje gas erop! We tanken wel op hvar! Om 9 uur gaat de boot! En we kwamen aan en he jammer flinke rij! Dat wordt weer billen knijpen!

Zo even gewacht en we konden net niet op de boot! Dus we dachten kom gaan even wifi zoeken om geld over te maken! En op zoek naar een bankautomaat om te pinnen! Zaten bij een cafe waar we wifi zouden moeten hebben! Haha ja je leest het goed wifi zouden moeten hebben! Ze hebben een gebruikersnaam ingesteld die ze niet meer weten! Dus geen wifi.. Tja kroaten zijn niet de slimste mensen! Maar we hadden jus d’orange en Nanette had een toast besteld! Lisan ging even opzoek naar wifi en die had ze wel een beetje gevonden! Tot opeens iedereen opstond en als een gek ging rennen naar de auto!!! Aaah wat is er aan de hand??! Lisan snel naar de boot toe om te vragen.. En wat denk je? De boot gaat naar hvar! Dus opschieten! Toast en jus d’orange naar binnen werken en gaan! Pff had het brood net op! En jus d’orange laten staan, maar we zitten op de boot! En wat is Nanette vergeten hoor? Snel de boot af (Ze heeft nog 5 minuten) en weer terug naar het cafe, want de zonnebril lag er nog! Gelukkig ze was er weer op tijd! We konden dus eerder naar Hvar!

Om 10 uur waren we op Hvar! Sucuraj is de plaats! We zijn eerst daar een kaartje gaan kopen voor de terug weg, zodat we dat vanavond niet meer hoeven te doen! Meteen kunnen pinnen en alles is geregeld! Nu op zoek naar een tankstation, maar de tomtom kent het eiland niet zo goed! Dus op zoek naar een kaart! We kwamen bij de toeristen informatie en we hebben een kaartje! Ze raden ons aan om een rondje te rijden! Ze zei dit is asfalt en dit dan niet, maar dan zie je wel alles van Hvar! En ze zou het zonde vinden als we gingen zwemmen, want dat kan overal! Dus we zeiden dat we blij waren met het advies en gingen op pad! Zo rijden maar! Woow wat een smalle straatjes! Oke ze staan er om bekend, maar dat het zo smal was wisten we echt niet! Maar onwijs gaaf zo langs de berg omhoog en omlaag! Bochtje rechts en bochtje links! Echt heel gaaf! Links van ons het eiland korcula en rechts van ons het eiland brac! Wauw dus! Dit duurde zon 52 kilometer! We kwamen in de eerste plek aan gekomen en daar konden we tanken gelukkig! Want de tank was toch aardig leeg! En op naar de route van de toeristen informatie! We reden via de plekken die ze had aangewezen! Weer heel smal, maar wel enorm mooi! We kwamen in een file voor een tunnel! We mochten gaan als het licht groen was! Super nauw en apart aangelegd, maar wat mooi zeg! Zo 1,5 kilometer er door heen! Echt gaaf! Vervolgens gingen we over tot het niet asfalt gedeelte! Nou noem het maar gerust gewoon een landweggetje hoor! Het is niet eens een weg! Gewoon rijden over de stenen. Er is wel een soort van pad, maar hier moet je geen tegenliggers tegen komen! Hobbel de hobbel de hobbel! Rustig aan rijden en genieten dit! Zo onwijs mooi! Dit duurde zeker een tijdje, maar we kwamen weer op de gewone weg terecht! Nog even en we waren in Hvar stad! De stad waar je zien en gezien moet worden! Best leuk en we zijn er wat gaan eten! En ja hoor we kwamen direct naast twee Nederlandse jongens te zitten! Dus dat was wel even gezellig kletsen! Lekker Nederlands parten is ook wel prettig! We hebben lekker gegeten en gingen weer op weg naar Stari Grad! De unesco stad! De toeristen informatie zei al dat als we een stad moesten skippen, we Stari Grad moesten skippen! Nou en terecht! Wat een dooie boel daar zeg! Eerlijk het was niet veel aan! Maar we hebben een heerlijke coupe ijs gegeten! Enorm groot en onwijs lekker! Nu maar door terug naar sucuraj, want het was inmiddels al 16 uur! De heenreis duurde wat langer dan gepland haha! Maar beetje gas er op en we waren er om half 6 bij de boot! De boot gaat om 6 uur, het zou weer billen knijpen worden! Pff weer spannend, maar we konden op de boot mooi schuin en enorm netjes ingeparkeerd! En echt strak hoor! Maar we stonden er op!

Eenmaal thuis gaat Lisan een douche proberen! In 1 hand de douchekop en met de andere hand de haren wassen! Spannend! Nanette ligt heerlijk op bed te lachen;)! Niet door vertellen hoor! Maar het is gelukt hoor! Ze is fris en schoon! Nu Nanette nog! Die is niet zo handig! Maar komt vast goed! We gaan zo uiteten om de blog weer te uploaden en de foto’s!

Dikke kus en knuffel
Nanette en Lisan

Ellen

De foto's erbij maken het verhaal compleet, prachtig, en inderdaad enorm die ijsco. Ik hoop dat jullie vanavond wat beter kunnen slapen. Liefs XXX

Oma

Weer een hele belevenis. De auto op de boot parkeren lijkt me spannend. Liefs.