lisan-en-nanette.reismee.nl

Van leuk naar minder leuk!

Hallo iedereen

Wat als een super leuke en gezellige dag begon wordt met het moment een minder leuke dag! We hebben vanmorgen de laatste spulletjes ingepakt en nog even lekker rustig ontbeten en genoten van het mooie uitzicht bij ons appartement! Ook hebben we afscheid genomen van de mooie vliegtuigen, vooral Lisan gaat ze heeeeel erg missen! Daarna weer tjoptjop de auto in en onderweg naar Gradac. Een nieuwe plek, nieuwe plannen en nieuwe ervaringen. Voor de mensen die onze planning van te voren kregen zullen de komende dagen merken dat de planning anders is dan van te voren verwacht! Jaja.. ook mevrouwtje Perfectionistisch durft er vanaf te wijken! We hebben inderdaad onze plannen wat omgegooid, al doende leert men! Zo gaan we niet meer helemaal naar Dubrovnik rijden (alle oude stenen hebben we al wel gezien!) en gaan we van Hvar bezoeken een hele dag maken en niet onderweg naar Gradac een snel bezoekje. Nee vandaag zouden we Markaska gaan bekijken. Ofja bekijken, we wilde kijken voor wat souvenirtjes voor thuis. Souvenirtjes zijn het niet geworden maar we hebben wel iets anders moois gekocht!

Maar eerst nog even wat anders, we wilden via Omis rijden, want daar waren mooie stranden. Wij hebben de mooie stranden bekeken, maar vanuit de auto. We hebben namelijk ruim een uur daar in de file gestaan! De hele tijd vroegen we ons af, waarom toch die file hier! Dan staan we 10 minuten stil en dan ook echt stil! En drie keer raden. Mevrouw Burgers moest weer naar de WC toe en wat doe je dan als je in een file staat? Inderdaad Lisan weer achter het stuur en Nanette wat muntjes mee en zoeken maar! We kwamen als maar dichterbij Omis en ja hoor daar zagen we weer de witte pakjes met hele fijne fluitjes! We weten nu ook waarom er file stond, de straat ging door de markt van Omis heen, dus om de meter stond je stil om weer voetgangers door te laten. We weten niet wie het verzonnen heeft, maar die moet wel heel geniaal zijn geweest!! Omis is namelijk een vrij toeristische en drukke plek hier vanwege de mooie stranden! Maar al met al zijn we er doorheen geraakt zonder iemand te raken! Helaas geen bonus punten!

Rond een uur of 1 waren we dan eindelijk in Markaska. We hebben de auto geparkeerd (wat een gedoe, maar we hebben een plek gevonden). Zijn eerst even lekker gaan eten, we hebben gekozen voor een XL pizza samen. Al zouden wij het geen XL pizza noemen maar een XXXL pizza, godnondeju wat was die groot! Maar we hebben ons best gedaan en iets meer dan de helft op gegeten. En toen op weg naar de souvernierjtes. We hadden de hoop bijna opgegeven, het was uitgestorven en haast bijna een beetje saai. En wat zagen we daar..? Jaa.. een super leuk marktje. En wat nog het leukste was, het was er totaal niet druk en weinig opdringende mensen! We hebben rond gekeken en ja hoor.. daar zagen we ze weer. De Kroatische voetbalshirtjes! Nanette wilde er heel graag eentje. Dus op zoek naar een mooie! Wat een hoop namen van de verschillende voetballers, maar Nanette wist precies wat ze wilde! Na lang passen, wikke en wegen zijn we daar weg gegaan met drie shirtjes! Je zal wel denken drie..? Ja Nanette wilde een uit en een thuis shirt en ook Lisan heeft ze er eentje aan gepraat! De man die ons hielp was super grappig en vroeg nog waar we vandaan kwamen! Uhm.. Nederland! Eerste wat hij zei kijken kijken en jullie wel kopen! Jullie zijn een goede generatie! Nou op naar de rest van de markt! Nanette zag ook leuke broekjes van het voetbal elftal, maar nergens een echte. En ja hoor.. drie keer raden waar we weer uit kwamen. Precies diezelfde leuke man. Daar hadden ze echte voetbal broekjes (ofja qua stof en zo dan he). Nanette nog even gepast en ze kreeg nog 10 kuna korting, omdat ze alweer wat kocht. Toen trok hij aan haar hand en zei kom mee, kom mee. Nanette loopt netjes mee, en omdat ze al zoveel had gekocht mocht ze op het oude rek shirtjes nog gratis een shirtje uitkiezen. En weet je wat het geworden is..? Tromgeroffel… een echt Duitser en wel Ballack!

Al met al zijn we dus redelijk geslacht en zijn we weer terug naar de auto gegaan om veder te rijden. Met een klein uurtje waren we in Gradac. En ja hoor.. nu begon het. De tomtom kende de naam niet, zoals we al wisten. Dus dat werd zelf zoeken. Na anderhalf rondje gereden te hebben stond een jonge aan de weg na ons te zwaaien en ja hoor, van ons appartement. We moesten achter hem aan rijden een hele steile heuvel op. Nou daar gaat hij dan.. Halve wege zegt hij, ja hier kun je de auto niet parkeren maar dan kunnen jullie alle spullen eruit halen en dan terug rijden om ergens anders te parkeren. Maar we zagen de bui al hangen, het was een smalle straat en best steil omhoog, dat moesten we dus helemaal achteruit weer terug rijden. We besloten om dat meteen te doen en dan maar dus een stukje te lopen met de bagage. Ons parkeer gebied lag twee heuvels veder, maar we hadden hem geparkeerd! We kunnen wel zeggen dat we hier genoeg sporten, wat een heuvels zeg, daar zijn onze dijken echt helemaal niks mee!

Al met al komen we in het appartement, hier gaan we niet teveel over uitwijken. Het is niet wat er op de site stond, maar we kunnen er slapen. De keuken en bedden zijn redelijk goed. De douche is, wat zullen we zeggen.. wat onpraktisch aangezien je hem niet aan de muur op kan hangen. We moeten hem met 1 hand vast houden en onder tussen onze haren doen. Dit hebben we nog niet uitgeprobeerd maar daar moeten we nog maar even een oplossing voor vinden. Er is helaas geen WiFi zoals ons beloofd was en vandaar dat het spannend wordt of deze blog daadwerkelijk op internet gaat komen. Maar we doen onze best, gaan namelijk zo ergens eten waar we gratis internet kunnen krijgen. Voor de rest moet je in de hele stad betalen voor de WiFi, al zegt onze eigenaar dat het gratis WiFi hotspots zijn. Maar hij zal wel nog nooit hebben door geklikt! De eigenaren wonen zelf ook in Split en komen donderdag speciaal terug om onze sleutel weer op te halen. Split is ongeveer twee uur rijden vanaf hier, dus hij moet er wat voor over hebben! Waar we ook nog een beetje een raar gevoel bij hebben is het feit dat alle flesje met zeep, afwasmiddel en alles nog helemaal vol zijn. Er zijn weinig mensen voor ons hier geweest! En dat is ook wel te merken aan de praktische kanten. Zoals 1 stopcontact voor het hele appartement, weinig gordijnen dus heel veel licht en niks anders dan een dun lakentje om onder te slapen. Op alle andere plekken kreeg je ook een deken voor het geval dat en geloof het of niet, maar die hebben we overal gebruikt! Maar al met al gaan wij ervoor zorgen dat wij hier weer drie onvergetelijke dagen hebben, wij gaan lekker genieten van onze vakantie! Maar dit appartement zullen we zelf nooit meer nemen en ook aan niemand aanraden! We troosten ons met de gedachten dat het kei hard regent en waait in Nederland en dat wij weer met dertig graden, strak blauwe lucht, mooi helder water en een biertje hier in Kroatie zitten!

Dikke kus en knuffel!

Nanette en Lisan

Ellen

Ik hoop dat het allemaal toch nog een beetje meevalt met het appartement. Heel veel plezier. De foto's zien er weer prachtig uit.

oma

Geen Wifi: wij genieten van jullie verhaal. Kun je nergens een dekentje vinden? anders een paar badlakens als die er zijn bij de hand houden. Hier kan de verwarming aan dus........
Veel plezier verder en....wees voorzichtig.Liefs.