lisan-en-nanette.reismee.nl

Gezellig Trogir!

Hoihoi Allemaal!

Zo we zijn er weer vroeg bij vandaag met de blog, maar dit keer heeft het een hele goede reden! Jaja nu zijn jullie allemaal benieuwd wat er is gebeurd, maar het is heel simpel! We gaan morgen naar Gradac en dan moet er worden ingepakt! Dus Lisan wilde op tijd beginnen! En kijk aan: Tada! We zijn al bijna gepakt en wel! Dus daarom nu al de blog! Haha! Nou laten we maar eens beginnen!

We hebben heerlijk uitgeslapen en zijn toen rond 10 uur richting de oude stad gelopen! We zijn benieuwd of de kerk open is! We lopen eerst naar de jongen toe waar we gisteren een excursie hadden geboekt om ons geld terug te halen! Zo dat is gelukt! Money back! Dus nu op naar oud Trogir! We lopen de mooie poort van Unesco binnen en het wordt meteen al smal en gezellig! Aardig druk meteen, maar onwijs gezellig! We lopen wat links en rechts en weer links en rechts. Uiteindelijk komen we bij de kerk uit! (Ja we waren de kaart vergeten! Blond!) Eenmaal bij de kerk was er een mis bezig, dus die hebben we niet gestoord. We zijn bij de toeristen informatie geweest en die melden ons dat de kerk vandaag wel dicht bleef. Misschien laat in de middag, maar goed dan wilden we graag naar het strand! Dus we dachten helaas maar de buitenkant was al mooi genoeg! En Trogir zelf was ook leuk om doorheen te lopen! We hebben besloten om gewoon wat kriskras door de oude stad te lopen. Op hoop van zegen dat we bij het kasteel uit zouden komen! En ja hoor we gingen links rechts links rechts of andersom en gleden af en toe weg! (gladde tegels daar namelijk!) Maar we kwamen heel dicht bij het fort uit! Dus we kunnen naar binnen! Maar eerst nog wat souvenirs kraampjes af! En daar zat weer de henna tattoo! En Nanette dacht ik wil er wel eentje proberen! Na lang twijfelen tussen heel veel keus had ze een keuze kunnen maken! Een mooie op de enkel! Samen nog dimdammen over welke enkel, maar hij zit er op en is gaaf! Nu kunnen we naar het kasteel toe! We kregen weer studenten korting! Dus dat was goed geregeld! Het fort was wel mooi, maar er is een festival dit weekend daar binnen. De foto’s zijn dus maar beperkt! We hadden weer gigantisch mooi uitzicht over de stad! Zo dat was het kasteel eigenlijk wel weer! Op naar beneden! Nanette wilde toch wel graag de andere tattoo op haar arm! Dus op naar henna! En nu zit die er ook op! Geweldig! Over twee weken zijn ze weer weg, dus dat is wel mooi! Eens kijken of ik ze dan nog mis! Haha! We zijn weer richting huis gelopen en hebben daar even gechilld en hebben spullen gepakt!

Op naar het strand op Ciovo. (Het eiland dat met Trogir via een brug verbonden zit) Maar wij pakken de boot, want het is iets te ver lopen naar het strand! De boot vertrekt elk kwartier en doet er maar een kwartiertje over en je komt direct bij het strand uit! Wat willen we nog meer! Dus op naar de boot! Biertjes mee en heerlijk daar lagen we dan! Volop in het zonnetje en aan de heerlijke lichtblauwe zee! De stenen waren kleiner dus makkelijker om op te liggen. Dit was een strand waar veel jongeren kwamen, maar we hebben er weinig gezien! Helaas! Echt jammer, want een jongen scoren zou niet verkeerd zijn;)! Maar goed! Na drie uur zonnen zijn we heerlijk weer terug gegaan! Op de terug weg in Trogir kwamen we een goedkoop restaurantje tegen, dus we zijn daar even gaan eten! Nanette tonijn en Lisan lasagne. Heerlijk, maar de konobar was vreemd joh! Hij heeft geen woord tegen ons gezegd, maar wel continu kijken! Enge rare jongen! Helaas niet die leuke uit Sibenik! We moeten toch maar weer terug;)!

We waren snel uitgegeten en zijn dus ook snel terug in ons fijne appartement! Heerlijk! Lisan wilde meteen goed inpakken en wat een bende van ellende word het dan! Maar alles zit weer netjes ingepakt en hebben weer iets ruimte over! Haha heerlijk om een perfecte inpakker te hebben! Nu we dit zitten typen loopt er opeens een kat in onze woonkamer:O! Dus Nanette jaagt hem weg en zegt wie heeft die deur open laten staan dan? Zegt Lisan heel stilletjes: Uhm dat kan ik wel eens zijn geweest! Haha wat een kind ook! Maar goed de kat is weer weg en wij zijn klaar met de blog! Lekker douchen en nog even wat biertjes drinken! Daarna tjop tjop naar bed!

Dikke kus en knuffel!

Nanette en Lisan

oma

Daar heb je oma weer; zullen jullie onderhand tegen elkaar zeggen. Maar ja, ik kan het niet laten. Jullie kunnen het waarschijnlijk wel deleten.
Weer een opmerking van mij, kan niet missen: "Jongens scoren", ik denk dat jullie ouders wel graag hebben dat je eerst naar hun Nederlandse Paspoort vraagt!!!! Liefs