lisan-en-nanette.reismee.nl

Van chaos naar complete chaos!

Hoihoi,

Daar zijn we weer. Vandaag was onze eerste echte doorreis in Kroatië zelf. We wisten dat he veel werk zou zijn om elke keer alles in en uit de auto doen. Maar zoveel werk! Godnondeju, echt niet normaal! Dus nu hebben we in één tas alle kleren die we hier ongeveer aan willen doen, we dachten dan hebben we niet zoveel tassen nodig. Maar toch moeten er nog een stuk of vier tassen uit de auto gehaald worden! Dat wordt dus nog wel een dingetje elke keer de spullen netjes inpakken zodat het in de auto blijft passen! Maar ik geloof ook dat we na de vakantie er helemaal goed in zijn.

Maar we begonnen de dag vandaag met een beetje uit slapen. We hoefde pas om 10 uur het appartement uit en we wilden alleen met de bood naar Vodice. Dus een rustige planning stond er op het programma. En dat werd het ook! We hebben alles de auto in geladen, nog even rustig ontbeten en hebben vervolgens Zadar achter ons gelaten. Het was zo’n 80 km rijden, daar doe je hier ongeveer anderhalf uur over. Goed te doen dus! De reis ging lekker snel en rond een uur of 12 kwamen we aan in Sibenik. We vonden Zadar al chaotisch om te rijden. Mensen die zomaar keren, tuteren en inhalen als ze vinden dat je niet hard genoeg rijd (en dan rijd je al harder dan je mag). Bultjes op, bultjes af. Maar Zadar was niks vergeleken met Sibenik. Al vinden we de sfeer hier veel leuker. De mensen lijken wat minder nors en de straatjes stralen wat meer gezelligheid uit. Maar waar je in Zadar nog wel eens voor werd gelaten, moet je hier gewoon het zebrapad op lopen en hopen dat de auto’s gewoon stoppen! De straatjes zijn smaller en lopen kriskras door elkaar. De eigenaar vertelde ons hoe we naar de veerboot moesten lopen om de boot nog te kunnen halen (we hadden nog 15 minuten). Het was maar ongeveer 6 minuten lopen, je moest gewoon de bult af lopen en aan het einde rechtsaf. Dus wij dachten, dat moet niet moeilijk zijn! Nou het begon al dat wanneer je de bult af loopt de weg na twee zij straten al stopt. Dus we zijn maar met de weg mee naar rechts gegaan. Om vervolgens de eerst volgende weg weer naar links te gaan om de bult verder af te lopen. Dat liep dood op een parkeerplaats, dus weer terug de bult op (ondertussen al de boot gemist!). En dan maar de volgende zijweg proberen om daar na beneden te lopen. Ook kregen we mee, als je de bank ziet, zie je vervolgens toeristen informatie en dan de veerboot dienst. We keken naar links en daar was een bank en een toeristen informatie kantoor. En vijf meter verder een kantoor van de veerdienst. Maar eentje die gesloten was! We dachten, en nu? Toch maar even rechts proberen. En ja hoor, ook daar zat een bank, vervolgens toeristen informatie en de veerbootdienst die open was.

Hier hebben we ons kaartje gekocht en aangezien we de boot gemist hadden, hadden we twee uurtjes over. Die hebben we heerlijk op een terrasje besteed en hebben vervolgens even lekker gegeten! Vervolgens zijn we met de bood naar Vodice gegaan. Ondertussen stopten we nog bij drie andere plekken. De eerste stop was na een half uur. Lisan zei oh in dat laatste kwartier moeten we nog wel vaak stoppen zeg als de boot er maar driekwartier over doet. Nanette zei, uhm.. de boot doet er vijfkwartier over.. Dus op vakantie worden ook meteen de hersenen uitgezet! Het uitzicht op de boot was super en de vijfkwartier voelde helemaal niet zo lang. Het leek wel een half uurtje! Op Vodice hadden we ongeveer een uurtje voor de volgende boot weer terug ging. We hebben hier even rond gelopen en lekker aan de kade gezeten. We stonden versteld van hoeveel mensen hier op een klein stukje strand kunnen liggen. En dan nog wel een kiezelstrand! De terug weg op de bood was al helemaal super, de zon ging langzaam onder en het was heerlijk genieten van het uitzicht!

Nu zitten we lekker te genieten van een biertje en een wijntje in ons appartement! Het is nog mooier dan in Zadar! Morgen gaan we Sibenik eens in lopen en kijken wat er allemaal te zien valt in die chaos hier! Wij hebben er in ieder geval zin in! We hopen dat het weer bij jullie snel beter wordt. Bij ons was het om 8 uur vanavond nog 29 graden en voor morgen is er ook super weer voorspeld. Dus dat zit helemaal goed hier!

Dikke kus,

Nanette en Lisan