lisan-en-nanette.reismee.nl

Vlotter dan vlot!

HoiHoi

Zo het eerste echte verhaal! Wat een dag! Het is zeker een dag om veel te vertellen. Eens kijken of het allemaal duidelijk wordt in dit mooie verhaal! Late we beginnen bij het begin;)!

We zijn rond 22.45 vertrokken vanuit Zevenaar richting Oostenrijk. De laatste spullen waren gepakt, dus hup de auto in! Daar gaan we dan! We waren net Duitsland in en Nanette kroop al lekker snel op de achterbank om te gaan slapen. Inmiddels waren we al een uur onderweg en wie is er dan jarig? LISAN! Dus dat hebben we een beetje gevierd zover het kan! Het rijden ging Lisan goed af en Nanettes blaas had er wat meer problemen mee! We zijn in totaal 9 keer gestopt om te plassen! Wat een mens is het ook, maar goed nu hebben we korting als we op de terug weg wat willen eten. Daar doen we het voor! Het rijden ging verder prima! We hebben dus zo nu en dan gestopt en we hadden geen files! Dus al met al waren we vrij vroeg in Oostenrijk aan gekomen! 10 uur al! En dat terwijl we nog regelmatig gestopt hebben ;)!

Eenmaal aangekomen bij het hotel schrikken we ons kapot! Er staat op de deur wegens vakantie zijn we gesloten van 4 tot 17 augustus. Daar staan we dan! Geen idee wat te doen nou! Hier waren we al een beetje bang voor! We hebben namelijk geboekt via booking.com en we hoopten maar dat alles goed zou gaan. Nja we moeten daar toch overnachten dachten we! Dus is Lisan naar het bloemenwinkeltje aan de overkant gegaan… Nagevraagd en die mensen zeiden als je geboekt hebt, dan zullen ze wel aanwezig zijn. Dus wij zijn achterom gelopen… En ja hoor daar stond iemand. Dus Lisan uitgelegd dat we gereserveerd hadden en het enigste wat die vrouw zei was nee kan niet we hebben de kamers nog niet vrij! Twee uur, twee uur zei ze! Dus wij konden weer gaan! Daar sta je dan om 10 uur voor een dicht hotel… Pff! Dus maar een rondje gereden in het oh zo grote dorp! Op zoek naar een tankstation voor het Sloveense vignet! Die hadden we al gauw gevonden, dus dat was ook geregeld! Dan maar weer parkeren bij het hotel en op zoek gaan naar iets leuks waar we konden zitten. We hebben toen heerlijk een ijsje gegeten en zijn daarna weer terug gegaan naar het hotel. Om een poging te doen om in ieder geval al het op het internet te kunnen. Dus ik heb het gevraagd en ze zei kom maar! Een kamer is al klaar! Nou wij helemaal blij! Gelukkig het was 11 uur en we hebben een kamer! We hebben ingecheckt en zijn meteen gaan slapen;)! Zo heerlijk geslapen tot half 2. Toen hebben we besloten om wat te gaan doen! Maar wat? Want het is nogal uitgestorven hier zo dichtbij de sloveense grens…

We hebben een beetje op de kaart gekeken en vervolgens zagen we dat dichtbij een trein station was dat richting Leipnitz ging. Dus we dachten we gaan gewoon met de auto naar het station en zien daar wel wat we doen! Aangekomen in Leipnitz met de trein komen we erachter dat er helemaal niks te beleven valt. We konden nog met de trein door gaan richting Graz, maar dit was weer driekwartier met de trein en het was al bijna drie uur en we wilde een beetje op tijd gaan slapen. Na een beetje rond vragen hebben we besloten om toch maar met de trein richting Graz te gaan. Weer een trein kaartje gekocht. Op het apparaat stond dat mensen onder de 26 jaar korting kregen, dus wij dacht oke we kijken wel hoe dat gaat. Eenmaal in de trein werden we gecontroleerd. De man vroeg naar het kaartje en zag dat we een YOUNG kaartje hadden. Of we onze andere kaart ook mee hadden. Dus Lisan heeft in het Duits uitgelegd dat iemand zei dat het zo hoorde. Omdat we nog jonger waren dan 26, dat wij dan zo’n kaartje mochten kopen. Dit was helemaal niet waar, maar dat weet die man natuurlijk niet ;) De man vroeg nog een keer of het echt zo tegen ons gezegd was. Dus wij meteen, ja natuurlijk! Oké, we mochten met het kaartje door naar Graz, maar daar moesten we voor de terugweg een nieuw kaartje kopen, dit kaartje weg gooien en niet mee de tram in gaan! Dat hebben we dus netjes gedaan en al met al waren we toch nog iets goedkoper uit dan meteen een retourtje voor de volle prijs te kopen!

Eenmaal aangekomen in Graz hebben we eerst onze ogen uit gekeken, wat een grote stad! We hebben eerst een beetje gewinkeld (twee vrouwen hè) en vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een terrasje. Onderweg kwamen we twee mooie kerkjes tegen en een zo’n brug waar mensen een slotje aan hangen. Waarmee hun geheimen bewaren worden. Vervolgens zaten we op het terras en keken we naar een klein kerkje boven op een bult. Met behulp van 260 treden en 8 steile stukken kon je op de top komen. Dit hebben we natuurlijk even gedaan. En WOUW wat een uitzicht over de stad! Hier hebben we natuurlijk nog even wat mooie foto’s gemaakt om vervolgens het riviertje over te steken en weer terug naar de trein te gaan. Het was inmiddels al 19.00 uur geweest en ons plan was op tijd naar bed. Dus we hebben de eerst volgende trein genomen en nu zitten we heerlijk op de veranda van het hotel even onze blog bij te werken en de dag van morgen voor te bereiden. B.t.w. zojuist gingen de lampen uit en zitten we nu helemaal in het donker!

Zo nu snel op naar bed, een paar uurtjes slaap kunnen we wel gebruiken! Morgen gaat ons Kroatië te wachten!

Dikke knuffel en kus

Nanette en Lisan

Oma

Wat kunnen jullie leuk vertellen. Liefs voor julie beiden

Ellen

Leuk om te lezen, ik kijk uit naar jullie volgend verslag. Goede reis morgen, dat zal wel iets minder vlot gaan.
Dikke kus