lisan-en-nanette.reismee.nl

Khao Sok

Hoi allemaal,

Zo 14 februari 2018 05:00 uur de taxi staat klaar om naar het vliegveld te gaan.. om 05:10 uur waren we er al.. Oeps wel heel vroeg, maar goed beter te vroeg dan te laat.. en we dachten als ze Nanette weer allemaal vragen gaan stellen over die katheters dan kunnen we maar beter vroeg zijn.. Vet vreemd ging onze bagage voordat we het vliegveld opgingen al door de controle.. Oke vreemd! Toen inchecken.. Onze bagage slinkt langzaam in het gewicht! Heerlijk! Over 2,5 week moet het beiden onder de 15 kg zitten want meer zit er niet in onze vlucht richting Bangkok :P We zitten nu op 14,9 kg en 17,5 kg dus nog 2,5 eraf.. dat moet lukken J! Nou toen nog de tas controle en dat ging allemaal goed.. geen vragen niets.. we konden zo door! Heerlijk.. wel lang wachten uiteindelijk maar zolang alles soepel verloopt is het al fijn J Na twee uur kwamen we aan in Surat thani.. Daar moesten we op zoek naar een bus richting Khao Sok.. Een taxi chauffeur sprak ons aan en zei 1600 Bath (ongeveer 42 euro voor 2 uur rijden).. vonden we teveel dus op zoek naar iets anders.. Een bus dat kosten 700 bath (18 euro) Prima! Eerst met de bus naar Surat Thani.. duurde een uur en toen moesten we daar wachten 45 min, dus op zoek naar een tosti! Haha nu bij een ander supermarkt.. Niet zo lekker als bij 7-eleven! Maar goed we hadden wat binnen! Toen konden we op weg in een mini-van.. (beiden weer bang om misselijk te worden) Dit keer viel de chauffeur mee.. het zou 1,5 uur duren, maar als onze chauffeur niet stiekem een tweede baan erbij had genomen dan waren we er met 1,5 uur.. We gingen mensen ophalen.. 5 zakken bananen kopen en wegbrengen.. bloemen kopen.. waar die zijn gebleven geen idee! Want toen mochten we eruit.. De taxi was misschien wel sneller geweest maar zo maak je nog wat mee.. Ons resort ziet er goed uit… toen de kamer.. een bungalow met allemaal gaten en kieren en zonder airco.. huh wat heeft Nanette geboekt.. Per ongeluk de verkeerde kamer geboekt.. gelukkig hadden ze nog een bungalow met airco en met stenen muren J En super mooi uitzicht op de rivier! Leuk en fijn! We hebben lekker gezwommen en zijn toen wat gaan eten.. In de avond weer met de Nederlanders afgesproken en lekker gekletst!

Donderdag 15 februari 2018 gaan we naar een lake tour van het Nationale park! Een hele dag gezellig op stap! Super mooi.. ik heb er geen woorden voor eigenlijk.. Met een mini-van eerst naar een lokale markt om vervolgens naar de pier te gaan.. Wel vreemd.. wij zitten op nog een 5 minuten lopen van de ingang van het park maar we gingen tocht echt met een mini van en wel geteld een uur lang rijden :P Denk je goed te zitten :P Eenmaal bij de pier aangekomen mochten we op een mooie longtailboot! Heerlijk over het water heen en wat een uitzicht.. Ik kan dit niet beschrijven.. als de foto’s komen dan merken jullie het wel! Hier hebben we heerlijk gezwommen en in de middag kajakken.. Dat was een belevenis, want eerst die boot nog in komen natuurlijk! Met veel stuntelen en bijna verzonken met de boot zaten we er in.. en toen nog peddelen.. Nanette kan dat wat minder goed ofja gewoon onmundig! Dus we dwaalden af en maar uiteindelijk zijn we rond het eilandje geweest! Super mooi uitzicht weer.. Vervolgens zijn we nog even gaan zwemmen en konden we weer terug met de longtailboot! Super mooie dag! Morgen gaan we hier weer vertrekken richting de eilanden.. Weer met de mini-van haha en een keer met de veerboot nu! We zijn benieuwd.

Tot in Koh Samui!

Ellen

Ik geniet weer van jullie belevenissen. X

Oma D.

Gewoon jullie verslag gemist. Dacht wel, ze hebben zo'n vol programma, ze komen niet toe aan schrijven. Weer genoten en jullie nog meer zo te lezen. Fijn. Lieve groeten van ons beiden.