lisan-en-nanette.reismee.nl

Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Rond 10:45 uur kwamen aan in Kanchanaburi, dichtbij de bekende brug van de death railway. Hier hebben we even rondgelopen en stukje met de trein meegewandeld. Hij reed namelijk heel langzaam richting de brug.. Dus vandaar! Vervolgens zijn we lopend naar ons hotel gegaan.. Een kilometer is toch aardig een eindje met een backpack op je rug, maar met wat tussenstops kwamen we aan bij ons hotel! Super mooi aan de rivier in een leuke kamer. We hebben ons even geïnstalleerd en zijn daarna weer naar de brug toegelopen.. Je kon over de brug lopen.. Als er een trein komt, dan blazen ze op het fluitje en moet je in een inham gaan staan en de trein komt dan langzaam langs je op.. Super mooi bedacht, gelukkig kwam er bij ons geen trein haha en konden ze rustig lopen! Daar zijn we lekker wat gaan gegeten en toen op zoek naar nieuwe slippers voor Nanette…. In haar slippers zat namelijk een gat.. dus dat kon echt niet meer! We hadden al snel een paar gevonden, gelukkig maar J!

Dus nu op zoek naar het busstation voor de tickets naar Sukothai. Het was even zoeken, maar de mensen daar hielpen ons graag! We kregen een route en konden zo onze tickets boeken voor woensdag.. We gingen weer terug naar het hotel en hebben daar gechilld. We hebben daarna nog wat rondgelopen en zijn toen lekker gaan eten bij een Italiaan, even wat anders! Super lekker gegeten! Toen moesten we in het donker terug… we zitten aan de rivier dus het laatste stukje is een beetje in het donker terug lopen.. Eigenlijk kun je hier prima lopen in het donker, maar er kwamen allemaal honden op ons af.. en toevallig is niet een van ons een klein klein beetje bang voor honden (Nanette dus.. en lees enorm bang).. dus we liepen snel terug.. op zoek naar een tuktuk.. Niets mis mee hoor! Maar eenmaal een tuktuk gevonden.. moest de chauffeur ook enorm lachen want het was nog geen 500 meter rijden :P Maar Nanette durfde echt niet.. Achja we hadden schik en de chauffeur ook! Tijd om te gaan slapen, morgen namelijk naar de Erawan waterval en hellfire pass.

Dinsdag 6 februari 2018 rond half 9 zijn we vertrokken richting de Erawan waterval! Het is zon 80 kilometer rijden, dus we moeten even in een soort grote tuktuk zitten. Maar zoals de chauffeur zei wel met airco :P Haha je zit gewoon buiten dus airco staat altijd aan! Haha! Maar goed uur rijden was het zeker! Eenmaal aangekomen was het nog lekker rustig, dus we zijn begonnen aan onze tocht! Het is een mooi park en zeker de moeite waard.. Je kunt heerlijk er lopen en soms moet je een beetje klimmen. We besloten om bij het 5de level te gaan zwemmen, toevallig was daar een ouder Nederlands echtpaar. Dus konden we een beetje communiceren waar je er in moest gaan. Gelukkig was dit een makkelijke. Het was wel enorm koud water.. Eenmaal in het water kwamen de vissen op je af.. en beten aan je voeten! Oeh als ik dit weer typ voel ik ze weer knabbelen. (Denk aan dokter fish, alleen deze bijten harder). We hebben mooie foto’s in het water kunnen maken met onze actioncam! Het was wel super gaaf om te doen! We zijn lekker terug gelopen en bij het 2de level nog even het water in geweest! Daar was een iets grotere waterval! Na ruim 4 uur te hebben rondgelopen zijn we wat gaan eten daar..

En toen op weg naar de hellfire pass (dit is een memorial aan de WO II, hier hebben de krijgsgevangene aan het stuk Birma spoorlijn gewerkt. Ze laten hier goed zien hoe het is geweest voor die mensen) Een hele mooie ervaring om mee te maken. We kregen een audio tour en daarmee kregen we een goede indruk. We moesten ruim een half uur wandelen in zeker 35 graden en in de tussentijd hoor je de verhalen.. Je krijgt dan wel een besef hoe zwaar het moet zijn geweest voor die mannen! Ze moesten zon 16-20 uur werken op een dag en dan nog terug lopen zon 6 km.. Je kunt het je niet voorstellen.. wij waren al kapot met een half uur.. We zijn ook niets gewend meer wat dat betreft! Maar indrukwekkend was het zeker! Eenmaal terug in het hotel hebben we lekker opgefrist en zijn we naar het stadje gegaan.. Een tuktuk chauffeur zijn de nightmarket is leuk om te eten.. en wij dachten kom op dat doen we lekker! Op de night market wat rond gestruind.. we hoopten ook nog op een souvenir, maar het is niet echt op toeristen gericht in dit gebied! Ofja meer het luxe (sieraden en t-shirt). Maar we hebben wat eten uitgezocht en zijn het in het hotel gaan opeten. Sommige dingen waren een beetje scherp en andere eten was super lekker! Het was een gok, maar wel leuk om te doen! Daarna hebben we een rustige avond gehouden, weer ingepakt en klaar gemaakt voor de reis naar Sukothai.

Tot snel in Sukothai weer J

Oma D

Erg fijn wat van jullie te horen. gisteren helemaal geen levensteken vond ik maar niks. Alleen -doei- is voor mij al voldoende (en voor je moeder ook denk ik). Nu weer zo,n fantastisch verhaal. Fijn dat we dat meekunnen beleven. Ik zit op dit moment in Rijnstate Arnhem op opa te wachten, hij krijgt weer spuiten voor de pijn. Liefs van ons.