lisan-en-nanette.reismee.nl

Terme Catez

Hoi allemaal!

Maandag 9 september was het de dag dat we zijn vertrokken uit Piran. Rond half 10 waren we allemaal klaar om te gaan. Hop de auto in en rijden maar.. Maar 5 minuten later zei Nanette volgens mij moeten we terug we zijn onze slaapspullen vergeten. Gelukkig kwamen we er P tijd achter en konden we nog makkelijk even terug rijden. Slaapspullen opgehaald en weer door. Onderweg zijn we gestopt bij de grotten van Postonja en het kasteel Predjama. Wat was het daar groot maar wel super leuk. We haalden kaartjes en gingen naar de locatie waar we moeten wachten totdat het treintje zou vertrekken. Ja met een treintje door de grotten heen. Toen het treintje ging moesten we wel een beetje op letten met onze hoofden want anders raken die het plafond haha! Vooral Tom moest opletten, maar gelukkig ging alles goed. Na een tien minuten kwamen we op de bestemming en moesten we een stuk gaan lopen. Dat was best leuk. Booth zag van alles in die grotten van dino’s tot papa en mama en opa en oma! En papa en mama moesten alles kopen wat er was en ook de trein. Nou papa en mama zijn straks failliet. Iedereen vond de grotten gaaf en eenmaal buiten hebben we eerst lekker gegeten. Een echte cave burger! Lekker! Vervolgens zijn we naar het kasteel gegaan. Dit kasteel zit in de grotten gebouwd. Een mooie tour door de kasteel heen en stukje grotten nog. Het was gaaf om te zien. Een heel ander kasteel dan in Ljubljana. Na het kasteel zijn we naar de camping gereden. Een saaie snelweg maar konden lekker doorrijden. Op de camping voelde Manon en Nanette zich meteen thuis, net zoals vroeger. We zijn boodschappen gaan doen en hebben lekker in de caravan spaghetti gegeten. Iedereen op tijd naar bed en op naar de volgende dag.

Dinsdag 10 september zijn we lekker gaan zwemmen. Eerst binnen want het was nog niet zo warm. Lekker spitter spetter water! In de middag zijn we teruggelopen. Lisan en Nanette zijn even naar Brezice geweest om even er tussenuit te gaan. Maar Brezice stelde niets voor… een straatje met wat oude gebouwen en een kasteel, maar daar waren we echt klaar mee nu! Haha dus dan maar lekker lunchen. Heerlijke champignons gegeten en Lisan rare lasagne maar goed het buikje was weer gevuld. We zijn vrij snel weer terug gegaan naar de camping. Lekker even in de zon chillen en toen werd het heel warm en zijn we buiten gaan zwemmen. Manon, Tom en Booth kwamen later. Lekker dobberen in zon band een rondje lang. Met Tom en Manon deden we een wedstrijdje dat was wel geinig! Vervolgens wilden we nog even in het kleine zwembad voor Booth. Tom ging nog een rondje, maar halverwege viel alles uit.. het werd tijd dat iedereen weg ging blijkbaar. Een half uur voordat het officieel tijd was jeetje wat vroeg al! Maar goed we moesten toch nog allemaal douchen dusja! Thuis zijn we dus om beurten gaan douchen. Vervolgens zijn we gaan lopen naar het bootje.. tenminste dat hoopten we.. Beetje raar weggetje in! Pff en donker mja het zal wel. Vervolgens zaten we aan de rand van de rivier en dachten we hmm hoe gaat dat bootje hier komen dan. En gelukkig zagen we opeens een man. Die kwam naar ons toe en zo konden we naar de overkant. In Mostec zochten we een restaurant. Er was niet veel keus haha twee restaurants hihi! Eenmaal binnen rook het muf maar goed we zijn nu hier dus eten we ook. Het eten was best aardig en lekker goedkoop. We waren al snel uitgegeten en konden weer terug. Op naar het bootje. Die man bracht ons weer terug en zo konden we weer het donker weggetje in lopen. Lekker relaxen even en naar bed.

Woensdag 11 september wilden we wat leuks doen maar we wisten niet zo goed wat we wilden doen. Dus even aan de mensen hier gevraagd die zeiden leuk winkelen in Krsko. Dus wij daar naar toe.. is het zon industrieterrein waar heel veel winkels zitten. Hmm niet helemaal wat we bedoelden dus daar maar toch naar Novo Mesto. Leuke stad maar ook wel beetje saai. We hebben wat rondgelopen en langs de rivier gelopen. Even wild plassen met Nanette en toen konden we naar de Macdonalds haha! Lekker goedkoop en weer lekkere frietjes met cheddar kaas. Hmm altijd goed. Eenmaal weer terug zijn Lisan en Nanette even gaan zwemmen. Lekker douchen en toen samen soep met brood gegeten. In de avond nog lekker spelletjes gegeten maar helaas verloren. Tom is wel heel erg goed in spelletjes pff… Maar goed vervolgens nog lekker nagepraat en toen naar bed.

Donderdag 12 september is de laatste dag op de camping voor ons allemaal, maar Nanette en Lisan gaan vrijdag weer huis. Manon, Tom en Booth gaan nog even door naar Bled. Vandaag zijn we eerst zoals elke dag met Booth gaan wandelen langs de eendjes en dan naar binnen even een ritje maken in een autootje met Booth wat hij geweldig vind. En vervolgens even naar de eerste winkel wat boodschappen halen om vervolgens naar de andere winkel te lopen en daar lekker broodjes met chocolade, vanille of jam te halen. Lekker en Booth eet altijd eentje op de vuist in de buggy. Lekker gezellig zo elke ochtend. Na het ontbijt zijn Lisan en Nanette en Booth lekker gaan zwemmen buiten. In het warme bad. Booth kon er staan en was mega trots. Lekker gespeeld en ook nog even in het grote bad gezeten. We hebben gelachen. Vervolgens zijn we even lekker broodje gaan eten en nu relaxen we. Zo de tas in pakken en dan nog even naar de winkel om laatste spulletjes te kopen voor de terug weg. Morgen gaan weer naar huis en zien we onze dribbel weer! We hebben de zin in!

Liefs!

Oma D.

Een beetje te laat (vrijdagavond) lees ik jullie gezellige blog. Ik hoop dat jullie inmiddels 23.10 thuis zijn of anders niet al te ver meer hoeven te rijden. Leuk dat jullie nog een paar dagen met Manon, Tom en vooral Booth hebben "opgetrokken". Vannacht hoop ik slapen in je eigen bed . Het weer is hier best goed 22gr. Voor morgen wet ik het niet, zo even kijken. Ik ga naar bed en ik hoop, tot gauw. Liefs, o.