lisan-en-nanette.reismee.nl

Mooie meren

Hoi allemaal

Zo daar zijn we weer. Maandag 2 september was de dag dat we naar Bohinj zouden gaan. Gelukkig ging dat ook door. In de ochtend zou het droog zijn, dus tjop vroeg uit de veren en gaan met die banaan. Eenmaal aangekomen hebben we zo onze twijfels. De wolken staan heel laag en ons beeld is vertroebeld. Maar het geeft ook wat sfeer. Onderweg komen we een camping tegen waar we even stoppen om foto’s te maken van het meer. Maar wat een camping zeg.. Echt een vies zooitje bij elkaar. Het is gewoon een plek waar je je tentje kan opzetten of je caravan kan neerzetten maar meer dan dat is het ook niet. Maar goed wij komen voor de foto’s.. Het meer van loch News lijkt het wel. Maar het is wel super mooi met die laaghangende wolken. Na een flinke fotosessie en bekeken te zijn door anderen besluiten we om door te gaan naar de waterval. Gelukkig konden we een heel eind omhoog rijden bij Slap Savica. Fijn want lopen hadden we niet zo zin in. Vervolgens moesten we nog 20 minuten traplopen.. Pff dat was zwaar, maar eenmaal boven konden we uitrusten en genieten van een waterval die niet te zien was! Wat een leuke beklimming voor niets dachten we.. Mja het is niet anders! De gok moesten we wagen. We blijven nog even lekker zitten, want we waren bekaf.. Lisan zegt vervolgens ik ga nog een keer kijken en super gek maar vet gaaf. De hele bewolking trok weg. En er kwam een prachtige waterval tevoorschijn. Yes toch niet voor niets geweest. Daarna zijn we weer rustig naar beneden gegaan. Gekeken of we nog een rondje meer met de auto konden doen maar dat lukte niet dus zijn we terug gereden naar Ribec lez. Daar nog een paar mooie foto’s gemaakt en heerlijk geluncht. Dat was echt lekker en het was een doodgewone panini maar onwijs lekker. Vervolgens zijn we doorgereden naar Stara Fuzina omdat we naar het kaasmuseum wilde.. Na wat zoeken, konden we het eindelijk vinden. We trokken de deur los en toen was er een groep bezig met een rondleiding en werd er geroepen CLOSE! We dachten echt oké :S Dan niet hoor! Daar maar even naar de supermarkt geweest en toen weer door naar Bled, want we hoorden harde knallen uit de lucht komen. Eenmaal in Bled weer terug, wilden we gaan rusten. Maar toen we naar boven liepen zat daar een oude man zonder shirt in onze badkamer… Nog een half uur zegt hij. Wij dachten echt wat is dit? Maar hij was druk bezig met de badkamer.. Iets was kapot. Nanette mocht gelukkig wel even plassen. Na een uurtje konden we heerlijk de middag rustig doorbrengen. Tegen drie uur wilden we naar het kasteel van Bled.. Maar daar aangekomen moesten we een aardig bedrag betalen als we naar binnen wilden en dat hadden we er niet voor over. We hebben een paar uitzicht foto’s gemaakt en zijn toen gegaan. Even paar kleine boodschappen en weer relaxen.. En helaas alvast die rot tas inpakken. Wat een ellende, maar dat komt meer omdat we altijd veel te veel en nog meer meenemen :P Maar goed nadat we hadden ingepakt zijn we lekker gaan uiteten. Dit keer was het echt goed. We hebben ook de Bled Cake geproefd en dat is net een puddingbroodje. Lekker dus! We hebben in de avond nog wat leuke spelletjes gedaan op de Nintendo Switch, namelijk cowboy spelen, tafeltennis en rennen naar een vlag. We hebben gelachen want je moet elkaar de hele tijd aankijken. Het zag er lachwekkend uit. Leuk spel.

Dinsdag 3 september gaan we helemaal vroeg uit de veren, want we willen de vintgar kloof bezoeken. Op internet staat dat je vooral vroeg moet gaan zodat je niet een file loopt in de kloof. Dus rond half 8 zitten we omgekeerd en ingepakt in de auto. Dat hebben we mooi getimed. Vervolgens zoeken we de kloof. Beetje vaag maar uiteindelijk vinden we hem. We moeten op aanwijzen van een oud mannetje parkeren en het moest heel precies. Gelukkig lukt dat. We kunnen beginnen aan de kloof. Het is echt mooi om te zien. Een mooie rivier die stroomafwaarts loopt tussen de kloof. Soms moet je even bukken om langs een rots te komen, maar dat geeft extra beleving. Na een uur zijn we bij het einde.. Veel foto’s gemaakt en gelachen samen, want vandaag is ook de dag dat pokemon een speciaal event heeft. Dus sommige mensen weten wel hoe dat gaan. Oh SENTRET! Stop wachten… nee geen shiny.. even later GLIGAR.. nee geen shiny…. SENTRET 3 keer.. Nee niets shiny.. Nja onze weg duurde dus iets langer. Uiteindelijk waren we bij het einde en wilden we terug gaan. Ticket weer gebruikt.. maar we wilden toch even de waterval zien.. Dus terug gelopen.. En nadat we de waterval hadden gezien wilden we weer terug.. MAAR dat kon niet meer tickets waren al gebruikt. Huh maar er staat nergens dat je niet vaker terug kan lopen.. Dus wij vragen.. Doet ze eerst moeilijk, maar Nanette zei het staat nergens! Oké kom maar dan was het… En toen liet ze ons er door. Nou sorry maar er stond nergens dat je maar 1 keer terug kan.. Maar goed Apple watch aan en terug lopen. 23 minuten! Record tijd, maar goed op de heenweg maakten we heel veel foto’s! En pokemon ging wat sneller dit keer :P. Bij de uitgang hebben we even fruit gegeten en zijn we op zoek gegaan naar de rodelbaan in Bled… Zo dat was een zoektocht. Iets wat 10 minuten rijden was hebben we een half uur over gedaan. Een klein beetje verdwaald en de buitenwijken van Bled gezien maar goed we waren nog ruim op tijd voor de rodelbaan. Om 11 uur kon Nanette van de rodelbaan af. Eerst met een skilift omhoog… Dat ging goed. Toen in het karretje.. Moet toch echt nog wat afvallen, want zat best krap :P! Maar goed hop gaan.. Jeetje wat eng is dit… Ik vind niet snel iets eng, maar dit was vreemd. Eenmaal op de rodelbaan.. stond ik ook nog eens helemaal stil.. Sta je dan.. En nu dan… Met wat heen en weer bewegen kwam ik weer op gang gelukkig en kon ik verder! Nou dit hoefde van mij niet nog een keer ::P Leuk maar dat was het ook. Eenmaal beneden zijn we op zoek gegaan naar een parkeerplek in Bled. Wat een hel is dat zeg.. Mja wat wil je met evenveel toeristen als inwoners.. Na wat zoeken hadden we een plek en konden we een bootje zoeken.. We zagen er een staan die op het punt stond te gaan en we dachten hop snel erin.. Want tja Nanette had toch een zakje op dus dat gaat wel.. Dat Lisan geen zakje op heeft was een tweede :P Op de boot ging die man roeien maar die kwam gevaarlijk dichtbij Lisans hoofd continu, dus Lisan schrok. Maar die man zei het gaat goed is goed. Oké vertrouwen dan maar op een Sloveen. Na een half uur kwamen we aan bij het eilandje in het meer. Wat zitten hier veel pokestops trouwens op zo’n eilandje.. We kregen 40 minuten en die hebben we benut met een rondje lopen, en boven bij het kerkje kijken en natuurlijk ijsje eten. Na 40 minuten waren we netjes op tijd terug.. Maar helaas niet iedereen en daardoor moesten we nog best lang wachten. We waren al vertrokken en toen moesten we opeens terug.. Vervelende mensen altijd.. Vervolgens weer een half uurtje op het water gezeten en toen zijn we even een broodje gaan halen. Eenmaal terug bij de auto konden we op weg naar onze volgende stop Ljubljana. Het was niet lang rijden gelukkig en toen we daar aankwamen hadden we de verrassing dat we een kleine keuken hebben. Dus hop naar de supermarkt en lekker spaghetti maken. We hebben weer ouderwets Utopia gekeken en lekker gegeten. Vervolgens zijn we gaan relaxen. We waren bekaf van de dag. Lekker op tijd slapen en morgen Ljubljana ontdekken.

LIefs

Ellen

Jee, wat ondernemen jullie veel, zorgen jullie er wel voor dat jullie ook nog tot rust komen? Have fun. X

Nergul

Ziet er allemaal fantastisch uit! Have fun ladies???

Oma D.

Jullie maken heel wat mee en lopen en klimmen wat af. Fijn dat jullie inspanning vaak beloond wordt door iets moois te zien of iets geks mee te maken (lachen is heel belangrijk). Veel plezier.