lisan-en-nanette.reismee.nl

Camaguey

Hoi allemaal!

Deze ochtend hadden we een slecht ontbijt.. droog brood en weinig soeps.. Alleen de omelet was weer goed, maar zelfs een gezichtje zoals gisteren kon er niet van af... Nja prima maar ook geen pluim voor hier! We moesten eigenlijk nog betalen voor het wassen van onze was, maar ze begon er zelf niet over dus zijn we gegaan! Nja niet ons probleem, wij hebben schone kleren. Dit was ook de casa die niet zo betrokken was bij je verblijf. We zijn rond 9 uur vertrokken richting Camaguey. Eerst onderweg nog naar Sancti Spiritus want daar moeten de beroemde brug bekijken en berijden.. Nja dat zeggen ze. We hebben hem gevonden en het was wel even leuk, maar wat er bijzonder aan is moet je ons niet vragen. Daar hebben we wel onze eerste trein gezien in dit land... Dat is wel bijzonder want elke Cubaan stopt voor de spoorweg overgang, terwijl je van een afstand al kan zien dat er niets aan komt. Maar de Cubanen stoppen echt en kijken heel goed naar links en rechts en dan nog eens en dan pas rijden ze... zo vreemd! In deze anderhalve week hebben we pas 1 trein gezien en wel op het station :P Dus nog niet eens rijdend over een spoorwegovergang haha! Maar goed we doen voorzichtig mee met kijken :).

Dit rit was ruime 3,5 uur en zonder snelweg.. Dus we waren vooral benieuwd hoe dat zou worden. Het viel gelukkig mee op wat gaten en hobbels na in de weg.. We gingen zelfs een keer zo hard dat de koffer even sprong in de kofferbak :P Maar het ging allemaal prima. Met een half uur vertraging vanwege wat wisselen en plassen waren we toch tegen 1 uur in het hotel.. Even lastig zoeken, maar uiteindelijk zagen we de auto van papa en mama en wisten we dat we goed zaten. Wat een mooi hotel als je binnen komt lopen.. Mooi oud, barok! Echt luxe.. Na wat inchecken en den koffers weer ophalen aan de achterkant van het gebouw konden we naar boven.. Mooie hoge deuren en beetje smal want de dikke tassen passen er nauwelijks doorheen :P Maar wat een kleine kamer zeg.. We dachten luxe.. maar het is echt klein en zonder echt een raam. Bijzonder! Mja wel netjes en schoon dus dat is het belangrijkst. Airco en koelkastje erbij dus prima vertoeven.

Na even te hebben gerust zijn we met papa en mama de stad doorgelopen, maar eerst een hotdog eten. Papa voor ons gehaald.. maar het was drama.. koude worsten en droog brood.. Helft is niet opgegaan, mja we waren een beetje gevuld op deze manier. Na een leuke wandeling in de winkelstraat kwamen we op een mooi pleintje.. Met een mooi beeld.. Verhaal er achter.. We zorgen er nog voor dat we het boekje goed door lezen :P Daarna zijn we naar een groter park gelopen en hebben we zelfs een dierentuin gezien.. Nja van de buitenkant, maar je kon al veel dieren zien! Super grappig... Mooi park trouwens midden in de stad met mooie creaties. Overal In de stad zijn ze aan het verven dus we hebben hier en daar onze voetafdruk achter gelaten. Altijd leuk! We wilden even wat drinken.. maar veel tentjes verkochten alleen alcohol.. Maar gelukkig vond papa iets en was hij zo blij als een kind! Dus even wat gedronken en toen terug naar het hotel. Daar even lekker gelegen en gedoucht. Vervolgens uiteten geweest. Weer met papa en mama.. Ik vroeg of we konden eten maar dat kon niet in het hotel, maar ze wisten wel iets.. we gingen door het gebouw heen via allerlei gangetjes naar de achterkant van het gebouw een deur verderop hotel elezar.. als we het goed hebben. Op het dakterras konden we super leuk zitten onder een party tent :P Zo leuk! En super lekker! Na wat gegeten te hebben zit ik nu lekker dit te typen.. Morgen weer drie uur te gaan met de auto richting Bayamo.. Daar gaan we rustig aan doen! Dus misschien morgen weer een verhaal en anders in Santiago de Cuba!

Tot snel