lisan-en-nanette.reismee.nl

In colonne

Hoi allemaal!

Na een heerlijk ontbijt! Echt niet normaal, echt lekker! Veel fruit, broodje ham/kaas, omelet, pindakaas, koekje en nog meer broodjes... Zoveel van zulke lieve mensen! Dit concept is eigenlijk best leuk :)! Maar nadat we hebben ontbeten zijn we naar papa, mama, opa en oma gereden. Daar aangekomen reed er een bus tegen papa en mama’s wagen aan. Oh Oh ellende! Wel oplettend van mama! Meteen stonden er een hoop Cubanen bij en de bus moest natuurlijk gestopt worden. Heel veel gedoe. De politie is er nog bij geweest, maar het was alleen maar wat verf van de bus op de auto.. verder geen echte schade.. De buschauffeur heeft het meteen ook schoon gepoetst. Dus op zich hielp iedereen ons goed. Na een uur konden wij gaan.. De colonne zet zich voort.. Alleen de stad had zichzelf afgesloten voor een soort wielrenwedstrijd.. Dus even zoeken hoe we de stad uitkomen. Na veel links en rechts geweest te zijn! Kwamen we uiteindelijk op de goede route terecht en kon onze route beginnen. Wij voorop, papa en mama in het midden en opa en oma voorop... Alleen die laatste twee raakten we soms een beetje kwijt.. Ze rijden niet zo hard, maar met een beetje remmen volgden ze ons goed en ging alles vlot. Toen nog even tanken.. Ik had een bord gezien, maar even vragen wat iedereen denkt. Papa wist de weg wel hier rechts.. oké papa volgen dus! Maar nee hoor papa heeft ons een rondje laten rijden oepsie! Maar gelukkig konden we tanken en ging het daarna vlot. Nog even onderweg stoppen om koffie te drinken, maar helaas de automaat was kapot! Dus op naar de volgende, dan maar net stoppen voordat we het gebergte in gaan! De koffie duurde een beetje lang, mja zo was het ook weer gezellig. Veel mensen liepen om onze auto heen.. Dus papa ging even samen met Lisan vragen wat hiervan de bedoeling was.. een Frans meisje werkte bij Peugeot en had dit nummer nog nooit eerder gezien 301.. Dus ze wilde even foto’s maken voor haar baas om te vragen hoe het zat! Oké dan is het goed haha! Niet weer ventielen er uit trekken dachten wij.. :P

Na een goede pauze konden we het laatste stuk tegemoet gaan! Berg op.. en wat een steile gedeeltes zeg! Pff wat het was flink trekken vanuit de 1, maar we kwamen elke keer boven en af en toe moest je nog uitwijken voor gaten in de weg! Maar na een week Cuba leer je al een hoop en weet je hoe het werkt! Op naar ons hotel.. weer steil naar beneden.. Lisan doet de ogen even dicht.. en weet je dit moeten we morgen weer omhoog :O! Maar goed dat halen we ook als de bus het kan! Het hotel ziet er prima uit! Papa zegt bij de receptie dat hij de president suite wilt.. hij ja hoor die krijgt hij! Dus ik vroeg ook even of wij die konden krijgen! Hij moest lachen en ja hoor dat kon! Heerlijk! Kingsize bed en soort woonkamertje! Genieten dus.. Mooi uitzicht! Wij zijn even gaan kijken of we ergens konden lunchen en nog wat konden doen.. maar doen was niet echt meer een optie want een wandeling hier maken is vrij pittig zeggen ze en de donkere wolken hangen boven ons dus dat durven we niet aan.. Als je naar Topes de Collantes gaat, dan zou ik wel echt 2 nachten hier boeken anders is het een beetje zonde.. Maar voor ons nu wel even prettig want kunnen we even relaxen en rustig aan doen. We hebben een heerlijke sandwich gehad :)! En vervolgens heeft Nanette nog een paar baantjes gezwommen. Verder lekker boek gelezen en spelletje gespeeld. Top! Het licht valt alleen af en toe hier uit.. dan valt de stroom uit. Gelukkig komt het vrij snel weer terug.

Rond 7 uur zijn we met zijn allen gaan eten, was een buffet voor nog 15 cuc (ongeveer dus 15 euro). Best goed, beetje lauw eten mja dat is Cuba! Alleen wat minder praktisch was.. het ligt viel af en toe uit :P dus af en toe stond je daar met je bord wat eten op te scheppen :P Achja als het buffet is maakt het toch niet uit. We konden nog wat voor vaders meenemen wat die is een beetje ziekjes.. Wel fijn dat het kan hier!

Nu nog even genieten van een lekkere warme douche en dan zo lekker slapen! En morgen naar Trinidad, het is maar een half uurtje rijden.. alleen wel weer dit gebergte door.. Maar goed dat overleven wel weer zolang Lisan de ogen dicht doet :P

Ellen

Jullie reis is in ieder geval alles behalve saai, jullie maken wat mee. Veel plezier en rij voorzichtig. XXX

Ellen

De foto's bij dit gedeelte ontbreken.