lisan-en-nanette.reismee.nl

Relaxt

Hoi allemaal

Vandaag een rit van bijna 3 uur en ongeveer 210 kilometer voor de boeg. Eerst even ontbijten. Die was goed in hotel Colon. Lekker ontbeten met papa en mama erbij! Een goede bodem voor de rit van vandaag. Om 9 uur vertrokken we richting Bayamo.. In het begin best aardig wat hobbels en gaten maar na een tijdje werd het steeds beter.. Op internet zeggen ze dat hoe verder je richting het oosten gaat hoe erger het word.. nou wij vinden dat wel meevallen tot nu toe. Wel even afkloppen maar op zich zijn de wegen nog redelijk! Af en toe stuiter je wat op en neer met de auto maar voor de rest loopt het vloeiend. Even tanken onderweg zodat we zeker weten dat we tot het einde door kunnen. Als het goed is, dan hoeven we nu niet meer te tanken. Wat betreft tankstation.. Deze kom je best nog vaak tegen. Dus wat mensen zeggen altijd tanken dat hoeft niet zo nodig. maps.me geeft ook vaak de tankstation wel goed aan! Er wordt altijd voor ons getankt dus dat is ook wel lekker makkelijk! En trouwens altijd zeggen dat je hem vol wilt, want anders moet je vooraf betalen en bij vol niet :P! Dus dat doen we dan maar altijd! Raampjes worden gewassen wat willen we nog meer. Goede service hier. Zo we kunnen weer verder. Lisan heerlijk aan het lezen en ik slinger door de hobbels en gaten heen.. lekker makkelijk lezen is het niet maar het lukt! Ze wilt het boek uit hebben.

Na een tijdje krijgen we groot licht. Als er een politie controle is dan geeft de tegenligger vaak groot licht.. Dus dat wordt ook goed gedaan! Fijn natuurlijk, maar deze gaf wel heel vaak groot licht.. dus ik twijfelde want ik reed al langzamer en zag nog steeds geen politie.. Dus even langs de kant en de banden checken. Gelukkig die waren goed. Door rijden dan maar en toen zagen we gelukkig dat de tegenliggers het ook deden bij onze voorganger. Dus opgelucht en niet even later zagen we de politie agent.. Al hebben we daar nog steeds geen hoge dunk van, want snelheid meten kunnen ze niet.. Dus hoe ze je aanhouden geen idee :P Maar goed ook weer overleefd. De weg werd iets beroerder mja we zijn inmiddels al wat gewend! Nog 16 kilometer te gaan en ik krijg het even spaans benauwd.. het wordt een onverharde weg.. het nadeel hier is dat het dan gewoon echt veel losse stenen zijn en niet gewoon zandweg.. Als dit maar niet 18 kilometer zo is... Dus we waren even in spanning maar gelukkig zagen we al weer verharde weg dus een opluchting was op zijn plaats... Vervolgens zijn we door Bayamo gereden en kwamen we rond half 1 bij het hotel sierra maestra aan, deze ligt wat buiten het centrum dus we gaan niet naar het centrum toe.

We pakken even rust, want er is ook lekker een zwembad bij. We willen inchecken maar helaas de kamers zijn nog niet klaar dus dan maar even naar buiten een eettentje zoeken.. Na wat rondgelopen te hebben komen we weer bij een lokaal tentje uit.. Ze hebben alleen maar pizza, nja prima we delen wel eentje. Lekker twee drankjes er bij en eten maar! Het was zelfs warm en nog best lekker. We willen betalen.. In peso’s (cup)?? Ja zeg dat dan meteen in het begin.. we hebben alleen maar cuc.. Ze gaan wisselen.. het moet van ver komen maar het lukt.. Wat blijkt? We hebben voor 1,34 cuc gegeten :O:O Niet normaal toch? Nou dit was een goede lunch en we hebben maar het zelfde bedrag aan fooi gegeven. De mensen daar waren blij :) Toen terug naar het hotel.. Lekker even afkoelen in het zwembad.. Dat moet je hier wel letterlijk nemen want het water is vaak gewoon koud bijna ijskoud.. Maar goed we hadden de afkoeling echt even nodig.. Verder lekker boek gelezen en wat frietjes gegeten en nog ouderwets gezellig yahtzee gespeeld met paps en mams! Lisan is een geluksvogel en heeft beide potjes gewonnen! Niet te geloven mja! Iemand moet het geluk hebben.

Zo even lekker gegeten ofja lekker.. een buffet waar het weer standaard rijst met verschillende soorten droog vlees was.. en lauw natuurlijk! Mja wel een heerlijk cake-je op het einde. Gezellig met zijn allen gegeten. Morgen gaan we naar Santiago de Cuba.. dat is maar anderhalf uur rijden maar papa heeft gelezen dat er maar 2 kamers zijn en we zitten er met drie stellen hmm.. dat wordt racen morgen! Maar oma zei wij doen niet mee hoor.. we rijden rustig door.. en opa zei ik dacht het niet dan doe ik mee! Haha dit wordt leuk morgen! Nee we gaan rustig rijden hoor! Maar gezellig is het in ieder geval wel. Nu nog even chillen en douchen en dan morgen weer rustig op pad! Wie o wie wint er?:P

Tot morgen!