lisan-en-nanette.reismee.nl

Het zonnig kiezeltjes

Hoi allemaal

Zo dat is even geleden, maar hier weer een verhaal van ons. Topes de Collantes hebben we achter ons gelaten en waren op weg naar Trinidad. Die nacht hebben we slecht geslapen.. We lagen in een suite. Super mooi, maar het stormde best hard en we waren omringd met ramen. Dat zorgde voor veel kabaal! Ik zei zelfs op een gegeven moment dit duurt niet lang meer of we storten in.. Het hotel los heleichos was niet zo denderend namelijk, prima maar versleten :P. Alles hier in Cuba trouwens. We zijn vroeg naar benden gegaan om even te internetten.. en daar ontdekte ik dat er tornado door Havana is geweest.. Vandaar die storm dus bij ons.. Gelukkig hebben wij er dus weinig van gemerkt! Wel een vreemd idee, want nog geen week geleden waren we daar zelf nog! Heftig om de beelden te zien, maar vooral blij dat we er niet zijn. Maar goed we gingen op weg naar Trinidad, achter papa en mama aan, want papa is beetje ziek. We wilden zeker zijn dat ze goed aankwamen. Na 30 minuten waren we in Trinidad, maar na een uur alle kiezeltjes te hebben gehad vonden we pas hun casa.. Het duurde even maar dan heb je ook wat. Een super leuk gezin en een fijn huis voor papa en mama. Ze werden meteen goed opgevangen en wij konden rustig naar onze casa gaan! Mooie casa Sra Teresa.. Lijkt wel een beetje op een klein hotel. We hebben een mooie kamer en zijn Trinidad in gegaan. Eerst zijn we door mensen van de casa naar een wisselkantoor gebracht, maar die zat dicht dus zijn we zelf gaan lopen. En vonden we nog een wisselkantoor. Eerst gewisseld.. Duurde even, maar ging uiteindelijk best soepel. Je staat langer in de rij, dan het wisselen zelf. Pinnen hebben we nog steeds niet gedaan en hoeven we waarschijnlijk ook niet te doen. Verder hebben we een beetje rond gewandeld in het mooie stadje.. Leuke winkeltjes tegen gekomen, zoals een speciaalzaak voor rum en sigaren. Water konden we zo snel niet vinden dus dan maar morgen proberen.

Uiteindelijk hebben we lekker geluncht voor een gezellig raampje met uitzicht op Casa la musica.. Het internet deed het niet goed en we konden er nauwelijks op komen.. We denken dus door de tornado en in Havana want inmiddels gaat het wel weer goed. Vandaar ook dit late bericht. Na nog wat rondstruinen en een kerktoren te hebben beklommen vonden we het wel welletjes en zijn we gaan rusten. Eerst nog even langs papa om te checken of alles goed is. En gelukkig was dat zo.. hij heeft een antibiotica gekregen en wordt goed verzorgd door de mensen daar! In de avond zijn we lekker uiteten geweest en daarna vroeg naar bed gegaan. We waren een beetje kapot van de avond er voor.

De volgende dag in Trinidad kregen we een uitstekend ontbijt met hamburgers, omelet, ham, kaas, jam, zachte bolletjes, cakes en fruit! Heerlijk al zeg ik het zelf. Vervolgens zijn we even op zoek gegaan naar water, maar we konden het niet zo snel vinden. Hebben nog even geprobeerd om op internet te komen, zodat Lisan even een berichtje kon sturen dat alles goed was. Voor de rest konden we er nog steeds slecht op. Vervolgens zijn we naar het strand Playa ancon, helemaal aan het einde toe gereden. Waar in je Egypte echt niet bij een al-in resort naar binnen mag lopen, mag dat hier wel. We lagen heerlijk op bedjes aan het strand te genieten even bijkomen. Ze komen rond het middaguur vragen wat je wilden eten en drinken, wel betalen natuurlijk maar de service was goed. Heerlijke frietjes gegeten. Echt gewoon goede friet. Tijdens het eten een beetje verbrand.. niet zo slim mja kan gebeuren.. Vervolgens naar een uurtje of vier liggen wilden we lekker terug. We moesten nog de tassen herpakken en water zoeken. Het water had ik zo gevonden, maar helaas even geen ander drinken mja met water komen we goed vooruit! Vervolgens ben ik lekker gaan douchen met heet water en ik was weer schoon. Nu de tassen nog even opruimen :) Wat een benden kunnen wij er weer van maken zeg. Na lekker te hebben ingepakt, hebben we nog even gelezen en gelegen samen met opa en oma! Die zitten bij ons in de casa. Opa heeft kaas mee uit Nederland en Oma de pot pindakaas hoe leuk! Om 19 uur kwamen papa en mama ons ophalen en hebben we lekker gegeten bij een goede Italiaan, namelijk Giroud. We hebben nog lekker bij casa la musica een cocktail gedronken en toen zijn we lekker naar de casa gegaan.

Tot snel

Tonnie

Alles goed gegaan dus groetjes uit babberich
Tweede keer sneeuw

Oma D.

Ik heb dit bericht helemaal gemist en zag al spoken. Maar goed dat ik op de tv niets van Havana gezien had. Zien jullie ook dingen die de moeite waard zijn en lezen jullie over wat je de volgende dag gaan doen want anders ben je weer hier en hoor je wat je allemaal voor bijzonders gemist heb. Cuba is nog voor een gedeelte communistisch. Het toerisme is iets van de laatste tijd. Die oude hotels zijn waarschijnlijk in al die jaren niet gebruikt en moeten nu weer een beetje bruikbaar gemaakt worden. Ik weet ook weinig van Cuba, wil er toch over gaan lezen.