lisan-en-nanette.reismee.nl

Van regenbui naar zonneschijn

Hoi allemaal!

Zo we zijn inmiddels al in Santa Clara aangekomen.. In Playa Larga hadden we geen internet namelijk.. De reis naar Playa Larga verliep vlotjes! Het was een fijne snelweg met weinig hobbels erin. Met een drie uurtjes waren er ten minste dat dachten we.. Van te voren krijgen we alleen van de casa’s adressen.. de hotels zijn van de overheid en zijn dus in principe altijd te vinden in maps.me.. behalve dus Hotel Playa Larga. De avond ervoor hadden we overleg gehad met de andere Nederlanders wat we zouden gaan doen.. Het werd GranHostal Playa Larga intoetsen.. Aangekomen in Playa Larga met wat zandweggetjes vol met gaten met water.. Niet echt praktisch maar tja als de straat eenmaal in rijd dan ga je ook verder! Dus na een paar hobbels kwamen we aan bij de hostal.. Nee niet de juiste het moet een ander gebouw zijn. Wij daar naar toe.. Die man hielp ons heel fijn! Hij zei je zit verkeerd dit is privé niet van de overheid. Ik vroeg of hij kon aanwijzen op de kaart waar we moesten zijn! Dat kon.. Hij moest even zoeken maar vond het wel. Horizontales Playa Larga Hotel.. Tja dat vind je ook niet als je zoekt op hotel Playa Larga.. Gelukkig waren we met dit hotel wel iets meer tevreden dan waar we net reden want dat zag er echt achterstallig uit! Dit is beter. Een soort centerparcs idee alleen dan zonder voorzieningen :P Nadat we ons in het huisje hadden geïnstalleerd en naar voren liepen, kwamen papa en mama aan. We hebben ze even de weg gewezen en zijn toen samen gaan lunchen totdat de regen uitbrak.. Geen snorkelden vandaag, maar chill in het huisje. Lekker serie gekeken en de tassen weer herpakt! Even Lekker douchen want het zou weer een warme douche zijn. Maar helaas hadden wij een kapotte kraan.. Er kwam niets uit :( en daar stond ik dan met een mini straaltje.. Mja gelukkig maar voor 1 nachtje! Morgen maar lekker douchen hopelijk in Santa Clara.

In de avond hebben we met zijn zessen gegeten. Dit was lekker en Nanette heeft een stukje krokodil geproefd. Lijkt net op kip zegt ze. Verder was het vooral gezellig! Met iedereen nog even een raadsel gedaan: Wat is een ander woord voor brillenkoker? Iedereen diep nadenken maar niemand wist iets... Dus ik zei ogenblikje.. Oma, papa, mama moesten enorm lachen en Opa? Die moest nog even nadenken, nadenken en zei ik snap hem niet wat is het nou? Nou toen lagen we helemaal dubbel van het lachen! Oma heeft het even uitgelegd! Dit was hilarisch!

Ontbijten.. natuurlijk weer met papa en mama! Beetje karige bedoeling voor een hotel mja het was ook allemaal een beetje vervallen. Na wel een lekker ontbijt gingen wij op stap naar Santa Clara, twee uur rijden. Lisan begon de rit en we hebben onderweg even omgewisseld. Ook weer een lekkere rit met een goede snelweg! Geen leuke verhalen dus! :P Eenmaal in Santa Clara zijn we meteen naar het standbeeld van Che geweest. Dit wordt goed bewaakt door militairen, dit hebben nog niet eerder gezien. Mooi plein met een mooi beeld, maar we zijn er nog niet uit of we Che zo’n held vinden als Cubanen hier! Na wat rondgelopen te hebben zijn we door gegaan naar de Casa.. Midden in de stad.. Druk chaotisch maar we vonden het! Meteen van die jongens die alles willen regelen voor je.. Eerst moeten we wachten, vervolgens moet de auto ergens anders naar toe.. wachten we daar.. Komt toch die jongen weer en hij zegt dat we de auto wel mogen parkeren daar en naar binnen mogen.. Oké fijn.. Hij fietst voorop.. Prima tjop tjop erachter aan.. en opeens zijn we hem kwijt! Staan we dan! Haha dus weer even zoeken en daar kwam hij weer met zijn fiets! Haha wel fijn dat hij wel kwam zoeken.. Dus weer hem achterna.. auto geparkeerd en toen naar binnen. We moesten even geduld hebben! Eerst kwam er een vrouw binnen.. maar die deed weinig.. Nog even wachten! Vervolgens komt er een man binnen die een heel verhaal houdt in het Spaans.. Gelukkig heb een beetje Spaans geleerd en begrijp ik dat er een probleem is met deze casa Julio.. uiteindelijk komen we er achter dat ze in een verbouwing zitten en met deze man meegaan... Vreemd en vooral omdat vooraf de casa’s worden gecheckt door Tui.. Even terugkoppelen dus.. mja op goed vertrouwen mee met deze man! We komen in een hele mooie casa Beny y Roberto terecht. Super groot van binnen en van buiten lijkt het niets.. Nou dit is prima :) Hij checkt ons in en wij gaan even bij hem lunchen. Een heerlijk broodje gehad! Vervolgens moesten we nog een de auto parkeren, ook dit had hij geregeld bij een soort garage! Fijn! Ook daarover geen zorgen :)! Nu kunnen we lekker de stad in!

Een mooi plein heeft Santa Clara, even internet gezocht en gechilld. Wat was het warm in de zon zeg! Een heel ander dagje dan gisteren.. We zijn lekker de stad rondgelopen van Tren Blindado tot een bookstore en Cathedral en kerk.. Tot weer terug op het plein! Alles lekker op loopafstand. We wilden een ijsje gaan eten, maar er stond zelfs buiten helemaal een rij dus daar hadden we geen zin.. Lekker terug naar de casa. Even lekker ontspannen voor het avondeten. Nu op zoek naar een restaurantje.. Waar het vanmiddag zo druk was, was het nu aardig uitgestorven! Jeetje zeg.. Maar uiteindelijk een lokale pizza tent gevonden! Lekker! We zijn benieuwd! Het was heerlijk, een pasta chorizo en lasagne met ieders wat drinken voor 5,45 euro :O! Dit was nog eens goedkoop eten jeetje! Maar het was super lekker en zelfs een keer goed warm :) Dino’s Pizza kunnen we zeker aanraden!

Nog even chillen vanavond en dan morgen op weg naar Cienfuegos. We gaan eerst nog even naar een uitzichtpunt en daarna rijden we door! De casa is niet te vinden op maps, maar wel de straat dus zal vast goed komen.

Tot de volgende dag weer!

Ellen

Af en toe improviseren met een beetje vertrouwen in de medemens! Heel bijzonder allemaal. Blijf wel goed op elkaar passen, heel veel plezier!