lisan-en-nanette.reismee.nl

Las Terrazas

Hai allemaal!

Viñales gaan we vandaag achter ons laten... nog even snel tanken en water scoren! Tanken ging goed.. duurt even maar dan heb je ook wat :)! Maar water.. alle twee de supermarkten waren leeggehaald! Dus geen water.. Gelukkig hadden we nog wel wat dus we kunnen nog even vooruit! 126 kilometer te gaan vandaag.. Dat is een kleine 2 uur rijden hier!

Eerst een stuk binnendoor.. En ja hoor weer wat gaten in de weg, maar gelukkig geen grote gaten! Het rijdt gelukkig prima! En dan weer lekker op de snelweg waar bijna niemand rijdt.. op een paard en wagen en tractor na! Heerlijk hier kunnen we wel doorrijden en je mag er 100! Heerlijk zo! Soms een beetje gek want uit het niets komt er dan een kruispunt en kunnen mensen er op en eraf... maar gelukkig gaat dat allemaal goed. Oh en veel mensen langs de weg die met je mee willen, maar wij hoeven ze niet mee te nemen! Dus we kunnen rustig verder rijden als ziet het er soms wel eng uit.. mensen zitten bijna op de snelweg gewoon.. Zelfs mensen die even rustig zitten bij te komen van het fietsen.. of werken in de berm.. Vreemde bedoeling!

Op 8 km van Las terrazas moeten wij de snelweg af.. gewoon random een zijweggetje van de snelweg in... hoe raar kan het zijn? Haha en wie komen we daar tegen? Onze papa en mama uit Zuid-Holland! Op naar ons volgende hotel! Opeens komen we bij een slagboom en hebben we geen idee wat hier gebeurd... die man begint te praten in het spaans en we snappen er weinig van.. Uiteindelijk moesten we laten weten of we in het park sliepen en ja dat doen we.. Hij wilde en voucher.. Dus Lisan wilde uitstappen maar toen zei hij al rijd maar door! Gelukkig! (Papa en mama hebben gewoon gezet, we horen bij die familie! En ze mochten meteen door)

Het hotel is echt super! Mooi uitzicht vanuit de kamer en en vooral vanuit de douche! We hebben namelijk een super groot raam bij de douche hihi! Vandaag zijn we even op een koffieplantage geweest en nog bij Baños San Juan.. Een kleine waterval waarbij je kunt zwemmen, maar we vonden het water iets te koud! Dus hebben daar even rondgewandeld. Daarna zijn we even naar de kamer geweest! Even relaxen!

Morgen gaan we weer verder naar Playa Larga ruim 250 km verder dus dat wordt een aardig eindje rijden!

Tot snel allemaal!

Fokje

Spannende verhalen dames, rondcrossen daar is een hele belevenis! Gelukkig nog geen lekke banden, duimen dat dit zo blijft.

Oma D.

Fijn dat jullie zo genieten al is het soms spannend. Wel even wat anders dan jullie eerdere vakantie-bestemmingen denk ik. Ik hoop dat jullie de geschiedenis van |Cuba gelezen hebben voor je ging dan verbaas je je misschien nog meer soms.
Ik heb een vraag (had ik voordat jullie naar Cuba gingen willen doen) als het niet al te moeilijk is zouden jullie dan voor opa 1 Cubaanse sigaar mee willen nemen. Zoals jullie nog wel weten rookte hij altijd sigaren. Hij zou het, denk ik, geweldig vinden. Een sigaar uit Cuba. Ik hoop niet dat hij hem wil proberen maar dat zal wel meevallen. Als het geen gedoe is voor jullie. Hij weet van niks dus verwacht ook niets. Liefs.