lisan-en-nanette.reismee.nl

Hobbel de bobbel de bobbel..... gat in de weg!

Hoi allemaal,

Zo Havana hebben we achter ons gelaten.. wat een gedoe was dat! We moest namelijk eerst tanken.. dus op zoek naar een tankstation. Al gauw een gevonden maar blijkbaar hebben wij benzine die niet elke tankstation verkoopt... hmm.. op naar de volgende en volgende... onze benzine zou er zijn... maar helaas die was al helemaal op! Wel kregen we een route beschrijving voor de volgende.. even keren bij het kruispunt en dan tweede stoplicht rechts... dat moet lukken maar wel kruispunt bedoelt die jongen?? Mja dan maar doorrijden. Op de gok dat er op de snelweg wel eentje zit... eenmaal op de snelweg was het vrij dood.. driebaansweg weg en niemand te bekennen.. en geen tankstation... dan maar weer even van de snelweg af richting Bauta (leuk dorpje trouwens)... tankstation gevonden.. helaas dicht.. hmm.. nou nog eentje proberen dan! En ja hoor het was raak een hele lieve vrouw hielp ons en wij konden met een gerust hard verder... Op naar Viñales! Mooie route op de snelweg en toen landinwaarts.. opeens reden we op een weg waarvan we al onze ideeen hadden dit is niet goed. Gelukkig waarschuwde locale ons dat we dit niet moesten doen dus omgedraaid en andere route. Onderweg kwamen wij onze papa en mama tegen ofja eerst heetten ze de Jimmy’s want zon auto hebben ze... Maar inmiddels zijn we er achter dat het onze papa en mama zijn... ze hebben zelf kinderen van onze leeftijd! Dus altijd leuk. Zij gingen wel de off road wegproberen... Nou we zijn nieuwsgierig.. Wij rijden om! Eenmaal in Viñales hebben we een sigarenplantages bezocht.. indrukwekkend en leuk om te zien! Daarnaast zijn we naar een mooi uitzichtpunt gereden! Heel mooi uitzicht.. En toen op zoek naar de casa.. Dit was gelukkig makkelijk te vinden. Onze mama en papa waren er al en hadden het dus overleefd, maar ze zeiden wel nooit meer hahaha!
De casa.. tja heel knus en knutterig.. het is net alsof bij opa en oma logeert.. gezellig en klein! Echt bij mensen thuis dus dat is wel leuk. Ze doen alles voor je! We zitten dicht bij het centrum dus we zijn daar nog even naar toegelopen.

Dinsdag hadden we ons bedacht om een mooi rondje te rijden.. dus eerst ontbijten met zn allen.. de man had lief een eitje gemaakt en wat brood klaargezet. Prima! Toen opweg... eerst naar Cuave del Indio.. een mooie grot waardoor je heen kan lopen en daarna met een bootje varen.. mooi van binnen en toen we eenmaal naar buiten kwamen was dit een mooi punt. We zijn daarna verder gegaan naar het strand.. Cayo Jutias... de navigatie was al hardnekkig maar wij wilden persee een rondje.. dus proberen en gaan! Dit ging aardig goed.. totdat we opeens bij veel kuilen en gaten in de weg kwamen. Jeetje Lisan is uitgestapt om te kijken hoe ik er overheen moest rijden.. dit lukte.. op naar de volgende.. en volgende en volgende.. Van ellende waren we bijna omgekeerd mja we waren nu al zo ver dit maken we af met onze Peugeot 301.. niet heel slim mja! Terug gaan is geen optie... Achter ons reed een jeep maar die vertikte het om ons in te halen.. die dachten natuurlijk zolang zij nog rijden kunnen wij door... Nouja frustrerend maar goed wij gaan door... Het bleef maar zo doorgaan met die gaten in de weg.. Nou ruim 2,5 uur later waren we 60 kilometer verder maar wel bij een enorm mooi strand aangekomen. Dit was de moeite waard.. Zoals ANWB het omschrijft.. het kost wat meer tijd maar het is een mooie route.. nou helemaal waar! Niets aan gelogen. We hebben even lekker gechilld en toen weer terug via de andere kant... dit moet beter gaan! Eenmaal onderweg ging het goed... geen gaten we dachten dit komt goed... maar helaas te vroeg gejuicht.. de ellende begon weer en wij dachten dit doen we nooit weer... over een reis van een uur deden we bijna 2 uur.. We verdenken de Cubanen er van dat ze express het eerste gedeelte goed maken zodat je denkt ja nou zijn we al onderweg dus we rijden wel door... want elke keer is het laatste en eerste gedeelte goed... Vreemd! Maar goed we waren net op tijd voor de gekleurde rotsen. Deze staan mooi op de foto.. In Viñales lekker lokaal gegeten en lekker wat gedronken met papa en mama.. en opa en oma hebben behoorlijk wat pech want die hebben al drie lekke banden gehad.. Laten we met zijn allen duimen dat wij dat niet krijgen haha!

En nu inpakken en morgen naar Las Terrazas..

Liefs

Tonnie

Waar komen de papa en mama vandaan

Oma D.

We genieten weer. Ligt er een reserve wiel in de auto (of is dat tegenwoordig niet meer). Kunnen jullie trouwens zoiets wisselen.? Ik zou het niet weten maar kan hier de garage bellen. Daar ook hoop ik? Veel plezier.o.en o.