lisan-en-nanette.reismee.nl

Koh Tao

Hoi allemaal,

Zo ons laatst eiland! We zijn benieuwd, want dit moet het snorkel eiland zijn! Maar ook het maffia eiland zijn… Zondag 25 februari 2018 om 8:30 uur hebben we de boot richting Koh Tao.. Jeetje wat heftig… de boot schommelt als een gek. We worden er allebei misselijk van.. Dit beloofd wat voor de terug weg zeg.. 1,5 uur lang geschommeld.. Pff kun je het je voorstellen! Vreselijk, maar goed het was maar 1,5 uur! Aangekomen op Koh Tao hebben we snel een taxi en laten we ons afzetten bij ons hotel! Mooi hostel en een hele mooie kamer hebben we hier J! We hebben even wat ontbeten en zijn toen op het kamer even gaan uitrusten! Even afkoelen met airco haha! Vervolgens zijn we naar het strand gegaan.. Oh dit is wel prima J Ziet er goed uit! Hier en daar wat rondgevraagd hoe duur het is om van A naar B te komen… Het is hier wel vreselijk duur om van A naar B te komen, dus even hebben we getwijfeld voor een scooter.. Maar als we om ons heen kijken dan zien we al een hoop mensen met verband om de knieën en enkels, dus doe maar niet! En het hotel raadde het ook al af! Het is hier namelijk best nauw en iedereen doet en gaat maar! We doen het lekker niet! We gaan toch een dag snorkelen en misschien wel twee en dan nog een dagje ergens een strandje hadden we besloten, dus hoeveel hebben we de scooter nou nodig! Niet dus! We hebben wat gechilld en hebben wat rondgelopen J Heerlijk rustig dagje hier op Koh Tao! In de avond besluiten we om maandag een snorkel tour te doen van een halve dag! Dan kunnen we woensdag de hele dag snorkelen. Tour is geboekt en we gaan lekker de avond in! Ajax speelt vanavond ofja middag voor jullie! Dus dat hebben we gefikst.. om vervolgens ook een stuk psv-feyenoord te kijken! Super leuk bij Choppers met nog wat Nederlanders J! Een heerlijke hamburger gegeten en gezellig voetbal gekeken dus! Na een lekker avond vullend programma zijn we voldaan gaan slapen!

Maandag 26 februari 2018 konden we heerlijk uitslapen, want om half 12 zou pas de tour vertrekken! Dus we hebben buiten de deur ontbijt gehad en zijn toen rustig naar het hotel terug gelopen! Daar werden we opgehaald.. Bij Oygen kregen we een nummer B1 en B2.. We vonden het maar gek haha.. want zo kregen andere weer T1 of V1 of S1.. dus we snapten niet waarvoor het was.. We kregen wel netjes een masker om mee te kunnen snorkelen en we konden dus op pad. Met een hele grote groep gingen we op een boot! Aardig vol en hutje mutje, maar goed je wilt wat zien! Op weg naar onze eerst stop plek! Dit was Nang Yuan Island.. Een super klein eilandje heel dichtbij Koh Tao.. Het is een bijzondere plek (google maar)! We moesten daar entree betalen en dan konden we het strand op.. Officieel mocht je niet op je badlaken liggen, want dan nam je zand mee en dat was niet de bedoeling.. Maar iedereen doet het gewoon.. Waarom regels stellen als niemand zich er aan houdt.. Vreemd! Oh trouwens toen we de boot afgingen werd er duidelijk gezegd 14:20 uur terug zijn bij de boot.. Ben je te laat, dan gaan we gewoon en kom ik je morgen weer oppikken rond dezelfde tijd! Duidelijk bericht toch?! Dus we zorgen er voor dat we op tijd zijn.. We gingen eerst lekker snorkelen.. We hebben mooi vissen gezien en we hebben even lekker gezeten! Ook lekker wat gedronken J Het was heerlijk zo.. Op naar de volgende stop Mango Bay.. Oh wacht even.. we missen twee personen! Ze zeiden we zoeken nog 5 minuten en anders gaan we.. Ze hebben alles afgezocht en ja hoor gevonden! Deze mensen komen niet no eens te laat ;) De tocht naar Mango Bay ging nog wel.. Dus we klopten alvast af! Dit is een strand waar we niet aanmeren.. Het schijnt ook per auto heel moeilijk te bereiken zijn! Daarnaast is het resort ook al gesloten, maar goed wij konden er nu wel lekker snorkelen! Hoppa! Samen de zee in J We zagen niet zoveel.. maar we kwamen ook voor geen meter vooruit! Haha achja we zijn ook nog geen professionals! Maar goed de anderen schijnen wel aardig wat te zien, maar die waren ook eind weg gezwommen hihi! Maar goed we waren al lang blij dat het ons een beetje lukte en we hadden nog drie stops dus komt goed J! Op naar de volgende plek Hin Wong Bay.. Hier konden we scholen zien van vissen die leken op onze instructeurs :P! Het was super gaaf om te zien, maar de zee was weer onstuimig waardoor we best veel moeite moesten doen om er te komen! De boottocht er naar toe werd ook al minder leuk boh boh.. dit wordt nog wat! Naar een half uurtje mochten we door.. We waren wat gespannen want de zee wat steeds ruiger! Langzaam werden we misselijk en heel veel mensen trokken bleek weg.. Dit gaat niet de goede kant op! Bij Aow Luek zouden we weer stoppen.. Maar het was zo ruig dat de instructeurs ook zeiden hier gaan we niet stoppen! Op naar de volgende.. Enige nadeel was alleen nog langer op deze boot boh! Meerdere mensen begonnen ook over te geven! Dit was niet meer grappig! Maar goed op naar Shark Bay.. hier konden we haaien en schildpadden spotten.. Nou yeuh weinig mensen hadden er nog zin in.. En hier bleven dan ook nog een uur liggen.. Nanette is met een life jacket de zee in gegaan en heeft even gedobberd! Dat hielp haar tenminste even.. Mensen wilden weer terug om de boot, maar vielen er soms super hard weer af.. De boot ging zo hard op en neer! Na een half uur moest iedereen ook terugkomen, want dit was niet meer veilig volgens de instructeurs. We zouden wel even een ander plekje op zoeken! Dus op naar freedom beach.. Maar niemand echt niemand wilde eigenlijk meer het water in! Haha vet vreemd dat ze dan toch nog gaan, maar goed een paar gingen netjes snorkelen en wij dachten op naar huis! Eenmaal aan land hadden ze het goed geregeld en stonden de taxi’s klaar en zo gingen we terug naar het hotel op naar een warme douche! Oh trouwens die nummers.. zo hielden ze in de gaten of mensen op de boot waren.. Er werd dan elke keer omgeroepen B1 are you on board?! En zo verder.. Vet grappig, we waren dus gewoon allemaal een nummertje! Na deze dag.. hebben we onbeperkt pizza gegeten! Super leuk concept.. ze komen dan elke keer langs met een pizza en dan krijg je een stuk! En zo elke keer door, maar wat ging dat rap zeg.. Met een half uur zaten we prop vol.. Maar natuurlijk niet toegeven dus hop nog maar 1 stukje.. Maar daarna was het echt klaar J En we hebben gewoon afgerekend en zijn met een mega volle buik in bed beland!

Dinsdag 27 februari 2018 op naar Freedom Beach. Het hotel heeft een mooie hop off met hun taxi dus dat was fijn! Om 11 uur werden we gebracht en om 16 uur worden opgehaald! Na een klein kwartiertje sta je aan het zuiden van het eiland! We liepen het strand op en dachten ja hallo geen plekje zon… Hmmm toen zagen we een mooie route langs de rotsen.. Dat gaan we bewandelen… Dit was super mooi gecreëerd en zo liepen we naar een mooiere strandje toe! Daar konden we heerlijk liggen! We gingen de zee.. Ook hier hebben we even gesnorkeld, maar niet heel lang! We hebben vooral van de zon genoten! Heerlijk gegeten en nogmaals gezond! Heerlijke dag dus! In de avond zijn we even langs wat marktjes/winkeltjes gegaan.. Ze kennen hier geen night market zoals de andere eilanden.. we hebben heerlijk gegeten en zijn toen terug gegaan naar het hotel.. Daar hebben we besloten dat we niet nog eens zon snorkel tour gaan doen! We gaan liever met de auto opstap, want de boot is niets! Morgen gaan we een ander strandje doen!

Woensdag 28 februari 2018.. We hebben besloten om naar Aow Luek te gaan, omdat je daar goed kan snorkelen en we uiteindelijk met de boot tour niet gestopt zijn! Dus op naar dit strandje! Met weer een kwartier sta je aan het oosten van het eiland J Klein eiland he! We moesten entree betalen en toen liepen we het strand.. beetje verlaten vreemd! Veel restaurantjes gesloten en vervallen zag het eruit.. We hadden wel strandbedjes voor het eerst, maar ook deze waren vervallen! Maar goed wij hadden twee bedjes die uitstekend werkten en zo lagen we perfect! De wind waaide heerlijk dus het was niet te warm J Laten we maar eens de zee in gaan en die onderwaterwereld bewonderen! Op weg naar de zee doen onze voeten al pijn van alle steentjes en afval wat er ligt.. We willen de zee in.. maar dit is niet te doen! We zien veel stenen in het water liggen dus het lijkt ons niet verstandig.. We gaan weer liggen! Oke vooruit nog een keer aan de andere kant proberen.. Hier is het een stuk makkelijker en aangenamer, dus we kunnen er in! Maar wat is de zee ruig.. Allebei gaan we al snel kopje onder door de golven.. Boh boh dit zien we niet zitten! Dan maar geen vissen hoor! We besluiten om maar lekker te gaan eten en gewoon lekker te liggen op onze bedjes! We hebben ons prima vermaakt op een strand die als onwijs mooi wordt omschreven, maar wij hebben er weinig van gemerkt.. nja van dat mooie dan :P! Maar een gezellige dag hadden we zeker! Rond half 5 waren we weer terug en hebben we heerlijk gedoucht.. Op bed hebben we serie gekeken. Harstikke leuk en chill…. Totdat… we een enorme spin ontdekten.. Echt niet normaal! Nanette was als een speer de kamer uit en Lisan zei ik hou hem in de gaten! Nanette naar beneden gerend en met een beetje schaamte gezegd dat ik een probleem had! De man lachte me niet eens uit, maar riep meteen iemand! En zo kwam er een vrouwtje die voor ons de spin ging weghalen! Oh wat zijn wij geschrokken en bang! Het was echt een gigantische spin! Gelukkig is alles opgelost.. Slapen doen we met een oogje open, maar eerst nog even eten! Misschien kunnen we het vergeten. Na het eten hebben we toch nog even alles gecheckt en zijn gaan slapen..

Donderdag 1 maart 2018… Oh jeetje het is al weer maart! Een hele maand in Nederland gemist, maar wat is het hier lekker! Zo rond de 35 graden J Heerlijk toch? Of hebben jullie het koud :P Haha we zijn blij dat we wat dagen missen! Maar goed we besluiten om vandaag lekker bij het hotel te blijven.. Na het ontbijt hebben we rustig onze spullen gepakt voor het strand.. We waren er allebei al aardig klaar mee zeg! Het strand en vooral de hitte vandaag! Na twee uurtjes hebben we besloten om lekker een dagje hotel te doen haha! Gewoon even genieten J We hebben nog buiten de deur geluncht en hebben heerlijk serie gekeken… Vervolgens wilden we in de avond sushi gaan eten.. Dus wij daar naar toe gewandeld.. zit hij dicht.. Ohja natuurlijk een boeddhistische dag.. We hebben wat rond gewandeld boh.. Wisten niet wat we moesten kiezen door de warmte.. Uiteindelijk hebben we wat gevonden en zijn we daar heerlijk gaan eten! Toen we bijna ons eten ophadden kwam er opeens politie het pand binnen.. Met een autoritaire blik kwam hij binnen en zei van alles in het Thais.. De eigenaar praatte terug en op een gegeven moment was het goed.. Ze gingen elk zakje in.. Wij hebben even nagevraagd en het bleek een controle te zijn op het schenken van alcohol. Op een boeddhistische dag als vandaag mag er geen alcohol geschonken worden, doe je dit wel dan kun je meteen mee komen naar het politiebureau.. Dit keer kon je niet betalen zoals in andere gevallen wel kan.. Als je genoeg geld hebt, dan betaal je ze gewoon af zodat ze niet moeilijk doen! Maar op deze dag kan dat niet! Bijzonder! En bijzonder dat ze zo streng zijn op zon dag.. en anders niet.. Vreemd beleid! Maar goed we hebben goed gegeten en zijn gaan opruimen.. Morgen naar Bangkok en moeten letten op de kilo’s Onze bagage wordt al steeds minder zwaar J Tot in Bangkok!

Ellen

Fijn om jullie reis relaxed af te sluiten. Al bijna weer terug!

Oma D.

Het zit er bijna op. Nog heerlijk relaxen in zo'n prachtig appartement met zo'n geweldig uitzicht.... Geweldig.(er hangt wel een raar mannetje naar jullie te kijken) Jullie zullen nog heimwee krijgen naar deze prachtige weken. We wensen jullie een hele goede thuisreis en tot -gauw- ziens. Liefs.

Piet em Trees

Goh wat hebben jullie een gigantische mooie interessante reis gehad en genoten van alles, mooie ervaring rijker. Top, een heel prettige en een goede terug reis. liefs van ons de buurtjes.