lisan-en-nanette.reismee.nl

Koh Phangan

Hoi allemaal,

Zo eiland nummer 2 wat ik jullie ga vertellen. Op 20 februari 2018 kwamen we hier aan.. Het is een stuk minder toeristisch dan Koh Samui en nog niet helemaal volgebouwd, dus wel lekker! Maar ook iets minder ontwikkeld qua wegen etc! Maar goed daar komen wij wel doorheen als we rustig met de scooter gaan rondrijden. Je ziet vele meer scooters dan auto’s hier dat is wel enorm grappig. Er worden zelfs parkeerplaatsen echt voor scooters gemaakt hihi! Maar goed ons hotel is ook super mooi en we zitten heerlijk qua locatie. De eerste dag zijn we even naar de night market geweest en hebben op de markt heerlijk gegeten J Het was er ook super gezellig!

Woensdag 21 februari 2018 zijn we met de scooter naar het noorden gegaan! Eerst naar Mae had beach om daar een eilandje kon ma te zien en te snorkelen! Dit was een mooi strand en totaal niet druk dus heerlijk! Maar wat is het heet in de zon zeg! Dus in de schaduw liggen is heerlijk en we worden nog bruin ook. Wat willen we nog meer J We hebben daar een heerlijke dag gehad en gingen rond 4 uur richting Salad beach.. daar schijnen ze een heerlijke zonsondergang te hebben! Dus zijn we daar naar toe gegaan. Het was even bergje op en bergje af maar we hebben het gevonden J We hebben lekker nog gezwommen en toen zijn we gaan opdrogen.. Terrasje gepakt en heerlijk wat gedronken en voorafje gehad! Uiteindelijk zijn we op het strand beland in bamboe stoeltjes en hebben we heerlijk genoten van het uitzicht en het eten J Veel te veel besteld, maar het was weer heerlijk! Rond 19 uur zijn we naar huis gereden… Wat alleen niet zo fijn was, was dat ze aan het werk waren en daardoor geen asfalt lag. Ondanks dat konden we onze weg goed vervolgen en was het goed te doen J In hotel hebben we nog wat gechilld en gaan slapen. Gesloopt van onze mooie dag!

Donderdag 22 februari 2018 kwamen we een stel Nederlanders tegen en die hebben ons vooraf even gewaarschuwd over de weg richting het zuiden. Het was nogal steil op en af! Dus met deze gedachte gingen wij voorzichtig op stap! En het klopt inderdaad.. soms zeg je als je naar boven reed alleen nog maar de zee en dan dacht je oeps is dit de afgrond :O Maar we konden elke keer weer naar beneden… Het was een pittige route maar uiteindelijk kwamen we op een gigantisch mooi strand uit met echte golven zoals Nederland ze kent! Dit was wel even mooi en leuk om mooi te maken. We hebben weer heerlijk gezont en gezwommen J Lekker lunch gehad en op tijd weer terug gegaan! Het strand heette Had Rin. Eenmaal terug hebben we nog even gezwommen in het zwembad en zijn we in de avond weer naar de night market geweest. Heerlijke dag zo!

Vrijdag 23 februari 2018 zijn we weer richting het noorden gegaan.. We wilden graag naar Bottle Beach omdat veel mensen dat aanraden.. daarvoor moeten we met een taxiboot vanaf een andere pier naar toe.. Maar toen we aankwamen op de pier was alles heel duidelijk.. We vonden het wat prijzig en dachten laat maar.. Die vrouw dacht wacht ik doe het wel voor goedkoper! Dus uiteindelijk hebben we weer 1/3 van de prijs afgesnoept J.. De zee was onstuimig en we klapte met de boot echt op de zee.. Met pijn aan onze kont kwamen we aan.. Het is een verlaten strandje met wat toerisme door de taxibootjes.. Heel mooi vonden wij het nou ook weer niet maar wel leuk om te zien.. Het snorkelen was er niets.. want de zee lag op dat stuk helemaal onder met afval! Echt gewoon vies.. We zijn rond 4 uur weer opgepikt en zijn we terug gegaan! Het was leuk om mee te maken. In de avond hebben we wat gegeten bij een restaurantje en hebben we de avond weer gechilld.

Zaterdag 24 februari 2018 begon de dag met een hevige regenbui die niet echt stopte.. We wouden eerst weer naar een strandje rijden, maar uiteindelijk besloten om bij het hotel te blijven. We hebben eerst een restaurant gevonden waar we konden ontbijten.. En daarna kwamen er achter dat het voor pokemon een speciale dag kwamen.. dus zijn we op de scooter gaan zoeken naar pokemons.. Heerlijke ochtend zo met donkere wolken boven je.. We gingen tussendoor even naar het hotel.. Nanette was kapot en die lag rustig op bed.. Toen Lisan daar daar weer eentje.. Dus tjop tjop daar gingen we weer de scooter op! Op naar weer een pokemon en zo hebben we de hele ochtend en begin van de middag rondgereden. Heerlijk en daarna hebben we heerlijk gezwommen bij het hotel.. Het was allemaal wel wat kouder dan normaal als de zon niet schijnt. Tegen het eind van de middag zijn we naar de Zaterdagmarkt geweest.. Helaas was er weer een donkere bui in de lucht en viel het marktje een beetje tegen, dus zijn we op tijd terug gelopen. In de avond hebben we nog de zonsondergang op het strand kunnen zien en zijn we bij het hotel gaan eten. Een heerlijk gesprek gehad met de Nederlanders en toen moesten we laat nog even de rest inpakken J. Morgen gaan we richting ons laatste eiland Koh Tao, dus tot daar weer!

Manon

Grappig om te lezen. Bottle beach was bij mij toen echt prachtig. Eindelijk een plek waar je relaxt het water in kon.. Haha maar is veranderd dus, of de tijd van het jaar... geniet nog even X

Oma D.

Weer genoten van jullie blog. Wat hebben jullie in die 5 weken veel gezien en meegemaakt. Ik denk dat jullie hier nog wel een tijdje nodig hebben om alles te laten "landen" (ja, je moet als oude oma meegaan met de nieuwe gezegdes) . Daarvoor nog maar een weekje vrij nemen. Het is hier koud deze week. Ze hopen op een 11-steden tocht. Volgende week gaat de temperatuur (voor jullie) weer wat omhoog. Geniet samen nog maar extra van alles. Liefs.