lisan-en-nanette.reismee.nl

Koh Samui

Hoi allemaal,

Hier even een korte update over ons! Het eiland Koh Samui.. Eerst met de mini van weer vanaf Khao Sok naar Surat Thani.. Het was weer een gezellig ritje.. er kunnen maximaal 15 mensen in de bus, normaal gaan we met 12.. maar dit keer echt 15 mensen.. En dat moet je nagaan dat er ook nog allemaal tassen bij in moesten. Dus helemaal bepakt zaten we er in.. Je kon geen kant op.. Onderweg natuurlijk weer de boodschappen zoals op de heenweg dat hoort erbij! In Surat Thani hadden we even kort de tijd om wat te eten bij de supermarkt en weer door in een bus richting de pier.. Bij de pier aangekomen hadden we nog eventjes voor de ferry.. dus doorlopen en weer door! Op ferry konden we chill op de grond zitten en genieten van het uitzicht! Na een dagje reizen waren we dan een uurtje te laat op Koh Samui.. Daar snel een taxi gevonden en hotel was weer prima! Helaas was het strand wat in de buurt zat wat minder en niet wat te verwacht hadden dus we zijn een scooter gaan huren.. Heerlijk is dat! Zo kunnen we het hele eiland rond toeren. Dat hebben we dus ook gedaan.

17 februari 2018 zijn we richting het mooiste strand gegaan, de naam zegt het al Crystal Beach! Wauw dit was mooi.. en wat is het warm in de zon zeg! Dus snel wat schaduw opgezocht.. De weg naar het strandje toe is wel met wat behoorlijke bochten.. En aangezien Nanette niet eerder scooter heeft gereden is het natuurlijk even wennen! Maar gelukkig ging het goed en kreeg Nanette haar slag ook te pakken! Heerlijk dit.

We hebben onderweg nog een boeddha bekeken, maar zoals iedereen zegt je bent het wel een beetje beu na een tijdje Thailand.. We zagen de boeddha en konden er nog dichter naar toe lopen maar dat was weer309 treden omhoog.. Wij keken elkaar aan en zeiden.. hmm we zien het vanaf hier ook wel mooiJ! Dus op naar de volgende! Daar waren we al voorbij voordat we hem zagen, dus laat maar! We hebben een mooie dag gehad! In de avond zijn we nog even de night market geweest zoals we in elke stad doen! Hij was hier alleen niet zo mooi als op andere plekken, maar het blijft een leuke bezigheid om te doen!

18 februari 2018 hebben we een ander strand op gezocht dicht bij ons hotel in de buurt! Maar dit viel tegen.. we hebben lekker ontbeten en dachten kom we gaan weer terug naar Crystal Beach.. Dus heerlijk daar gelegen weer.. Het was wel zondag en dat kon je goed merken haha.. Thaise mensen zijn dan ook echt vrij haha! We hebben weer een heerlijke dag gehad. In de avond zijn we naar Fisherman village geweest.. een dorpje bij ons de buurt.. Echt super mooi opgezet en gezellig! Heerlijk gegeten bij een Italiaan en heerlijk kunnen wandelen in de straten.. Super om te doen!

Maandag 19 februari 2018 zijn we naar een strand gegaan waar we konden uitkijken op een mooi eilanden rijk gebied! Maar voordat we konden gaan moesten we even geduld hebben.. Er was namelijk een stortbui bezig.. Dus we knepen hem wel even, dus even rustig ontbijten en daar gevraagd hoe het weer zal worden.. Die vrouw gaf aan het kan hier zomaar voorbij gaan dus heb geduld.. En inderdaad met wat geduld was het buitje zo weg en scheen volop de zon! Dus toen op weg naar het strandje.. Alleen dit was nogal lastig te vinden.. Met een paar verkeerde inslagen.. en weer omdraaien en weer terug.. zijn we er gekomen! Wauw wat mooi verlaten.. een mooi restaurantje erbij en wat een luxe zo.. Je kon heerlijk uitkijken en heerlijk eten daar! Maar we wilden wel wat meer vertier dus we gingen stiekem weer terug naar Crystal Beach! Daar hebben we nog even lekker gelegen.. Het grappig was.. op deze manier hebben we echt een keer een rondje eiland gedaan! Super leuk om te doen! We hebben nog even wat bij die Nederlanders gedronken in het hotel. Super leuk om ze daar weer te zien J en zo konden we samen nog even onze belevenissen delen! Super leuk… Maar nu werd het toch echt tijd om al onze zooi weer op te ruimen! Wauw wat hadden wij er een bende van gemaakt! Alles lag overal.. maar we hebben alles weer in twee tassen gekregen.. we krijgen wat meer ruimte maar of het minder zwaar word is de vraag! We hebben namelijk mooie souvenirs gekocht en sommige wegen wat meer haha! Oeps.. achja we gaan het beleven! Het is in ieder geval super gaaf!

Ellen

5 weken is best lang, maar ik vind het heerlijk om te zien dat jullie een fantastische tijd hebben. Nog maar ruim een week, die zal vast snel om zijn. Nog een fijne laatste week toegewenst. X.

Oma D.

Ik kan me voorstellen dat jullie moeders de dagen aftellen maar het is heerlijk dat jullie zo genieten. Jullie hebben nog ruim een week tegoed. Zorg wel dat je bagage niet te zwaar wordt want dan moet je gaan kiezen wat je achter moet laten. Erg fijn dat Ellen binnenkort ook een weekje kan gaan, zal haar goed doen. Liefs o en o.