lisan-en-nanette.reismee.nl

Chiang Mai

Hoi allemaal,

Er zitten weer vijf dagen op! Wat een fijne stad Chiang-Mai. Heerlijke sfeer, maar toch echt een stad. Een totaal verschil met Bangkok en het Engels is ook beter J! Maar eerst de busrit… we hadden kaartjes gekocht voor een vip bus dus dat moet goedkomen. Iets zoals toen naar Siem Reap dachten wij! Eenmaal bij het bus station konden we instappen, dus wij vragen naar de zitplekken. Je kon overal zitten.. oke.. dat kan ook! We gingen beneden zitten, zodat je minder last hebt van het geschommel van de bus. Met veel Fransen beneden begonnen we de reis.. Voor Nanette niet echt een pretje, ze kon niet zitten en niet slapen… De busstops waren super kort, zodat je niet kon plassen! Drama.. Het Engels in de bus was weer dramatisch.. Op een gegeven moment stopten we voor kwartier dus iedereen als een gek rennen naar het toilet.. ook nog eens smerig en Chinezen lopen gewoon door ook al staat er een rij.. Dus wachten duurde lang! Maar goed na een dikke 6 uur kwamen we aan in Chiang Mai (onderweg ook weer veel mensen opgepakt! In Nederland hebben we gewoon echte bus stops, maar hier maakt het niet uit waar je staat :P) Met de tuktuk naar het hotel.. en daar moesten we inchecken.. rechts was ons hotel maar we moesten links alles regelen.. Daar konden we ook ontbijten en zwemmen.. Vreemd maar wel super handig.. Een goedkopere kamer maar toch met alle faciliteiten. In de avond zijn we wat gaan eten en nog even naar de bekendste bar daar geweest. Super gezellig een cocktail gedronken. Mensen uit Canada leren kennen en dat was het wel! Lekker op tijd naar bed, want de volgende dag hadden we tour met Song (aanraden van tipsthailand groep).

Zaterdag 10 februari werden we door Song opgehaald en wat heel leuk was dat we met allemaal Nederlanders waren. Even lekker een dagje Nederlands! Samen met Song op weg naar een waterval. Hij had een mooie uitgezocht waarbij we dichtbij konden komen en ook nog eens achter langs konden lopen! Super gaaf! Song maakte ook super leuke foto’s van je dus deze dag komt wel weer goed J Een stel Nederlanders had een simkaart op de markt gekocht maar blijkbaar was die nogal nep want hij deed het niet! Dus we hebben afgesproken dat wij filmde en foto’s zouden maken en daarna zouden delenJ Nederlanders onderling altijd fijn! We gingen door naar een volgende kleine waterval… een kleine klim was noodzakelijk maar dit maakte het alleen maar mooi! Hier kregen we wat te drinken van Song en vervolgens konden we even zwemmen… Je kon met de stroming mee de kleine waterval af! Super gaaf om te doen J Zo na even lekker afgekoeld te zijn, gingen we op weg naar de olifanten. Met een flinke omweg door de rijstvelden en rare bamboe bruggetjes kwamen we bij de olifanten! Hier moesten we hem voeren om langs de olifant te komen J Lisan stond te springen :P (niet echt) En Nanette vond het fantastisch om te doen! Vervolgens lekker geluncht.. al was de rijst aardig aan elkaar geplakt maar goed het was wel lekker.. De grootste olifant wilden er graag bij zijn, dus die kwam elke keer kijken en wilden over de railing stappen.. De begeleiders hielden haar tegen. Vervolgens mochten we samen met de olifant zwemmen, beetje wassen! Heerlijk en super gaaf om te doen een olifant lijkt dan een stuk kleiner.. Zodra die opstaat dan denk je wel oh oh wegwezen! We hebben ze nog gevoerd met bamboe en toen was ons dagje daar klaar! Super gaaf en leuk om zo dichtbij te kunnen komen! Op naar de bamboe rafting.. Heerlijk op een stuk bamboe over een riviertje varen.. Een man die onze bamboe bestuurt leidt ons er goed doorheen. Het andere groepje had een zatte bestuurder dus dat was iets minder haha! Gelukkig zaten wij goed.. Op een gegeven moment moesten we een klein watervalletje af super gaaf hoe hij dit deed.. De andere bestuurder viel om :P haha.. Maar ze hebben het ook overleefd! Vervolgens zijn we nog naar de canyon gegaan, waar je kon springen van 5 meter.. Dat hebben wij even niet gedaan, maar hebben even genoten van de heerlijke zon! Song bracht ons allemaal weer thuis.. Song was trouwens een beetje handtastelijk en zo kreeg Nanette ook een kus op mijn wang en een dikke knuffel bij het afscheid.. Lisan was het slim gesmeerd dom de sleutel te halen voor onze kamer! Haha! Maar goed al met al een leuke dag! Even makkelijk gegeten en toen lekker naar bed.. Oh nee we kwamen er achter dat we ons ondergoed in de auto hadden laten liggen! Dikke pech dus weer song appen en hij zei dat het morgen wel goed kwam! Hopen maar!

Zondag 11 februari 2018 werd voor ons een relaxte dag! Gezellig door Chiang Mai wandelen, maar eerst hebben we heerlijk uitgeslapen J Vervolgens een pannenkoek gegeten als ontbijt en die was dit keer heerlijk! Toen op weg naar de tempel van Chiang Mai! Mooie tempel en rustig konden we er door heen lopen.. We waren er wel snel klaar mee en het was benauwd in Chiang Mai. Dus op naar het zwembad! Even onderweg nog geluncht en toen gerelaxt! Eindelijk om half 8 in de avond kwam Song.. We baalden want we wilden graag naar de Sunday Market! Song deed net alsof we ons aanstelde.. maar wij weten ook wel dat de markt de hele avond is, maar we moeten morgen weer vroeg op! Dus daarom wilden we op tijd gaan.. Nou Song heeft ook weer een knuffel en een wang kus gehad.. ook weer gehad! Nanette moest met Song meelopen want een van de Nederlanders was zijn schoenen vergeten.. en aangezien het al zo moeilijk was om weer contact te krijgen dachten wij we nemen ze meteen mee! Dus die wang kus ook maar geĂŻnd! De Nederlanders hebben het goedgemaakt door s avonds lekker een cocktail samen te drinken J Daarvoor zijn we even over de Sunday Market geweest, maar wat was het hier druk zeg! Dus naar een kwartier waren we het beu en we hadden onze souvenirs dus we konden gaan! De avond was voor de rest lekker en we zijn op tijd gaan slapen.

Maandag 12 februari 2018 werden we rond 7 uur opgehaald voor een tour richting Chiang Rai. We hadden besloten om niet in Chiang Rai zelf te gaan slapen, maar vanuit Chiang Mai een dag tour te doen… We hadden niet zo goed beseft dat het vier uur heen was en vier uur terug… Dus veel in de mini-van! Op zich geen probleem.. maar onze chauffeur scheurde hard en het was ook nog een weg met veel bochten door de bergen heen! Lisan en ik waren dus aardig misselijk bij de eerste stop.. We stappen daar uit en bah wat een lucht.. Het was een hotspring waar ze ook eieren in koken.. dus het stonk er naar de rottende eieren! En dan ben je dus al misselijk! Snel plassen waar Nanette nog drie keer kots neigingen heeft gehad, want daar stonk het al helemaal! En weer door met de mini-van.. Eenmaal aangekomen was het meer dan waard! De witte tempel was een keer wat anders.. luguber wel! Want er staken allemaal handen omhoog langs de brug en voor doodshoofden! Maar fantastisch mooi om te zien.. de kunstenaar heeft er ook het schoonste toiletgebouw neergezet en die is ook nog eens helemaal in het goud! Mooi om te zien allemaal! Toen samen geluncht.. was niet veel bijzonders en weer in de stomme mini-van.. We kwamen al snel aan bij de blauwe tempel.. deze is gemaakt door de leerlingen van de kunstenaar van de witte tempel! Ook ontzettend mooi en je kan goed zien dat ze die nog aan het afmaken zijn! Maar ondanks dat weer mooi om te zien.. Toen op weg naar Black house.. De kunstenaar heeft hier allemaal dode objecten hangen.. Wij waren er snel klaar mee en met een 15 min stonden we weer buiten.. De gids zei ook zo snel?? Ja niet zo ons ding hihi! Dus we hebben een ijsje gegeten en toen mochten we weer terug.. Vier uur bah! Rond 6 uur savonds waren we weer terug.. We wilden graag naar de night market dus dat zijn we gaan doen J We ontdekte daar een heerlijke foodtruck sfeer met allemaal westers eten! Heerlijk en zo konden we van alles een beetje proeven! Heerlijke avond dus!

Dinsdag 13 februari 2018 gingen we op weg naar de kookcursus! We hadden allebei super veel zin (not)! Maar goed vaak zijn dan de activiteiten het leukst.. We zaten in een groep met mensen uit Engeland, Canada en VS.. Dus die spraken lekker Engels.. wij kunnen ze verstaan en zij ons niet :P Hihi altijd leuk! Wij waren ook een beetje de leken.. want ze hielden allemaal kruiden om hoog en die Canadezen maar roepen en wij dachten ohja.. hmm het zal wel! Het leek ook een beetje een examen, die we dus niet haalden :P! Maar goed op naar het eerste gerecht.. super leuk om te doen! We kunnen nu pad thai en chicken cashew nuts maken! Wel op de minst pittige manier! Dat was super lekker.. we mochten het meteen opeten en ons buikje zat dus om 10 uur lekker vol.. maar toen moesten we nog soep, loempia’s en curry maken.. boh! Soep vonden we niets.. kokosnoot soep en tom yum(lekker pittige soep) Niet voor ons bedoeld. De loempia’s maken was wel leuk J en lekker! De curry.. zijn wij ook niet zo van! Ook te pittig maar het was wel lekker.. je kunt het zo pittig maken als je wilt.. maar als wij zeiden low.. dan was het nog aardig pittig :P Dus konden beter zero zeggen! Al met al wel een leuke dag! In de middag nog lekker aan het zwembad gelegen en toen de tas ingepakt, want morgen om 5 uur vertrekken naar het vliegveld! Vroeger kan niet!

Tot in Khao Sok!

Ellen

Wat maken jullie toch veel mee en ondernemen jullie veel! Leuk om te lezen.