lisan-en-nanette.reismee.nl

Sukhothai

Hoi allemaal,

Dit verhaal wordt kort, want het was maar 1 volle dag hier en we dachten dat het groots zou zijn… Haha zoals je nu al weet viel dat dus wel mooi! Maar goed Het was woensdag 7 februari 2018 en we vertrokken rond half 9 richting sukhothai.. We moesten ergens overstappen kamphong pet of zoiets! Maar alles leuk en aardig er werd natuurlijk weer niets omgeroepen in het Engels.. Dus wij maar gevraagd of ze ons wilden waarschuwen als we eruit moesten.. Dus nu maar hopen.. De reis ging op zich prima.. snapte er weinig van onderweg, want we stopten op plaatsen waarvan je dacht uhm.. dit is toch geen busstation?! Maar goed het is Thailand! Opeens stopten en renden iedereen de bus uit.. wij zaten echt te kijken van huh.. Wat nu? Gelukkig zei een passagier dat we lunch time hadden! Dus wij ook snel eruit en wat te eten halen en plassen! Wat fijn dat een medereizigster ons wilt helpen! Vervolgens weer de bus in en door! Toen we aankwamen bij onze overstapplek werden we netjes gewaarschuwd.. daar stonden de mensen al klaar om ons op te vangen om de mini-van richting Sukhothai te pakken.. We moesten even wachten maar konden daarna door.. Al snel waren we in Sukhothai! Nu naar het hotel.. een mannetje had een tuktuk geregeld maar de chauffeur kwam niet meer.. Nanette zag een shuttlebus en zei kom we gaan gewoon op deze.. En daar gingen we in oude vrachtwagen ofzo op naar old city sukhothai.. Onderweg gevraagd of hij wilde stoppen ergens vlakbij het hotel, dan hoefde we niet weer terug met de taxi! En dat deed hij.. Het hotel was super mooi, maar wel even schrikken want we hadden een huisdier.. een salamander.. We hebben geprobeerd om hem naar buiten te krijgen, maar wat is zon dier snel zeg.. Dus pech gehad, we zaten er mee opgescheept! We hebben nog wat gegeten en zijn toen gaan relaxen en gaan slapen!

Donderdag 8 februari 2018.. de dag dat we dus Sukhothai gaan bekijken.. Het staat bekend om zijn oude ruïnes (soort hoofdstad geweest). Dus vol verwachting op de fiets heerlijk naar het historisch park.. Daar aangekomen konden we heerlijk met ons fietsje naar binnen.. Aangekomen bij de eerste tempel dachten we hmm is dit het? We mochten nergens naar binnen en alles leek wel opgezet.. Echt nagemaakt.. Op naar de volgende tempel, maar hier weer het zelfde verhaal.. niet erop klimmen en niet erin.. Nou we zeggen je als je Angkor Wat hebt gezien in Cambodja, dan stelt dit helemaal niets voor.. Dus na nog 2 tempels waren we er klaar mee en zijn we lekker tosti gaan eten bij de supermarkt.. Heerlijk is dat.. ze maken de tosti gewoon warm voor je en hoppa je kan eten ongeveer een euro! Vervolgens hebben we genoten van ons hotel en hebben we de tassen even goed opnieuw ingepakt! Vervolgens gaan eten bij de overburen.. woow wat was dat lekker.. en een onwijs lekker toetje wauw! Wel 18 euro kwijt voor 2 personen (beetje duur voor hier, maar goed het was heerlijk!) Vervolgens lekker gechilld en op naar morgen! Op naar de bus richting Chiang Mai!

Ik zei toch kort verhaal.. Maar was even relaxt dit! Tot in Chiang Mai.

Oma D

Fijn wat te horen. Het is verstandig dat jullie eens een snipperdagje gehouden hebben. Jullie maken zoveel mee, af en toe niks lijkt me wel nodig. Hier barst Carnaval los. Weersverwachting niet geweldig voor morgen. De Olympische winterspelen zijn ook begonnen. Ned. De eerste dag 4 medailles. Groetjes o en o

Manon

Haha even langs de 7 eleven, die kennen we;) idd een dagje chill is ook prima. Niet alles kan overweldigend zijn;) ?