lisan-en-nanette.reismee.nl

Bangkok

Hoi allemaal,

We zitten op dit moment in de trein richting Kanchanaburi. Een heel leuk boemeltreintje en niet te vergelijken met Nederland.. Af en toe zak ik weg, want mijn bankje is niet helemaal stabiel.. haha dus soms zak ik door! Maar voor de rest is het mooi om mee te maken. Waar we in Nederland verbonden zijn aan regels qua spoorlijn, liggen hier de huizen gewoon een meter van de spoorlijn af! Mooi om mee te maken, maar ook gek!

Maar goed nu Bangkok! Vrijdag 2 februari 2018 kwamen wij rond 23:00 uur aan in Bangkok.. Oh in Siem Reap hadden we even een klein probleempje met de douane.. Mijn katheters vonden ze maar gek, maar en wilden weten wat het precies in hield. Het vergt wat uitleg als mensen geen Engels spreken, maar uiteindelijk was alles goed en mocht ik door. Eenmaal in Bangkok ging alles redelijk soepel.. vrij snel geld gewisseld en een sim kaart geregeld. Zo op zoek naar een taxi.. Daar kwam ons eerste dilemma.. wat spreken ze in Bangkok slecht Engels zeg! Maar uiteindelijk hebben we een taxi kunnen vinden.. En daar gaan we super hard door Bangkok.. Echt een beetje een enge rit.. Ook gek om weer een snelweg te zien haha. We zijn in de buurt van ons hotel, maar de chauffeur kan het niet vinden.. Dus we rijden wat rondjes.. uiteindelijk belt hij de eigenaar op en worden we ergens afgezet.. De eigenaar komt ons ophalen en we moeten met hem meelopen.. Tassen op de rug en een steegje in.. Zit er raar uit, maar we komen bij ons hotel.. Super mooi van binnen, maar van buiten niet te vinden en in een achteraf steegje! Maar het gaat om de binnenkant! We hebben ook eindelijk een keer warm water heerlijk! Zo lekker naar bed!

Zaterdag 3 februari 2018 zijn we Bangkok in gegaan! Eerst zorgen dat we bij een pier komen.. Lastig want we zitten dus ergens in een steegje en de eigenaar van het hotel spreekt slecht Engels, alweer eentje! Maar met wat zoeken vinden we de pier en kunnen de overtocht maken naar het centrum van Bangkok. Daar gaan we opzoek naar het koninklijk paleis.. Dit vinden we al snel, maar wat is Bangkok massaal en totaal niet Engels gericht. Zon grote stad en nog alles in het Thais willen doen! Maar het koninklijk paleis.. Tja.. We vonden het chaotisch en alles dicht op elkaar, wel indrukwekkend! In Phnom Penh was hij mooier! Maar door alle drukte gebaand en toen kwamen we op een rustig plekje.. Even gezeten en weer door naar de volgende tempel! De grote liggende boeddha.. 45 meter lang en 15 meter hoog! Dus lekker wandelend er naar toe.. We vonden het snel en het was mooi om te zien.. We besloten om terug te gaan naar het hotel.. dus weer op zoek naar een pier.. Met een omweg zijn we bij het hotel gekomen en daar hebben we even gerust! Vervolgens weer naar de pier want vanavond hebben ween fietstocht met Co van Kessel. (Een Nederlandse man die daar de fietstour heeft bedacht). Met een boot zijn we de rivier op gegaan en bij River City uitgestapt.. een klein stukje lopen en toen kwamen we bij Co van Kessel! Gelukkig op tijd gevonden dus konden we nog wat eten vooraf.

Om 18:00 uur begon de tour! Leuk, want er waren wat Nederlanders bij dus je kan weer even je eigen taal spreken! Het was een gezellige groep, dus tjop tjop de fiets op! We gingen door Chinatown fietsen.. Super chaotisch, maar leuk om te doen! Vooraf werd gezegd dat we geconcentreerd moesten fietsen en dat bleek wel, want overal zitten gaten in de weg of ga je stoepje af en op of er zitten opeens drempels! Dus opletten was wel op zijn plaats.. en daarnaast nog links fietsen natuurlijk ook wennen! We zijn met de fietstocht naar de bloemenmarkt geweest en naar wat stoepa’s.. soort boeddhistische tempel! Super mooi verlicht! We mochten daar een offer brengen aan een boeddha met een bloem van de markt. Super leuk hoe ze dit hadden georganiseerd.. Vervolgens gingen we ergens wat drinken met local snacks! Lekker J

Even over de medefietsers.. we hadden een Fin bij ons.. Die kan niet fietsen joh! Elke keer zomaar afremmen of een zwabber naar links maken.. dus was opletten geblazen! Daarnaast hadden we nog een Belg.. kon ook slecht fietsen.. we moesten op een gegeven moment een bocht naar links maken.. iedereen zei al pas op! Maar hij reed zo tegen een groep mensen aan.. je hoorde van alles klingelen.. haha! Maar goed we zijn met zijn allen ook weer terug gekomen en het was gezellig! Rond 21:00 uur zijn we naar het hotel gegaan.. en weer sprak de chauffeur geen Engels.. Wij vinden het maar gek in een stad als Bangkok!

Zondag 4 februari 2018 zijn we eerst naar het station gelopen waar we maandag vertrekken richting Kanchanaburi. Dit was gelukkig makkelijk te vinden en we konden naar de tempel die we vandaag wilden zien.. Nanette had al drie taxi’s aangehouden maar niemand wilden ons wegbrengen.. ze begrepen haar niet.. Lisan houdt een taxi aan en laat een plaatje zien en dat werkte wel! We konden mee.. We gaan naar de Gouden Berg! Eenmaal aangekomen moesten we 340 treden omhoog! Dit was mooi om te doen.. We hadden gaaf uitzicht en boven was er een enorme bel.. en mooie boeddha’s om te zien.. Vervolgens zijn we wat rond gaan lopen en hebben we de Mac gevonden, even lekker gegeten.. We hadden besloten om daarna lekker naar het hotel te gaan lopen.. ongeveer een half uurtje! Nanette bedacht om ondertussen even te kijken naar pokemons en hier en daar gingen we dus een zijstraatje in.. Totdat we opeens op de Khoa San Road stonden.. een welbekende straat van Bangkok.. de straat van de backpackers en barretjes.. Dus bij toeval zijn we hier ook geweest! Vervolgens zijn we terug gelopen naar een pier.. af en toe moesten we oversteken.. het zijn hier enorme kruispunten.. we moesten een weg over van drie banen die voortkwam uit twee banen van links en twee banen van rechts! Chaotisch dus en continu druk! Op een gegeven zag Nanette een gaatje en zei ze nu rennen! En daar gingen we.. haha! WE hebben het overleefd! Dus op naar de pier voor de oversteek! We hebben lekker uitgerust en ingepakt.. en savonds wat gegeten! Op tijd naar bed, want om 7:50 uur gaat de trein en we willen er naar toe lopen dus op tijd vertrekken!

Tot in Kanchanaburi!

Oma D.

Gisteren op mijn mobiel een blog gelezen en nu deze weer, en al de mooie foto. Wat maken jullie veel mee en al het prachtigs wat je ziet. Zulke reizen hebben opa en ik nooit gemaakt maar wij hebben ook erg genoten van onze rondreizen in Griekenland, Oost en West Turkije, Israel, Nijlcruise Egypte etc. Dat pakken ze ons niet meer af en zo zal het jullie ook vergaan, altijd als je iets leest of hoort denk je weer, o ja....

Nergul

Hoi meiden,

Wat een belevenis zeg wat jullie allemaal mee maken en zien. Echt gaaf en leuk. Als ik jullie geweldige verhalen lees krijg ik er ook zin in ?. Geniet er maar lekker van.
Groetjes en een Dikke knuffel?
Nergul

Ellen

Al lezend leef ik helemaal met jullie mee. Dikke kus!

Manon

Haha! Om dit verhaal heb ik echt gelachen; het fietsen en het oversteken. Had eindelijk tijd de verhalen te lezen (zit bij de dokter ;)).
Die backpackersstraat weet ik ook nog idd, en het kasteel en de boeddha!