lisan-en-nanette.reismee.nl

Siem Reap

Hoi allemaal,

Zo laten we beginnen bij de busrit. In Phnom Penh zouden we worden opgehaald bij het hotel, wel zo makkelijk namelijk. Geen gesjouw met tassen of regelen van een tuktuk of iets dergelijks. Dus we hadden 07:45 uur afgesproken bij het hotel, dus wij zaten netjes klaar.. heel netjes zelfs.. dat we een beetje hadden gehaast! Om 08:15 uur zaten we er nog.. Inmiddels had het hotel al een paar keer gebeld waar onze pick-up bleef… Maar het antwoord bleef ze zijn onderweg! Dus geduldig wachten.. Onze bus vertrekt 08:45 uur.. Dus ze zult wel een beetje door hebben dat wij hem langzaam beginnen te knijpen..

Inmiddels was het al 08:45 uur en we zaten er nog.. En dan blijven ze dus zeggen ze zijn onderweg.. Stiekem denken we die bus is allang weg.. mja we zien wel! Loslaten! Dus we wachten nog even! Uiteindelijk was het 09:00 uur en kwam er een klein busje.. Wij erin en hopen dat onze bus er nog zou staan.. En we komen bij de opstapplaats aan en ja hoor daar staat onze bus :D! Grote glimlach! Wat blijkt.. dat ze met dat kleine busje iedereen aan het ophalen waren dus het daardoor langer duurder.. Uiteindelijk gingen we om 09:45 uur rijden.. We hadden veel beenruimte, maar wisten wel meteen dat we niet de bus naar Bangkok gingen pakken, maar lekker het vliegtuig! Na een uur hebben we even gestopt.. Vervolgens weer verder reizen. Nanette heeft heerlijk geslapen en Lisan lekker geknutseld in haar bullet journal! Dus we hebben ons prima vermaakt. Ongeveer halverwege de rit gingen we ergens lunchen! Lekker local gegeten, dit was wel even fijn! En weer door! Al met al ging de busrit snel vonden wij.. Aangekomen om 15:45 uur.. precies 6 uur zoals beschreven!

Een man kwam naar ons toe of wij naar Angkor Wat gingen en voor hoelang.. en of we een tuktuk nodig hadden. We vonden hem opdringerig en liepen snel door.. We dachten bah zo iemand hoeven we niet.. Vervolgens langs allemaal tuktuk chauffeurs gebaand en daar stond een man die rustig naar ons toe kwam en vroeg waar we naar toe gingen.. Hij heeft ons afgezet en vervolgens vroeg hij ook of we naar Angkor Wat wilden morgen.. Wij zeiden ja want we waren tevreden over hem! Dus afgesproken voor de volgende dag 04:30 uur.. Nu maar hopen dat hij echt komt, want anders wordt die zonsopgang niet meer natuurlijk! Maar eerst eten.. Lekker local bij een chinees hier.. Haha we kwamen aan en al het personeel ging opeens heel hard lopen.. of je ze kon horen zeggen oh oh blanken! Dus wij hebben wat uitgekozen en we werden als prinsessen behandeld! We hebben heerlijk gegeten J en kost geen drol! Heerlijk dus! Tijd om naar bed te gaan nu!

Woensdag 31 januari 2018 04:30 uur.. we lopen naar buiten en kijk wie daar staat onze tuktuk chauffeur! Geweldig! Hij komt zijn afspraken na J en we gaan op weg! Brr fris.. Maar we overleven het wel! Eerst naar een ticketoffice voor een kaartje.. We hadden in principe eerst afgesproken om een dag naar Angkor Wat te gaan, maar we kwamen er achter dat er verder niets te doen is bij Siem Reap dus hebben we er drie dagen van gemaakt.. Dus we gingen onze chauffeur ook even blij maken J hij vond het inderdaad heel fijn, want nu had hij voor drie dagen weer inkomsten. Wij naar de ticket office.. Heel gestructureerd werden er rijen gemaakt voor 1 dag ticket en 3 dagen ticket.. Wij hadden snel onze rij te pakken en ging snel open.. Onze chauffeur was verbaasd dat we snel terug waren maar vond het wel fijn! Nu op naar Angkor Wat! (Onze chauffeur heet trouwens Sophay.. spreekt het uit als soup ai.. dus wij noemden hem soep!:P) We werden ergens afgezet en Sophay gaf aan dat we zo met een gids stiekem moesten meelopen, dan zaten we aan een mooie kant om de zonsopgang te zien! Dus wij stiekem met een gids meelopen… vet raar was dat! In het pikke donker met je iphone zaklampje achter iemand aan lopen.. En we dachten nog oh oh als we nog maar terugkomen!

Bij Angkor Wat tempel hebben we gewacht tot de zonsopgang kwam maar het was helaas te bewolkt.. Sophay zei het nog zo, maar wij geloofden hem niet haha! We hadden gewoon goede hoop! Nja dan maar teruglopen.. en in 1 keer goed gelopen! Teamwork!

Sophay heeft ons de hele dag op sleeptouw genomen… Hij bracht ons naar verschillen tempels.. Het zijn allemaal oude ruïnes, zoals je hebt gezien op de foto’s op facebook en anders zal ik proberen om wat te uploaden! Het is mooi om te zien.. Nanette heeft het gevoel dat ze alles al een paar keer heeft gezien.. Alles lijkt op elkaar bohboh! Lisan vindt het geweldig en mooi vooral J We hebben heel wat tempels gezien.. Op gegeven moment waren we er klaar mee en moesten toen op dat moment juist een hele grote in! Super mooie gezichten overal te zien, maar wat was het megadruk :O! Chinezen niet normaal! Maar goed even doorbijten en door! Rond twee uur waren we terug bij het hotel en gesloopt dat we waren! Even lekker zwemmen en dan naar de Nightmarket, lekker even een goede chille backpack broek halen (soort olifantenbroek) Dus opzoek naar een tuktuk.. hij zei ik breng jullie voor 2 dollar.. dus wij dachten oke mooi normaal betalen we 3 dus prima! Eenmaal op de night market scoorden we snel onze broeken en hebben we lekker local gegeten.. Dus we konden we terug.. Tuktuk regelen dus.. wij vragen weer wat het kost en hij zegt 3 dollar.. dus wij zeggen 2.. Eerst zegt hij nee 3.. dus wij zeggen oke pakken we een andere.. en ja hoor op hangende pootjes komt hij achter je aan: 2 dollar is goed! (tja zijn maat heeft hem zelf genaaid haha!) Vervolgens zijn we lekker vroeg gaan slapen, want de volgende dag weer vroeg op! Maar nu gelukkig een redelijke tijd 05:45 uur.

Donderdag 01 februari 2018.. we zitten weer in de tuktuk bij Sophay! Nu via de normale ingang naar Angkor Wat.. Maar helaas weer een slechte zonsopgang.. pech mja we hebben wel mooie foto’s J Het is in ieder geval beter weer dan de dag ervoor! Nu gingen we de big tour doen, maar met kleine tempels haha! Heerlijk dagje was dit, zon 5 a 6 tempels gezien en heerlijk gelachen met Sophay.. Hij vertelde ons ook dat we zijn teamleider een beetje hebben genaaid.. De man die zo arrogant naar ons toe kwam bij het busstation en hebben genegeerd.. Die man heeft het eerste recht om mensen te regelen voor de komende dagen in verband met Angkor wat.. Haha lekker voor hem dus, want wij zeiden we weten het nog niet en vervolgens zijn we drie dagen gegaan :P! Sophay was er wel blij om! Daarnaast zorgde Sophay goed voor ons, want hij had ook nog fruit gekocht wat we moesten proberen! Milch fruit is lekker, maar iets met jelly’s is vies haha! Maar goed netjes proberen J.. Smiddags hebben we even lekker in de zon gelegen en in de avond lekker naar de night market! We zijn naar een kroeg gegaan op aanraden van Jeroen en Evelyn, de stamkroeg van Angelina Jolie… Red Piano. Jeroen en Evelyn zijn destijds (jaar of 15 terug ook daar geweest). Super leuk dat het nog bestaat en ook nog niets veranderd is! we hebben er lekker wat gedronken. Nu weer lekker terug naar het hotel en morgen uitslapen en dan inpakken en nog twee tempels bezoeken.

Vrijdag 2 februari 2018 hebben we alles ingepakt en zitten we rond 13:30 uur te wachten op Sophay! Hij brengt ons nog naar twee tempels.. Zon 40 minuten rijden.. wat uiteindelijk een uur duurde met super veel hobbels in de weg! Jeetje zeg.. op een gegeven moment waren we het zitten zelfs beu :P! Maar wat een mooie omgeving.. we zagen nu mooi hoe de bevolking leeft! Eenmaal bij de tempel stelde het niet veel voor, maar gelukkig was de weg er naar toe wel mooi om te zien! Sophay zetten ons af in de stad zodat we snel wat konden eten en hij zou ons ophalen bij het hotel om ons weg te brengen naar het vliegveld! Wat een gentleman! Om 19:30 uur was hij er weer netjes en bracht hij ons weg! Op het vliegveld zei hij nog nationale vlucht toch? Dus ik dacht huh nee internationaal… Bangkok namelijk.. Oh noo zei Sophay.. Dus wij schrokken enorm.. Maar hij lach daarna helemaal dubbel van het lachen.. Grapje zei hij.. jullie zitten goed! Het was een enorm leuke tijd met Sophay en we vonden het jammer om te gaan, maar het is tijd om door te reizen!

Tot in Bangkok!

Ellen

Fantastisch met jullie privé chauffeur!

Oma D.

Weer genoten van jullie verhaal en foto's. Kon je Sophay niet meesmokkelen? Maar zonder auto was hij misschien niet zo handig. Zag net een prachtige foto op de App. Jullie hebben tot nu toe een fantastisch reis. Houden zo als het kan. Veel plezier en liefs o en o.