lisan-en-nanette.reismee.nl

Hluhluwe

Goeiemorgen!

Daar zijn we weer! Het park in Hluhluwe waar we de afgelopen twee dagen zaten had helaas geen wifi, dus we zitten nu gezellig bij de Wimpy’s waar we een half uurtje gratis wifi hebben om dit snel te uploaden en dan gaat onze reis verder naar Swaziland vandaag! Ik vind het zelf wel spannend, iedereen heeft het namelijk over de grens overgang wat enorm lang kan duren en we moeten weer op tijd bij het park aanwezig zijn. We hebben ook al tips gehad over Swaziland, ze hebben daar namelijk een andere munt eenheid maar het schijnt te regelen te zijn dat we met rand betalen en ook weer de rand terug krijgen. Wordt vervolgd!!

Twee dagen geleden zijn we vetrokken vanuit Durban, we hebben die ochtend lekker rustig aan gedaan, uitgeslapen, rustig inpakken en toen zijn we gegaan. Onderweg hield al snel de twee baans snelweg op. Dit houdt in dat wanneer je ingehaald moet worden, je op de vluchtstrook gaat rijden en de ander voorbij laat rijden. Degene die voorbij komt doet zijn alarm lichten aan als danki en degene die ingehaald wordt geeft een keertje groot licht. Nou dit hebben we tot in den treuren kunnen oefenen. Echt super leuk om onze eerste danki goed te doen! We hebben gelachen en hebben een enorme teamwork. Nanette rijdt er langs en Lisan doet de alarmlichten aan. Geweldig toch! Ze moeten dat in Nederland ook doen. De reis ging vlot totdat we een gevaarte tegen kwamen. Ze vervoeren iets… Maar wat weten we niet, maar het rijdt niet harder dan 30 kilometer per uur. En iedereen is ongeduldig en blijft maar inhalen via rechts, maar ook via de vluchtstrook drama! Dus even snel plassen, dan kunnen we daarna wel door rijden. Maar helaas verkeerd ingeschat… Het gevaarte was gaan stilstaan om iedereen voor te laten en net op het moment dat wij weer gingen rijden kwam hij ook! Haha dus laatste kilometers daar ook achter gebleven.

Eenmaal in Hluhluwe zei Lisan hier heb je weer onze eigen Soweto (Soweto nog niet gezien hoor, maar zo denken we er over)! Het was weer echt afrikaans. Eenmaal aangekomen, na wat kilometers en ellende te hebben gezien, moesten we weer een onverhard pad op. Maar wat was het gaaf! We kwamen meteen een giraffe en apen tegen. Mooi park dus! Daar slapen we. Alles is goed geregeld, behalve het slechte bereikbaar en geen wifi. We zijn nog even wat gaan eten bij de Wimpy’s en even boodschappen gedaan voor vanavond. We mochten zowaar zelf koken dit keer. Buiten eten was geen optie en het restaurant op het park is niet aantrekkelijk! Dus we eten spaghetti natuurlijk! We hebben nog een mooi rondje gelopen hier op het park en kwamen nog zebra’s tegen. Vroeg gaan slapen want zaterdag hadden we een druk programma.

Zaterdag zijn we om half 6 opgestaan. We moesten op tijd in de auto zitten voor onze eerste safari en boot cruise. De reis ging naar Sint Lucia! Een mooi toeristisch gebied. Om 8 uur werden we er verwacht, maar het was druk op de weg met de vrachtwagens. Maar de danki’s zijn weer binnen. Eenmaal aangekomen moeten we nog even wachten op onze jeep. We zaten maar met een paar mensen in de jeep dat is wel fijn. Heb je de ruimte om te bewegen. Aangekomen bij het park kwamen we meten al veel zebra’s en antilopen tegen! Super gaaf om te zien! De gids vertelde ons er veel over. We reden verder en kwamen de buffalo tegen. We hebben op een mooi uitzicht punt mogen staan om foto’s te maken van het geweldige gebied. Daar zag de gids in de verte walvissen zwemmen, dus die gingen we ook even spotten. Op naar het strand. We mochten helaas niet snorkelen, omdat de zee te ruw was. Maar de walvissen hebben we gespot van een afstand, maar het is wel gaaf om die staarten het water uit te zien komen. Vervolgens gingen we nog wat dieren opzoeken en we hebben in de verte nog de neushoorn gezien. Echt super gaaf dit. En toen snel weer door. We waren laat terug van de safari, dus lunchen zat er niet meer in. Snel de supermarkt in en wat ongezonde snacks gehaald. En op naar de boot. We zaten op een geweldig klein bootje. Daar konden we gezellig met een paar mensen naar nijlpaarden en krokodillen kijken. We hebben super veel nijlpaarden gezien. Krokodillen bijna niet, omdat het te hard waaide. De gids was geweldig! Ze vertelde dat de nijlpaarden juist de gevaarlijkste dieren zijn en niet de leeuwen. Ze doodden veel mensen en normaal vallen ze ook boten aan. Maar deze nijlpaarden waren gewend aan de boten nu, dus kwamen ze juist goed liggen om op de foto te gaan! Haha. Na de geweldige dag gingen we weer terug naar ons park. Even onderweg wat gegeten en weer door. In het park even een rondje gereden. We kwamen weer een giraf tegen! Super gaaf, maar een nadeel onze klep van de achterbak ging niet meer dicht! Nooo hebben wij weer en ook nog daar waar we geen ontvangst hebben met de telefoon. Onze gids van Tui heeft ons op weggeholpen, maar helaas nog steeds niets gehoord van onze auto verhuurbedrijf. Ondanks dat zit de klep weer dicht door gewoon te blijven proberen! We hebben gezellig avondje gehad en zijn vroeg gaan slapen want we waren dood! En nu zitten dus bij wimpy’s om dit verhaal te uploaden! Yeah wij gaan naar Swaziland, kom maar op!.

Dikke kus

Fokje

Lieve meiden, wat een avontuur beleven jullie samen! Jammer dat we geen live beelden kunnen zien ;-) Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur verhalen! Dikke dus !!

oma

ik dacht al: een paar dagen niets gehoord......maar erg fijn nu weer van jullie te horen en jullie gezellige verhaal te lezen. Het is hier nog steeds zomer, ongeveer 30 gr. Jeroen etc. vannacht weer thuisgekomen. Het zal wel avond zijn als je dit leest maar toch maar een hele fijne, veilige dag gewenst.
Liefs, o en o.

Eric

Wat geweldig allemaal. Blijf schrijven en avonturen beleven! Enjoy! Groeten.

Ellen

Wat een prachtige reis maken jullie. Al weer op de helft, nog een hele fijne en mooie tweede week!